Röportaj
LOOK EYEWEAR

LOOK EYEWEAR

İTALYAN MİRASI, KALİTESİ VE YENİLİĞİ

İtalya’nın bilinen en geleneksel gözlük üreticilerinden olan Look, 1977 yılında kurulduktan hemen sonra 1978’de kendi adını taşıyan ilk koleksiyonunu beğenilere sundu. Bugün şirket her yaşa uygun yüksek kalitedeki İtalyan yapımı çerçeveler konusunda uzmanlaşarak, yetişkin ve çocuklara özel 3 benzersiz koleksiyona imza atıyor. “İtalyan Yapımı” vurgusunu yaptıkları koleksiyonların güçlü kampanyası da 2019 yılına damgasını vuracağa benziyor. Look Eyewear’in sözcüsü Vittore Tormen ile geçmişten günümüze Look’u konuştuk.

1970’lerden bu yana şirket nasıl bir değişim ve gelişim sürecinden geçti?
Look, en başından beri, güçlü avangart yönüyle yüksek kaliteli gözlük sunabilmek için sürekli olarak kendini geliştirdi. Yıllar geçtikçe, Look markasının geniş bir kitle tarafından ve hepsinden önemlisi, giderek daha talepkar ve rafine bir gözlük tüketicisi tarafından iyi tanındığı ortaya çıktı. O kadar ki teknik olarak gelişmiş bir koleksiyon geliştirmek için yeni projeler üstlendik, aynı zamanda çocuklar için çok iyi tasarlanmış ürünler geliştirdik. Bizim görüşümüze göre, İtalya’da ürettiğimiz gözlüklerin mükemmelliği, geçmişimizi oluşturan temeller bağlamında eşsiz yeteneklere sahip olduğumuzun göstergesidir. Merkezimiz 40 yıldır burada. Tasarım projesinden geliştirme ve üretime kadar Look projesinde çalışan insanlar, çalışmalarını en iyi şekilde yapabilmek için “etik ideal” dediğimiz felsefemizle her zaman motive olurlar.

Yepyeni bir koleksiyonu geçtiğimiz ay beğenilere sundunuz. Yeni koleksiyonu ve sahip olduğu değerleri nasıl tanımlarsınız?
Look ürünlerinde, spor dünyasını yeniden ele aldığımız bir konsept de dahil olmak üzere mevcut çok satan çizgilerimize birçok ekleme yapılacak. Yeni koleksiyonda öne çıkan modellerimiz mutlak sadelik sunuyor. Modeller, gözlükteki normal yapıştırma veya vidalama tekniklerine olası alternatifler üzerine yapılan çalışmalara dayanan elementlerin bir kombinasyonunu kullanıyor. Bu kavramı “hafiflik felsefesi” olarak adlandırıyoruz. Ayrıca, kadınlara özel koleksiyonumuzda opak parlak kontrast renk kombinasyonları kullanacağız. Erkeklerin koleksiyonunda ise teknik bir odaklanma ile Xinox adını verdiğimiz yeni bir ürün ailesine yer vereceğiz.

Söz konusu renkler, yenilikler ve malzemeler olduğunda sizce en önemli olan nedir?
Yenilik, yaratıcılığımız ve endüstriyel tasarım anlayışımızı geliştirme hedefimizdir. Bazen hedefe, renk, teknik yenilik ve orijinal malzemeler gibi birkaç farklı unsurun birleştirilmesiyle ulaşırız. Rengin insan duyarlılığımıza hitap ettiğini, yeniliğin ise ileri teknoloji malzemelerle ilgili bilgi ve beceri gerektirdiğini düşünüyoruz.

Marka olarak Look’un hem teknik açıdan önde hem de moda öncüsü olduğunu görüyoruz. Birinin diğerinden önemi daha yüksek diyebilir miyiz?
Look için tasarımın teknik yönü tasarımın vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu nedenle tasarımlarımızı en üst seviyeye çıkarmak için çoğu zaman yeni mekanizmalar tasarlıyoruz ve yenilikçi üretim sistemleri geliştiriyoruz. Ürün gelişimimize olan bu bağlılığımız, modern felsefi “az olan daha fazladır” kavramına paralel olarak, bize estetik anlamda geri bildirim veriyor. Her zaman buna odaklanmış olsak bile, bugün yaptıklarımız moda olarak tanınır stillere sahip olmamızı sağlıyor.

Look Eyewear olarak Materika, Look ve çocuklar için olan Lookkino markalarını da beğenilere sunuyorsunuz. Bu markalar yeni koleksiyonlar sunacak mı?
Lookkino, Look ve Materika ile geniş bir gözlük yelpazesi sunuyoruz. Bu ürünler mükemmellik adına yaratılmış ve üç farklı hedef kitleye hitap etmektedir. Yeni Materika ürünleri, ilginç yüzeyler ile karakterize edilen ultra hafif yüksek performanslı malzememiz olan Alumix ürünlerinin entegrasyonundan oluşacak. Yeni modeller, temel şekilleri itibarıyla asetat ve titanyumda bazı minimal kombinasyonlara yer verirken, çok ince titanyumdan üretiliyor. Lookkino, özel bir hipoalerjenik anatomik burun pedi ve mükemmel düzeyde estetik işlevsel bir karışımı olan yeni metal ürünlerini piyasaya sürecek.

Materika çok modern bir stili olan çok hafif yapısıyla dikkat çekiyor. Bu stildeki çerçeveleriniz çok satanlar arasında yer almayı sürdürecek mi yoksa müşterilerinizden yeni talepler mi alıyorsunuz?
En ince malzeme konstrüksiyonları ile maksimum performans elde etmemizi sağlayan teknolojilere sahibiz. İnce tabakalar ayrıcalığımız oldu. Her ne kadar stil bir evrim süreci olsa ve birçok estetik seçenek sunsa da, hafifliğin peşinde koşmak temel hedeflerimizden biri olmuştur. Gözlükte müşterilerimize kalite ve rahatlık düzeyi sağlamak ve onların takdir edebileceği bir gözlük sunmak için sürekli teknik ve estetik zorluklara odaklanıyoruz.

Çocuklar için olan Lookkino İtalya’da uzun zamandır büyük bir başarı yakaladı. Neredeyse her yerde popüler hale geldi. Genç ve çocuk gözlük kullanıcılarına çerçeve üretmenin avantajları nelerdir?
Lookkino markasını çocuklara en iyi gözlükleri sunmak amacıyla tasarladık. Çerçevelerimiz çocukların dinamik ve aktif bir günlük yaşam sürdüğünün bilincinde olarak onların etkinliklerini öğrenerek tasarlanmaktadır. Çocuklarımızın gözlükleri onlara koşmak, oynamak ve tamamen hareket serbestliği tanımak için tasarlanmıştır. Çocukları büyüdükçe desteklemek, bilişsel gelişiminde onlara yardımcı olmak ve dünyayı meraklı keşiflerini mümkün olduğunca teşvik etmek biz de katkıda bulunmak istiyoruz.

Kaynak: www.2020europe.com

 

Ağustos 2019