Röportaj
OPTİZEN OPTİK

OPTİZEN OPTİK

SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI KATILIMCI VE ZİYARETÇİ SAYISINI HER GEÇEN YIL ARTTIRIYOR. SEKTÖRÜMÜZ İÇİN DONANIMLI VE FAYDALI BİR FUAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. YURTDIŞI KATILIMCISININ DA ARTMAKTA OLDUĞUNU GÖZLEMLİYORUM.

Merhaba Salim Bey… Biraz kendinizden ve sektöre nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
1973 Kastamonu doğumluyum. Evli ve bir çocuk babasıyım. 1995 yılında İstanbul’da Fahri Kuz Optik firmasında çalışmaya başladım. Optik sektörüne Fahri Bey’in yanında başlamayı kendime bir şans olarak görüyorum ve bana katkılarından dolayı çok teşekkür ediyorum. İşin içinde hem sağlık hem moda olduğunu görünce kendim birşeyler yapmak istedim. 2004 yılında ilk mağazamı açtım. Ve bugün Antalya içinde üç, şehir dışında bir mağazamla hizmet vermeye devam etmekteyim.

Mağazalarınızın lokasyonunu hangi unsurlara dikkat ederek belirlediniz? Yeni mağazalar açmayı planlıyor musunuz?
Mağazalarımızda daha çok optik potansiyeli yüksek ve optik müşterilerimizin ulaşabilmesi kolay olan bölgelerde olmasına dikkat ediyoruz. Yeni mağaza açmak için iyi bir araştırma doğru fizibileteyle inandığım bir konum olursa açmak isterim. Ama şu an için kısa vadede böyle bir planımız yok. 

Avm içerisinde veya cadde üzerinde mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları sizce nelerdir?
İki tane Avm içerisinde iki tane de cadde üzerinde işletmiş olduğum mağazam var. Avm ve cadde mağazacılığı birbirinden çok farklı… Avm içerisindeki mağazalarımla cadde mağazalarında ulaşamadığım müşteri kitlesine ulaşarak ve bununla birlikte farklı portföyler oluşturabildiğim için Avm mağazalarının bana yardımcı olduğu inancındayım. Özellikle müşteri ilişkilerine çok önem vermem sebebiyle haftanın yedi günü ulaşılabilir olmamızın da bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda bulunduğumuz bölgelerin iklimi sebebiyle de hava şartlarına göre müşteri tercihini alışveriş merkezlerinden yana yapıyor. Cadde mağazacılığının bana göre en büyük avantajı kendine özgü müşteri profiliyle müşteriye samimiyetin ve güvenin daha kolay hissettirilebildiği düşüncesindeyim.

Mağazalarınızda hangi markaları tercih ediyorsunuz? Butik markalara da yer veriyormusunuz?
Mağazalarımda genelde dünya markalarını müşterilerime sunmayı tercih ediyorum. Gelişen ve kendini geliştiren firmalarla çalışmak en iyi kaliteyi ve bununla birlikte en iyi hizmeti sunmamıza da olanak sağlamaktadır. Genelde çeşitliliğe ve yeni modellere önem vermekteyiz. Bu nedenle tercih ettiğim markalarımızla lokasyon ayrımı yapmadan tüm mağazalarımda müşterilerime istedikleri ürün kalitesi ve çeşitliliği ile daha rahat ulaşabilme imkanı oluşturmuş oluyorum. Mağazalarımızda butik ürünlerin çok olması bize bir ayrıcalık kazandırmaktadır. Butik optik gözlük ve güneş gözlüklerinin yanında sunmuş olduğumuz kaliteli konforlu optik cam markaları da bize katkı sağlamaktadır. 

Dört mağazanız bulunuyor. Mağazalarınızın konseptleri birbirleriyle benzerlik gösteriyor mu?
Dört mağazamda da aynı konseptle hizmet veriyorum fakat bulundukları konum itibariyle yalnızca satışa sunmuş olduğum ürün çeşitliliğinde farklılıklar gözlemlenebilir. Sistemli çalışmamızdan kaynaklı etiketlerimizde farklılık olmadığını belirtmek isterim. Mağazalarımda değişmeyen tek şey her müşteriye en iyi hizmet kalitesini tecrübeli ve donanımlı çalışma arkadaşlarımla sunabilmemdir.

