Röportaj
CINEMATIK KOLEKSİYONUNDA HAYAT VAR

CINEMATIK KOLEKSİYONUNDA HAYAT VAR

“GENELLİKLE MARKALAR NE YAPMAK İSTEDİKLERİNİ DETAYLARINA KADAR BİLİRLER AMA IC! BERLIN ÇOĞU FİKRİN BENİM OLMASI KONUSUNDA ÖNEMLİ FIRSATLAR SUNDU.”

ic! berlin, ödüllü İngiliz sanatçı Owen Davey’i 12 Cinematik modelin grafik versiyonlarını çizmek üzere markanın yeni koleksiyonunun kampanyasıyla görevlendirdi. Markanın Cinematik koleksiyonunu hayata geçirmek üzere başlatılan özel kampanya gerçekten de olağanüstü sanatsal beceri istiyordu. Bunu da Owen Davey hakkını vererek başardı. Owen Davey’nin orijinal sanatsal stili, hayal gücüyle birleşince, koleksiyonun ruhunu güçlü bir görsel dille anlatan imajlar ortaya çıktı. Bu sıra dışı koleksiyon için Owen Davey ve Marka Direktörü Pablo La Rosa ile bir araya gelerek renk yoğunluğu olan bu güzel projeden bahsettik.

Bize lütfen ic! berlin ve Owen Davey işbirliğinin nasıl ortaya çıktığından bahsedebilir misiniz?
Pablo: Aklımda Cinematik koleksiyonu için kampanya fikirleri vardı ve koleksiyonun arkasında yer alacak özel ve eşsiz bir şeyler yapmamız gerektiğini biliyordum. Üstün moda anlayışıyla gözlük modellerimizi kamera karşına çıkarmak, tam da ic! berlin gibi farklılıkların peşinde olan bir markaya göre oldu. Bu süreç içerisinde İsveçli çok yaratıcı bir grupla, gerçek insanlarla animasyonu birleştireceğimiz bir müzik videosu çalışmamız oldu. Bu çalışmanın kusursuz olduğunu düşünmüştüm fakat İsveçli sanatçılar çekecekleri bir sinema filmi için stüdyoya kapanmışlardı. O esnada belki de gereğinden fazla büyük düşündüğümü fark ettim ve bu yüzden karakterleri grafikle çizilmiş kampanya fikri doğdu.

Owen: ic! berlin benimle iletişime geçti ve projeyle ilgilenip ilgilenmediğimi sordu. Eğlenceli bir proje olarak görünse de reklamı dünyaya pazarlayacak kreatif kontrolü tamamen bana vermeleri ciddi bir sorumluluktu. Genellikle markalar ne yapmak istediklerini detaylarına kadar bilirler ama ic! berlin çoğu fikrin benim olması konusunda önemli fırsatlar sundu.

Neden özellikle Owen Davey’nin sanat anlayışını tercih ettiniz, koleksiyonunuza neden uygun buldunuz?
Pablo: Ekibime bir grafik tasarımcı aramalarını söyledim ve tabii ki bir sürü grafik tasarımcı var aslında ama ekibim İnstagram’ı ve çeşitli online toplulukları araştırdı ve Owen’ın işleriyle böylece karşılaştık. Owen’ın oyuncul stili bizi direkt olarak kendisine çekti. Her şeyi moda anlayışı içinde yapan biri olmaması, sonunda onunla çalışmaya itti beni. Ona ufak bir test de yaptım, ilk çizimleri şimdi çizdiklerine oldukça benziyordu. Koleksiyonumuz için ideal sanatçının o olduğuna karar verdim.

