Röportaj
MAYBACH

MAYBACH

MAYBACH ÇAĞDAŞ LÜKS GÖZLÜKLERİ, EŞSİZ MALZEMELERE VE EL İŞÇİLİĞİNDEKİ MÜKEMMELLİĞE OLAN BAĞLILIKLARI SAYESİNDE YEPYENİ BİR AKIM OLUŞTURUYOR.

Markanın Ceo’su Jutta Kahlbetzer bugün Maybach’ın dünya pazarında kendisi için lüks aksesuar segmentinde önemli bir yer edinmeye daha da odaklandıklarından bahsediyor. Jutta Kahlbetzer ile Maybach üzerine sohbet ediyoruz.

Maybach lüksü tanımlayan bir aksesuar markası. Bize markanın özünü birkaç kelime ile tanımlayabilir misiniz?
Lüksün özü tüm duyuları sarmalıdır. Maybach’ın lüks anlayışı, nadir ve değerli malzemelerle, el yapımı sanatla mümkün olan en seçkin görünümü ve hissi doğurur. Aynı zamanda bireysellik anlamına gelir ki kişiye özel lüks benzersizdir.

Maybach başka hangi ürünlerle biliniyor. Bize biraz markanın arka planından bahsedebilir misiniz?
Maybach Eyewear yüksek kaliteli optik ve güneş gözlükleri için adından söz ettiren bir markadır. Hikaye, 100 yıldan uzun bir süre önce, Wilhelm Maybach ve oğlu Karl tarafından efsaneye dönüştürülen markanın temelini, çizdikleri özel otomobillerle kurarak başlıyor. Marka ilk gününden beri “En iyisinden en iyisini elde etmek için” sloganıyla tanımlanıyor. Günümüzde lüks ürünler yeni, çağdaş konseptler içeriyor ve aile işletmesi olan Maybach Icons of Luxury mükemmel el yapımı gözlük, aksesuar ve deri ürünleri üretiyor. Ev aksesuarları da bulunan marka, çok farklı alanlarda da ürünler sunarak hizmet veriyor.

Gözlüklerinizde kalite son derece gelişmiş ve rafine. Tasarımlarınızda böyle bir kaliteyi ve başarıyı nasıl elde ediyorsunuz?
Tutku! Tasarım ekibimiz çalışmaları hakkında hem tutkulular hem de her detayı özenle ele alıyorlar. Bizlere lüks otomobil tasarımları da ilham veriyor. Örneğin kapı süslemelerindeki akan çizgiler veya koltuk döşemelerindeki özel dikişler gibi unsurlar… Çerçevelerde heyecan verici şekiller veya zarif vurgular sağlamak için Maybach, optik tasarımına her şeyi entegre edebilir. Bu şekilde gözlük koleksiyonlarımız kendi tarzlarına sahip oluyor, detayların kökenleri ise sadece yakından incelendiğinde keşfedilebilir.

Special Limited Gold koleksiyonunuzu beğenilere sundunuz. Bu özel seri bizlere neler sunuyor?
Bu koleksiyonla Maybach Eyewear, optik tasarımı ve altın kalitesi, seçici müşterilerimize sarı ve beyaz altından pembe tonlarına kadar değişen altın seçeneklerinde el yapımı seçkin bir gözlük yelpazesi sunuyor. Orijinal Bufalo boynuzu, egzotik ağaçlar ve hatta istenirse elmaslarla birlikte, bu modeller lüksü ve bireyselliği tam anlamıyla sunabilmek özenli bir şekilde hazırlanıyor.

Lüks gözlüklerde süsleme ve taş ayarlarındaki detaylara çok daha fazla odaklanıyorsunuz. Special Limited Gold koleksiyonunda da böyle mi oldu?
Maybach Limited Gold Editions otomobil tasarımının unsurlarını ve kendine özgü Maybach logosunu içerirken, bu unsurların her zaman çerçevenin görünümünü geliştirmesine ve asla dikkati dağıtmamasına özen gösterdik. Aynı şekilde, akıllıca kullanılan değerli taşlar, bir çerçevenin belirli bir lüks hissini yaymasına izin verir, ancak bir bütün olarak tasarımla uyumlu olmaları gerekiyor. Gözlük çerçevesini ayarlama, en az mücevherler kadar önemlidir. Bu noktada dengeyi korumak gerekiyor.

Peki söz konusu güneş gözlüğü camı olduğunda, lüks bir çerçeveyle işlevsel koruyucu bir camı nasıl eşleştiriyorsunuz?
İstisnai ve özel bir cam seçilerek, kullanıcı için net ve keskin görüş lüksü sağlayabiliriz. Cam renkleri ve Zeiss’ten son teknolojiye sahip cam seçenekleri Maybach çerçevesi için her zaman yeterli olmuştur. Gözlükler aynı anda lüks, güzel ve işlevsel olabilir. Gerçekten mükemmel olmak için tasarımın iyi görünmesi yeterli değil, aynı zamanda olağanüstü işlevsellik sunması gerekiyor.

Maybach müşterilerinizi kimler oluşturuyor ve markanız için hangi coğrafyaya daha fazla odaklanmış durumdasınız?
Basitçe söylemek gerekirse, Maybach uzmanları en yüksek kaliteyi sunar. Kişiye özel seçenekler bireysel zevk için olanak tanır. Maybach Icons of Luxury’den ürün seçen müşteriler otomobil markasının meraklıları olabilir, ancak birçoğu kendi gözlükleri için de bizi takip ediyor. Markamız tüm dünyada iyi bilinmektedir.

Şirketinizi lükste ve ustalıkta sanatlaşmış bir noktada ilerlemesini sağlarken nasıl bir yöntem uyguladınız?
“Made in Germany” etiketi, hassasiyet, detay aşkı ve kalifiye el sanatlarını çağrıştırıyor. Bu yetenekler Alman geleneğine dayanıyor. El yapımı uzmanlığının hala çok değerli olduğu bir alanda yer aldığımız için şanslıyız, böylece bu gelenekleri devam ettirebiliyoruz. Ekibimizin yenilikçi ruhu ve öncü çağdaş teknik bilgisi ile birlikte, mükemmel lüks ürünlerin tasarımı ve oluşturulması için mükemmel bir temele sahibiz. Ekibim o kadar geleneklerine bağlı ve güçlü ki, yönetici olarak özel bir çaba harcamama gerek kalmıyor.

Kaynak: www.2020europe.com

 

Mayıs 2019