Röportaj
TİRYAKİ OPTİK

TİRYAKİ OPTİK

SILMO İSTANBUL, FARKLI FİRMALARLA GÖRÜŞMEMİZE OLANAK SAĞLIYOR, YENİ ÜRÜNLERE GÖZ GEZDİRMEMİZE VE FİKİR SAHİBİ OLMAMIZA, BİLGİ ALMAMIZA YARDIMCI OLUYOR. AYRICA YENİ TANIŞMALARA OLANAK SAĞLADIĞI İÇİN MUTLULUK DUYUYORUZ.

Merhaba Elif Hanım… Optik sektöründe çok yenisiniz. Kendinizi biraz tanıtıp, sektöre nasıl giriş yaptığınızı anlatabilir misiniz?
24 yaşındayım. Sakarya doğumluyum. Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans Optisyenlik mezunuyum. Sektörde üçüncü yılım. İki yıl Sakarya merkezde bir optik mağazasında optisyen olarak çalışıp kendimi geliştirdim. Kendimi yeterince geliştirdiğime inandığım zaman optik mağazamı açmaya karar verdim. Hendek ilçesinde ikamet ettiğim için ilçenin merkezinde açmayı uygun gördüm. Sektörde hizmet vermeye devam ediyorum.

Şu an itibarıyla bir mağazanız bulunduğunu biliyoruz. İleri dönemlerde mağazanıza yenilerini eklemeyi düşünüyor musunuz?
Tabii ki isterim fakat sektörde daha çok yeni olduğum için şu an öyle bir düşüncem yok, ilerleyen zamanda imkanım olursa neden olmasın. Şu dönemlerle insanlar hem mağaza tasarımı hem de ürün çeşitliliği olarak farklı tarzlar görmek istiyorlar. Bu yüzden de ürün kitlesini geniş tutmaya çalışıyoruz. Fakat sektörümüzde bütçe de önemli olduğu için şu an ikinci bir mağaza düşünmüyorum.

Kampanya ve yeniliklerinizi nasıl duyuruyorsunuz?
Sosyal hesaplarımız üzerinden aktif olarak ürün modellerimizi paylaşarak yeni ürünlerin mağazamızda bulunduğunu, farklı modelleri yayınlayarak haberdar olmalarını sağlıyoruz. Bu sayede sosyal hesaplarımız hangi ürünlerin beğenilip sorulduğunu anlayarak, modellerimizi ona göre seçmede veya arttırmada bize yardımcı oluyor. Üstelik müşterilerimizle küçük bilgiler paylaşıp akıllarındaki soruları da yanıtlamış oluyoruz.

Henüz 1 yıllık mağaza işletmecesi olarak sizi rakiplerinizden ayıran farklılıklarınız nelerdir?
Her şeyden önce müşteri memnuniyetine önem veriyoruz. Mağazamızın konseptinin farklı oluşu, yeniliğe açık oluşumuz, farklı markaların satışını yapmamız, yeni ve güncel olmak, ve bölgede yerli olmamız tabii ki etkili oluyor. Müşterilerimize her zaman güler yüz göstermek, onlara anlayış ve saygı ile yaklaşmak da en önemli farklılıklarımız diyebilirim.

Tiryaki Optik’in satış sonrası hizmetleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?
Henüz bir yıl doldurmak üzere olduğumuz için satış sonrası hizmetlerimiz tabii ki yeni yeni belirleniyor. Ürün çeşidini zaman geçtikçe ilerletmeyi amaçlayarak daha fazla olanak sağlıyoruz. Müşterilerimizle bire bir ilgilenerek onlara uygun çerçeve ve cam önerilerini sunuyoruz. Bu sayede onların memnun kalmalarını sağlayarak mutlu oluyoruz. Daha çok butik mağaza olduğumuz için de ileri dönemlerde farklı fikirlerimiz var.

Yeni markalar, yeni gözlük modelleri gibi sektörü ilgilendiren yenilik ve gelişmeleri nasıl takip ediyorsunuz?
Genellikle internet sitelerinden firmalara ait bloglardan, dergilerden, bazı optisyenlik platformlarından gelişmeler hakkında bilgimiz oluyor. Yeni modellerden, markalardan haber oldukça sosyal hesaplarımızda paylaşım yapıyoruz. Bizimle irtibata geçenlere de bu sayede bilgi vererek mağazamıza davet ediyoruz.

Metropol şehirlere göre Hendek’te mağaza işletmenin olumlu ve olumsuz yanları nelerdir?
Tabii metropol şehirlere göre daha az müşteri kitlesi var, fakat Hendek gelişmekte olan bir ilçe. Önceden küçük bir kasaba halinde olan Hendek, Eğitim fakültesi ve Organize Sanayi bölgesi kurulduktan sonra gelişmeye başladı. Hendek aslında tam ortada bir ilçe Sakarya’ya, Bolu’ya yakın olan bir yer olduğu için büyük illerde sektörümüzde daha çeşitli olan yerler var bu yüzden olumsuz etkisi olabiliyor. Tabii burada ilçede çoğunluk birbirini tanıdığı için küçük esnaf olarak adlandırdıklarımızın yanında da oluyor.

Bir optisyen olarak göz sağlığı ve korunması konusu hakkında neler söylemek istersiniz?
Öncelikle her vatandaşımızın düzenli olarak göz kontrolü yaptırmasını tavsiye ediyorum. Özellikle küçük yaşlarda daha dikkat edilmesi gerekir. Güneş gözlüğü ve optik gözlüğün daha çok kullanılması için toplumun bilinçlendirilmesi gerekir. Hayat önem verdikçe netleşir...

Optik perakende sektörünün bugünü ve geleceğini nasıl yorumlarsınız?
Optik sektörü her geçen gün gelişiyor. Fakat sektörümüzü kötü yönde etkileyen birçok etken var, özellikle işporta dediğimiz alanlarda satılan sahte gözlükler, internet üzerinden yapılan sahte gözlük satışları, aynı zamanda kontakt lens satışları son dönemlerde piyasanın durumunu da etkiliyor. Hal böyle olunca gerekli çalışmalarla engel olmaya çalışıyoruz, devam da edeceğiz.

Bu yılın gözlük trendleri hakkında ne gibi ipuçları verebilirsiniz?
Öncelikle sezon trendlerini tabii Gucci, Giorgio Armani, Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Dior gibi markalar belirliyor. Bulunduğumuz bölgede bu markalar üst grup olduğu için modayı takip ederek benzer ürünleri mağazamızda bulundurmaya çalışıyoruz. Bu yıl koleksiyonda modaya uyan yuvarlak çerçeveler, bizote camlar, çekik keskin ve dikkat çekici hatlarda olan modeller, retro ve vintage modeller trendler arasındaki yerini alacağa benziyor.

Altıncısı gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Fuara iki yıldır katılmaktayım. Farklı firmalarla görüşmemize olanak sağlıyor, ürünlerine göz gezdirmemize fikir sahibi olmamıza, bilgi almamıza ve yeni tanışmalara olanak sağladığı için mutluluk duyuyoruz.

Sektörün nabzını tutan dergimiz “4 your eyes” ile ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Öncelikle şunu söylemek isterim ki 4 your eyes dergisinin birçok konuda katkı sağladığını düşünüyorum. Çeşitli firmaların markalarını ve modellerini görmemize olanak sağlıyor. Çeşitli makaleleriyle de bilgi sahibi olduğumuz için teşekkür eder saygılarımızı sunarım.

Haziran 2019