Kampanyalarınız ve yenilikleriniz hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Hayatımızın artık vazgeçilmezi olan sosyal medya hesaplarımızla, güncel web sitemizle, kampanya ve yeniliklerimiz hakkında bilgi ulaşımını sağlıyorum bununla birlikte müşterilerimin özel günlerinde de kendilerini özel hissetmeleri için onlara uygulamış olduğum kampanyaları da bu şekilde ulaştırmış oluyorum. Reklamlarımı da yazılı ve görsel materyaller kullanarak mağazalarımızda bizimle özdeşleşmiş kalıcı ve doğru ürün bileşenleriyle inandığım kampanyalar uyguluyorum. Reklam, kampanya ve yeniliklerin çok önemli olduğunu ve bu nedenle de doğru şekilde ve doğru zamanda yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Optizen Optik’in satış sonrası hizmetleri nelerdir?
Optizen olarak ben ve tüm ekip arkadaşlarımla mağazalarımda bulunan son teknolojiye uygun makinelerimle, müşterilerimin istek ve taleplerini de göz önünde bulundurarak satış sonrası tüm desteği vermekteyiz. Amacım satış öncesi ve satış sonrası titizlikle çalışarak müşterilerimin kalıcı memnuniyetini sağlamak. Satış esnasında müşterilerimizi gözlük bakımı hakkında bilgilendirip belirli aralıklarla mağazalarımıza gelmelerini sağlıyoruz ve gözlüklerinin bakım, onarım, temizliğini titizlikle yapmaktayız.

Bulunduğunuz lokasyonda sizi rakiplerinizden ayıran farklılıklar nelerdir?
En büyük farklılığımız yaptığımız işin herşeyden önce sağlık olduğunu unutmadan hizmet vermemizdir. Yaptığım her yatırımı göz sağlığını ön planda tutarak yapıyor olmamdır. Bu gerek personel eğitimi gerek gelişen teknolojiye uygun makine ekipmanları tercihi ve A’dan Z’ye herkese hitap edebildiğim ürün yelpazesi ile sektörümde her zaman trend olmamız farklılığımızın göstergesidir. Bunların birleşimiyle tüm ekibimizle her zaman dinamik ve enerjik olmamızdır.

Optik perakende sektörünün bugünü ve geleceğini yorumlar mısınız?
Bugün için sektörümüzde bir mücadele içinde olduğumuzu düşünüyorum. Yapılan kampanyaların son tüketici tarafından çok anlam taşıdığını düşünmüyorum. Yasaların açıklığından her zaman her şekilde kampanyalar yapılıyor. Bunlar bizim mesleğimize zarar veriyor. Gelecek için bunlar bazı yaptırımlarla bizlerin kendimizi toplamamıza yardımcı olacak. Geleceğimiz için bizleri denetleyip fiyat ve kampanya sınırlamalarını gözden geçirecek yaptırımı güçlü olacak kurumlar bizim mesleğimiz için düzen getirecektir.

Göz sağlığının korunması olarak önerileriniz nelerdir?
Gözümüz için sağlıklı beslenmek çok önemli özellikle göz sağlığımız için olmazsa olmaz besinleri tüketmeliyiz. Göz kontrolü yaptırmak için illa ki görme kusurumuzun olması gerekmiyor yılda en az bir kez doktor kontrollerinin ihmal edilmeden yapılması gerekiyor.  Mutlaka güneş gözlüğü kullanılmalıdır. Sertifikalı güneş gözlükleri sizleri güneşin zararlı UV ışınlarından korurken gözleriniz içinde bir kalkan görevi görmektedir. Güneş gözlüklerinde ekstra korumalı cam özelliği olan gözlüklerin kullanımını tavsiye ediyorum. Günümüzde güneş gözlüğü moda ve aksesuar olarak görülse de güneş gözlükleri sandığımızdan daha çok önem taşır. Günümüzde çok fazla elektronik cihaz ve yoğun ışığa maruz kalmaktayız. Bunlardan gözlerimizi korumak için özel kaplamalı gözlük camlarını önermekteyiz.  Gözlerimiz çok değerli unutmayalım!

Bu yılın gözlük trendlerini okurlarımız için değerlendirir misiniz?
Kadınlara özel olarak daha çok büyük kemik gözlükler, bunun yanında çekik kedigözü tarzını tercih ediyoruz. Gençler için yuvarlak metal ve büyük dikdörtgen metal modelleri, erkekler için de büyük kemik ve sarı metal karışımlı ürünlerin başarılı olacağını düşünmekteyim.

Geçtiğimiz Aralık ayında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı katılımcı ve ziyaretçi sayısını her geçen yıl arttırıyor. Sektörümüz için donanımlı ve faydalı bir fuar olduğunu düşünüyorum. Yurtdışı katılımcısının da artmakta olduğunu gözlemliyorum. Optik sektöründeki bütün gelişmeleri fuar alanında görmüş olmak bana sektörel olarak daha ileriye gittiğimizi gösterdi. Önümüzdeki yıl daha çok katılımcıyla buluşacağımı umuyor ve sektörün sabırsızlıkla beklediği bir fuar olacağına inanıyorum.

Optik sektörünün nabzını tutan 4 your eyes Optik Magazin Dergisi hakkında neler söylemek istersiniz?
Sektörümüz için çok faydalı büyük bir katkısı olan derginizi keyifle takip ediyorum. Özellikle sektörümüzde nabzın nerede ve nasıl attığını takip etmek isteyenler için içerikleriyle tanıtımlarıyla benim için özel bir dergi olduğunu söylemek isterim. Sektörümüze yaptığınız bu değerli paylaşımlar ve hizmetleriniz için çok teşekkür ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.

Mayıs 2019