Röportaj
WOOD OPTİK

WOOD OPTİK

REKABETTE GERİDE KALMAK İSTEMEYEN HER MESLEKTAŞIMA, SILMO İSTANBUL’A HER ZAMAN KATILMASINI TAVSİYE EDİYORUM.

Merhaba Cem Bey… Okurlarımıza kendinizi biraz tanıtıp, optik sektörüne girişinizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba. 1979 Manisa doğumluyum. Evliyim ve 5 yaşında bir kızım var. Optik sektörüne 1996 yılında bana mesleki disiplinimi öğreten ustam Tunç Soysal’ın yanında başladım. 2006 yılında bana bu mesleği kazandıran ve beni yönlendiren Ata Özvardar’ın desteğiyle Gözlükçülük Ruhsatnamemi aldım ve uzun yıllar ulusal firmalarda Mağaza Müdürlüğü yaptım. 2017 yılında, Gökhan Özdemir ve Burhan Çolak’ın kurucusu olduğu Wood Optik’e ortak oldum. Zaman içinde ortaklarımın çekilmesiyle beraber halen Wood Optik’i işletmekteyim.

Mağazalarınızın lokasyanlarını seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Yeni mağazalar açmayı planlıyor musunuz?
Markamız alım gücü yüksek müşteri profiline hitap etmek amacıyla kuruldu. Bu yüzden cadde üstü mağazalardan ziyade, AVM’leri tercih eden hedef kitlemize ulaşmak için bu tarz lokasyonları tercih ediyoruz. Yeni şube açmak şüphesiz her firmanın hayalidir. Tabii ki piyasa durumu, ekonomik gelişmeler uygun olursa yeni şubeler açmak isterim.

Tamamen ahşaptan yapılmış bir mağaza konseptine nasıl karar verdiniz? Sadece ahşap gözlüklere mi yer veriyorsunuz?
Kurucu ortaklarım, ahşabın doğallığı, sıcaklığı ve uzun ömrünü mağazanın konseptine yansıtmak istemişlerdi. Butik mağaza havasını çok iyi yansıtan ahşap, konseptimizin her tarafında kullanıldı. Zaten markamızın da ilham kaynağı yine ahşap oldu. İsmimiz ve konseptimizde ahşap gözlüklerimiz olmazsa olmazımız. Ancak tabii ki güncel markaları ve her zevke hitap eden trend modelleri bünyemizde barındırıyoruz. 

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Designer markaları kuruluşumuzdan bu yana her zaman tercih ettik ve koleksiyonumuzda bulundurduk. Müşteri hedef kitlemiz, klasik markalardan sıkılmış, değişiklik arayan ama kaliteden de kesinlikle ödün vermeyen kişiler oldu. Bu yüzden Designer markalar hep önceliğimiz oldu ve olacak.

Satış öncesi, sırası ve sonrası hizmet anlayışınız hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Her meslektaşımız gibi hedefimiz %100 müşteri memnuniyetidir. Servis verirken ziyaretçimizin beklentilerine göre hareket ederiz. Kendisine gözlük satmak değil, hayalindeki ürünü bulmanın amacımız olduğunu hissettiririz. Satılan her ürünün ömür boyu bakımı, garanti süresi dolmuş ürünlerin tamiri müşteri memnuniyeti kapsamında her zaman taahhüdümüz altındadır.

Bulunduğunuz lokasyonlarda sizi rakiplerinizden ayıran farklılıklarınız nelerdir?
Butik bir mağaza olmamız, Designer markalara ve modellere ağırlık vermemiz ve en önemlisi geniş cam stoğumuz ile müşterilerimize numaralı gözlüklerini hemen teslim edebilme kabiliyetimiz en önemli farklarımız arasında yer alıyor.

Kampanyalarınızı ve yeniliklerinizi duyurmak için sosyal medyadan yararlanıyor musunuz? Sosyal medyanın faydası sizce ne ölçüde?
Sosyal medyanın gücünü ve önemini artık kimse görmezden gelemez. Bu yüzden markamızın sosyal medyasını profesyonel bir ajansın yönetmesini istedik. Marka bilinirliğini arttırmak için sosyal medyanın çok önemli olduğuna inanıyoruz ve bunun faydasını yaşıyoruz.

Optik perakende sektörünün bugünü ve geleceğini nasıl yorumlarsınız?
Sektörümüz yıllarca büyük firmaların tekelinde kaldı. Ancak artık, genç, dinamik, yenilikçi meslektaşlarım işlerinde fark yaratarak klasik işletmeciliğin önüne geçmeyi başardı. Kendi lokasyonlarında ulusal veya uluslararası firmalarla rekabet edebilir hale geldiler. Bunun sektörümüzün gelişmesinde ve yenilenmesinde büyük fark yarattığına inanıyorum.

2019-2020 gözlük trendlerinin yönü hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Bu yıl ve önümüzdeki yıl flat camlı geniş kemik gözlüklerin trend olacağına inanıyorum.  Geniş metal çerçevelerde açık renkli camlar yine talep görmeye devam edecek.

Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüş ve düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı, sektörümüz için hemen her markanın koleksiyonlarını görebileceğiniz, yeni trendleri takip edeceğiniz, sektör tecrübenizi arttıracağınız çok önemli bir platform. Bu yüzden rekabette geride kalmak istemeyen her meslektaşıma bu fuara her zaman katılmasını tavsiye ediyorum.

Optik sektörünün lokomotifi olan dergimiz “4 your eyes” hakkında neler söylemek istersiniz?
“4 your eyes” optik sektörünün haber merkezi. Sektörümüzdeki bütün gelişmeleri takip edebildiğimiz, vizyonumuzu genişleten, işletmemizi daha iyiye taşımamızda bizi yönlendiren önemli bir basılı yayın organı. Sektörümüz için öneminizin çok büyük olduğuna inanıyorum ve katkılarınız için sizlere teşekkür ediyorum.

Eylül 2019