Röportaj
UĞUR OPTİK MAKİNA

UĞUR OPTİK MAKİNA

EĞER SILMO İSTANBUL OLMASAYDI OPTİK SEKTÖRÜ BİRBİRİNDEN KOPUK, YENİ GELİŞMELERDEN BİHABER OLACAKTI. AYRICA FUARIN, TÜRKİYE’DEKİ ÜRETİCİLER İÇİN DÜNYAYA AÇILAN BİR PENCERE OLDUĞUNU DÜŞÜNMEKTEYİZ.

Merhaba Ercan Bey... Sektörde 20. yıldönümünüzü kutladınız. Bizlere kendinizi tanıtıp, bu 20 yıllık serüvenden biraz bahsedebilir misiniz?
1970 Kırşehir Mucur doğumluyum. Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. 2004 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde açılan optisyenlik kursundan mezun oldum. 20 yıl önce Optisyen olarak giriş yaptığım sektörde bugün yurtiçi satışı yanında hem ithalat hem de ihracat alanında faaliyet gösteren Uğur Optik’te kurucu Genel Müdür olarak devam etmekteyim. Sürekli işlerimizi geliştirmek için çaba göstermekteyim. Kardeş firmamız Turtest medikal ile de tıbbi cihazların test ve kalibrasyonlarını yapmaktayız. Bu amaçla Sağlık Bakanlığı ve İstanbul Medipol Üniversitesi ile işbirliği yaparak eğitim programları düzenlemekte ve sertifika vermekteyiz. 20 çalışanımızla birlikte satış, teknik servis ve ar-ge departmanlarıyla sektöre hizmet vermekteyiz. Sektörde en hızlı teknik servis hizmeti sunan firma konumundayız.

Bünyenizde bulunan markalar, ürünler nelerdir ve ürünlerinizin belirgin özelliklerinden bahseder misiniz?
Cam kesme makinaları üretimi alanında lider olan Güney Koreli Huvitz firmasının Türkiye distribütörüyüz. Bunun yanında Çin’in optik sektörü için üretim yapan birçok firmasının ve Amerika’dan Opti-Safe boyalarının Türkiye satış temsilciliğini de yapmaktayız. Ürünlerimizin belirgin özelliği son teknoloji ürünleri olmalarının yanında kalitelerine oranla rakiplerine göre uygun fiyatlı ürünler olmalarıdır.

Marka ve ürün çeşitlerinize yenilerini eklemeyi düşünüyor musunuz?
Sektörün gelişen ihtiyaçları doğrultusunda marka ve ürün çeşitliliğimizi sürekli geliştiriyoruz. Uğur Optik’in asıl özelliği kendisini burada göstermektedir. Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ettiğimiz için bu bizi sürekli güncel tutmaktadır. Bu yüzden sektöre yön veren önemli aktörlerden biriyiz. Sektörün ihtiyaçlarına cevap verecek kaliteli ürünlerin ürün portföyümüzde bulunması da her zaman öncelikli hedeflerimiz arasındadır.

Çok çeşitli optik makine ve cihazın ithalatını yapıyorsunuz. Bu makineleri seçerken özellikle nelere dikkat ediyorsunuz?
Makineleri seçerken en önemli faktör bizim için olmazsa olmaz olan kalitedir. Kalitesiz ürünleri ve  benzerlerine göre çok yüksek fiyatlı ürünleri bünyemize almıyoruz. Her zaman piyasaya en uygun ve kaliteli ürünleri sunmayı hedefliyoruz. Dünyadaki bütün firmaları yakından tanıyor ve onlarla sürekli bilgi alışverişinde bulunuyoruz. Bizi tanıdıkları için yeni çıkan ürünlerle ilgili olarak onlar da bize bilgi vermektedirler. Burada şunu da belirtmek isteriz ki dünyadaki en iyi cam kesme makinesini üreten Güney Koreli Huvitz firmasının Türkiye distribütörüyüz.

