Röportaj
NEŞE OPTİK

NEŞE OPTİK

SILMO İSTANBUL YENİ ÜRÜNLERİ YENİ TEKNOLOJİLERİ TAKİP ETMEMİZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP. SEKTÖRDEKİ MESLEKTAŞLARI VE TEDARİKÇİLERİ BİR ARAYA GETİREBİLİYOR.

Merhaba Sedat Bey… Kendinizi tanıtıp, optik sektörüne nasıl girdiğinizden bahsedebilir misiniz?
Yaklaşık 27 yıl önce Adana’da o dönemde sektörün önde gelen tedarikçi firmasında satış temsilcisi olarak başladım. Yaklaşık 9 yıl çalıştıktan sonra firmanın Mersin şubesinde 4 yıl hizmet verdim. Sektörün çok geleneksel kurallar üstünden olduğunu ve yenilikçi atılımlar yapılması gerektiğini düşünerek Neşe Optik’i kurma kararı ve öz sermayem ile serüven başladı.

Mağazanızın yerini belirlerken nelere dikkat ettiniz, yeni şubeler açmayı planlıyor musunuz?
Mağaza lokasyonları seçerken cadde mağazacılığına uygun olup olmadığını o bölgede yaşayan insanların ekonomik durumunu yaşayan kişi sayısı öğretim durumu ve bölgenin popülerliği ile ilgili karar vererek seçimlerimizi gerçekleştiriyoruz. Alışveriş merkezleri mağaza karması ve katılımcılar çekim gücü açısından önemli. Optik mağaza sayısı yatırım maliyeti hedef kitle vs. Şu anda başka bir şube düşüncemiz yok. Bunun ana sebebi işimizi daha butik şekilde yapmaya gayret etmemizdir.

Mağazanızda yer verdiğiniz markaları tercih etme sebepleriniz nelerdir? Butik markaları da bulunduruyor musunuz?
Evet, genellikle her alıcı gruba hizmet vermeye çalışarak mümkün mertebede ürün grubumuzu geniş tutmaya çalışıyoruz. Bu konuda temel esasımız ihtiyacı olan herkese eksiksiz ve kaliteli hizmet vermek ve buna bağlı olarak da ürün seçiminde bulunuyoruz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Müşterilerinizi bu markalara çeken etkenler sizce nelerdir?
Optik gözlükte şuan en çok satan diye bir şey söylemem mümkün değildir. Çünkü müşterilerimizin pupilla, odak ve yükseklik farklılık gösterdiğinden dolayı en uygun çerçeveyi seçip, mağazamızdan mutlu ayrılmalarını sağlamak en önemli önceliğimiz. Müşterilerin marka tercihleri tabii ki önemli ancak burada mağazamıza ve bize olan güvenleri vereceğiniz kaliteli hizmet ve devamlılık tercih nedenlerini etkileyen önemli faktörler haline geliyor. Müşterinin marka bağımlılığı yoksa yönlendireceğimiz farklı bir marka ürünle de mağazamızdan memnuniyetle ayrılabiliyor. Güneş gözlüklerinde ise birkaç senedir büyük markaların yerini butik markaların daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Bunun sebebi ise tasarımların yanı sıra, üretici firmaların satış sonrası hizmetleridir. Herhangi bir arıza durumunda aynı gün arızayı telafi edebilmeleri, cam kalitesi gibi unsurlar bizi ve müşterimizi etkileyen en önemli hususların sadece bir kaçıdır.

Satış sonrası hizmet anlayışınızı tanımlar mısınız?
Bizi tercih etmelerindeki en önemli etken öncelikle kaliteli hizmet anlayışımız ve satış sonrası memnuniyete de aynı şekilde önem vermemizdir. Ürünlerimizi seçerken en çok dikkat ettiğimiz konu da bu zaten. Mağaza müdürümüz ve personellerimiz de bu konuda çok hassas ve bizzat ilgileniyorlar. Bizde satış yapılana kadar değil. Satışı yapılan ürünü, mağazamızın rafındaki, vitrindeki veya çekmecedeki üründen ayırt etmiyoruz.

Sizi Mersin’deki rakiplerinizden ayıran temel özellikleriniz nelerdir?
Rakip olarak değil de meslektaş olarak görüyoruz ve işimizi en iyi şekilde yaparak memnuniyetin sürekliliğini sağlamaya özen gösteriyoruz.

Kampanya ve yeniliklerinizi hangi medya aracılığıyla müşterilerinize duyuruyorsunuz?
Henüz yeni bir mağaza olduğumuz için herhangi bir bilgilendirmemiz olmuyor. Müşterilerimiz genelde tavsiye üzerine geliyorlar. Ancak bu konuyla alakalı bir çalışmamız olacak.

Yeni markalar, markalar hakkında son gelişmeler ve yeni gözlük modelleri gibi sektörü ilgilendiren yenilik ve gelişmeleri nasıl takip ediyorsunuz?
İnternet aracılığıyla ve sektörde uzun yıllar emek verdiğimiz arkadaşlarımızla sık sık bir araya gelerek sohbetler ederek, gelişmeleri ve sektöre kazandıracağımız yenilikleri tartışma fırsatımız oluyor.

Sektörde tecrübeli biri olarak göz sağlığı ve koruması hakkında neler söylemek istersiniz?
Müşterilerimize işporta gözlük, lens veya buna benzer ürünler tercih etmemelerini öneriyoruz. Göz sağlığı hassas bir konu olduğu için kesinlikle periyodik göz kontrolünü ve muayenelerini yaptırmalarını tavsiye ediyoruz.

Optik perakende sektörünün bugünü ve geleceğini nasıl yorumlarsınız?
Sağlık sektöründe olduğumuz için tüketiciyi daha fazla bilgilendirerek uygun ve sağlık açısından kullanışlı, kaliteli ürünlere yönlendirmek durumundayız. O yüzden hem sektörde hizmet verenler hem de tüketiciler olarak daha çok araştırma ve bilinçlenmemiz gerekmektedir.

Bu yılın gözlük trendlerini nasıl değerlendirirsiniz?
Artık trend diye bir şey pek kalmadı. Sektördeki hızlı değişim, talep ve beklentinin farklılaşmasına neden oluyor.

13-16 Aralık 2018 tarihlerinde gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul yeni ürünleri yeni teknolojileri takip edip, gözlemleyebilmemiz için çok önemli bir yere sahip. Optik sektöründeki meslektaşları ve tedarikçileri bir araya getirebilen bir olanak tanıyor. Yanlışları doğruları dile getirebildiğimiz tek yer. Uzun bir ara verildikten sonra her sene daha da ilgi görmesi canlanması çok olumlu bizler için.

Optik sektörünün nabzını tutan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Dergi yayın hayatına başladığı zamandan beri takip ediyorum. Sektörü bilgilendirmesi açısından çok olumlu buluyorum. Mesleki anlamda eğitici ve öğretici konular var. Bu konular artarsa yeni yetişen arkadaşlarımıza daha çok faydası olacaktır. 4 your eyes derginiz gayet başarılı. İçeriği görselliği ve aslında her yönüyle ‘’bir sektör dergisi nasıl olmalıdır’’ sorusunun cevabı niteliğinde. Derginin yayınlanmasında pay ve emek sahibi herkesi tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim.

 

Temmuz 2019