Türkiye genelinde şubeleriniz var mı ve genel yapılanmanız hakkında bizleri bilgilendirebilir misiniz?
Herhangi bir şubemiz bulunmamaktadır. Daha önce var olan  İstanbul ve İzmir şubelerimizi yeni yapılanma planlaması kapsamında kapatmış bulunmaktayız. Son iki yıldır e-ticaret platformu üzerinde çalışma yapmakta ve bu konudaki çalışmalarımız devam etmektedir. Bunu yurtdışına taşımak istiyoruz. Bu amaçla Avrupa’da öncelikle Almanya’da yapılanma için gerekli adımları atmaya başladık. Mayıs ayında Almanya’da kuracağımız firma ile tüm Avrupa’ya hizmet vermeye başlayacağız. Almanya’yı diğer Avrupa ülkelerindeki yapılanmamız  takip edecek. Avrupa pazarında ürün satabilmek gerçekten çok zor bir iş. Son 1 yıldır yaptığımız çalışmalarda ürün kalitesini ve fiyat politikasını belirledik. Oftalmoloji ürünlerinin de satışını yapmayı planlamaktayız. Avrupa’da bizim kadar geniş ürün yelpazesine sahip firma yok denecek kadar az. Bu bize büyük bir avantaj sağlayacak. E-ticaret için Türkiye’de çağrı merkezi kurmayı planlıyoruz. Bu yapılanma sayesinde yerli ürünleri Avrupa’da yoğun şekilde satabileceğiz.

Centervision Desk olarak adlandırdığınız bir akıllı masa projeniz hayata geçti. Bu oldukça da rağbet gören akıllı masa düşüncesi nasıl doğdu ve ne gibi faydalar sağlıyor, içeriğinde neler barındırıyor?
Silmo İstanbul Fuarı’nda üretimine 3 yıldır ara verdiğimiz Centervision cihazı ile ilgili yoğun talep aldık. Bunun neticesinde Centervision ile ilgili yeniden çalışmalara başladık. Bunu masa şekline çevirdik. Masaya çevirmekteki amacımız çok yönlü olan bu ürünün daha kullanışlı hale gelmesini sağlamaktı. Bu masayla meslektaşlarımız sadece ölçme ve tanıtım değil daha farklı ihtiyaçlarını giderdik. Amaç optisyenin masadan kalkmadan tüm işlerini yapabilmesiydi. Bu amaçla cam kesme makinaları hariç tüm küçük makinelerin, el aletlerinin ve yedek parçaları masanın çeşitli yerlerine yerleştirerek pratik kullanımınızı sağladık. Ayrıca üniversiteden konusunda uzman hocalar ve bünyemizdeki 4 mühendislerimizle birlikte cihazın yeni teknolojilere uygun hale gelmesi için çalışmalara iki ayrı projede başladık. Birinci projede ürünün yapısal yenilenmesini sağlamak amaçlı yazılım yapılıyor. İkinci projede ise elde edilen verilerin işlenmesiyle ilgili olarak akıllı yazılım yapılarak mağazaların daha pratik şekilde satış yapması sağlanacak. Bu henüz gizli bir proje. Bu arada ortaya çıkan Centervision Desk cihazımız beklentimizin çok üzerinde beğenildi.

Centervision Desk’in tanıtımı ve pazarlaması için nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz?
Pazarlama için tüm Türkiye’de tanıtım toplantıları yapmaktayız. Bu toplantıların ilkinin İstanbul’da düzenledik. Ayrıca sosyal medya aracılığı ile ürünün tanıtım videolarını yayınlamaya başladık. Katalog ve broşürlerin basımını bitirdik. Silmo Paris ve Mido fuarlarına katılarak cihazımızı tanıtmayı planlıyoruz.

Moda ve trendler göz önüne alındığında biraz daha sahne arkasında yer alıyorsunuz. Sektöre sağladığınız ürünler sektörün can damarı pozisyonunda. Buna bağlı olarak, alanınızdaki yenilikleri ve ihtiyaçları nasıl belirliyor ve takip ediyorsunuz?
Biz işin moda kısmında değiliz. Ancak moda ile gelen ürünlerin montajlanması için gerekli araç ve gereçlerin optisyenlerin hizmetine sunmaktayız. Dolayısıyla cam ve çerçeve trendlerini yakından takip etmekteyiz. Burada doğacak ihtiyaçlara göre bizde pozisyonumuzu alıyoruz.

Ar-Ge çalışmalarınızı, üniversitelerle olan işbirliği ile gerçekleştirdiğiniz eğitim programlarınızı ve sosyal projelerdeki varlığınızı, sektörde görmeye devam edecek miyiz? Bu konudaki yeni hedefleriniz neler?
Ar-Ge bizim firmamızda aralıksız devam eden bir süreç. Şu ana kadar 2 Kosgeb ve 1 Tubitak Ar-Ge projesini başarıyla neticelendirdik. Bu yıl içerisinde de 2 Tubitak,1 Kosgeb Ar-Ge projesi başlatmak için hazırlıklarımızın sonuna geldik. Yerli sanayinin oluşması ve gelişmesi en büyük hedefimiz. Bu kapsamda firmamız bünyesindeki 4 mühendis ve 2 teknisyen çalışmakta. Ayrıca 3 üniversite ile imzalamış olduğumuz işbirliği protokolleri sayesinde üniversitelerle destek alışverişinde bulunuyoruz. Şu andaki çalışmalarımız sektöre makine üretimi yapabilecek ciddi bir yatırımı hayata geçirmeye yönelik.

2019’da bizi Uğur Optik Makine ile ilgili ne gibi sürprizler bekliyor?
2019 yılında Uğur Optik olarak yaptığımız ve yapacaklarımızı belirtmek istersek öncelikle yeni Centervision Desk satışa sunulduğunu söylememiz gerekiyor. İkinci olarak Avrupa’da kuracağımız firma ile satışlarımızı Avrupa’ya taşıyacak olmamız sayılabilir. Üretim tesisi kurarak yapmış olduğumuz Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkacak olan ürünleri üretilmesini sağlamak da diğer yapacaklarımız arasındaki yerini alıyor. Son olarak ise e-ticaret sitemiz üzerinden optisyen meslektaşlarımızın ihtiyaç duydukları ürünlere çok daha uygun fiyatlarla hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlamak diyebiliriz.

Optik sektörünün bugününü ve geleceğini yeni gelişmelerin ışığında (Oda ve birlik çalışmaları) nasıl yorumlarsınız?
Odamız uzun süredir bizim de destek verdiğimiz mesleğimizi daha iyi yerlere taşıyacak yapılanmadır. Yeni dönemde meslektaşlarımızın oda ve birlik yönetimlerinde daha katılımcı olmalarını bekliyorum. Artık zayıf dernekler yerine güçlü bir optisyenler birliği ile meslektaşlarımızın hakları korunacak işleyiş daha düzenli bir hale gelecektir. Bu konuda Uğur Optik olarak elimizden gelen her şeyi her zaman yapmaya hazırız.

2013 yılındaki başlangıcından beri katılımcısı ve destekçisi olduğunuz Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüşleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın düzenlenmesi ile ilgili ilk destekçi firmalardan biriyiz. Düzenleyici firmaya cesaret verme  ve firmaları yönlendirme konusunda en baştan beri destek olduk. Eğer fuar olmasaydı optik sektörü birbirinden kopuk, yeni gelişmelerden bihaber olacaktı. Fuarın ayrıca Türkiye’deki üreticiler için dünyaya açılan bir pencere olduğunu düşünmekteyiz.

Sektörün nabzını tutan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi’yle ilgili neler söylemek istersiniz?
Sektörün yegane dergisi olarak yıllardır sektörün yükünü çekmektedir. Bu konudaki çalışmalarınız için teşekkür ederiz.
 

Nisan 2019