Pablo, Owen Davey’e çalışmaları için geniş bir yaratıcı alan verdin. Bu yol açmayı nasıl yorumlarsın?
Pablo: Aslına bakarsanız Owen’ın kampanyadaki film karakterleri hakkında kendi yorumunu ortaya koymada gerçek bir özgürlük ortamına sahip olmasını istedim. Ona açıkça cesur, göz alıcı ve zengin bir şeyler istediğimizi söyledik. Bunu da sosyal medyada dikkat çekmekten ziyade yüksek oranda stil sahibi görünmek için istedik. En önemlisi de koleksiyondaki çerçevelerin kampanya çizimlerinde tanınabilir kalmasıydı. Bu nedenle Owen’a her bir çerçevenin fotoğrafını ve prototiplerini, çizdikleriyle eşleştirebilmesi için gönderdik. Bizleri tam anlamıyla etkileyense çerçeveler arasında ve grafik çalışmalarındaki renk seçimlerini yaparken koleksiyonun ruhuna uygun seçimler yapmasıydı. Bizi temel anlamda çerçevelerin detaylarını son derece iyi değerlendirmesi ve en uygun renk paleti içerisinde çizmesi derinden etkiledi.
Owen: Gözlüklerle ilgili zaten kafamda bazı modeller vardı ve gerçek anlamda gözlükleri keşfetmem için ve onları karakter halinde görsele dönüştürmem için olanak sağladılar. Gerçekten de eğlenceli bir süreçti çünkü bu projede sevdiğim, beğendiğim tüm TV ve sinema karakterlerinden esinlenme fırsatı buldum.

Owen, tüm kampanya sürecinde en zorlayıcı olan bölüm hangisiydi?
Owen: Benim için kişiliği görüntünün içindeki karaktere oturtmak en zorlayıcı kısımdı. Özellikle yan kahramanlar için markanın en doğru duruşunu yansıtmak zordu. Doğru dengeyi ve karşıtlığı yakaladığımda çok daha rahatladım ve zorlayıcı bölümleri birer birer geçtim.

Bu koleksiyonda yepyeni bir tür asetat kullandınız. Bu asetatı bu kadar özel yapan nedir?
Pablo:
Özellikle bu koleksiyon için asetatımızı yeni özelliklerle geliştirdiğimiz doğrudur. Çerçevelerde fark edeceğiniz ilk şey daha önce hiçbir yerde denenmemiş çarpıcı kişiselleştirilmiş renkleri kullanmasıdır. 1mm’lik mono katmanlı asetatları ön yüzeyde, diğer katmanları arka yüzeyde kullandık. Bunları ve bahsetmediğim nicelerini ic! berlin çerçevelerini detaylarına kadar bu kadar özel yapan özellikler olarak görebilirsiniz.
Owen: Benim açımdan ise karakterlerin ruh hallerini fazlasıyla dolu dolu yansıtan birbirinden özel renk paleti önemliydi. Örneğin kan kırmızısının varlığı tehlikeli ve baştan çıkarıcı Femme Fatale modelini çok daha çarpıcı bir şekilde ortaya koydu. Everyman modelinde kullanılan kahverengi ve bejler, karakterin neredeyse sıkıcı olabileceğini çok güzel yansıttı.

ic! berlin yüksek kalitedeki ayırt edici reklam kampanyalarıyla biliniyor. Hırslı bir kampanya daha fazla satışı sağlamada önemli mi?
Pablo: Yenilikçi kampanyalarımız kurucumuz Ralph Anderl’in işe ilk başladığı dönemlere kadar dayanıyor. Onun için ic! berlin’in diğerlerinden çok daha dikkat çekici olması önemliydi. Bağımsız butik bir marka olarak daha büyük kitlelerin dikkatini çekebilecek kampanyalara yöneldik. Benim için bu vazgeçilmez ve çok önemli bir nokta ve evet harika kampanyalar düzenleyerek ilgileri çekmek özellikle doğru ürünle piyasadaysanız çok daha kolay. Amaçlarımıza ulaştığımıza inanıyorum.

Sizin açınızdan sanatla gözlükler arasında bir bağ kurmak yepyeni bir seçim. Gelecekte yine dikkat çekici işbirlikleri de yapmayı düşünüyor musunuz?
Pablo: Kampanyamıza verilen cevap tam anlamıyla fenomonel oldu. Optisyenlerimiz, distribütörler ve ortaklarımız mağaza ve pazarlarında hemen ilgi çekecek ürünlere sahip olduklarından memnunlar ki, bu harika bir şey. Nihai tüketici de kampanyayı özellikle İnstagram üzerinden gördükten sonra büyük ilgi gösterdi. Birçok olumlu geri dönüş aldıktan sonra önümüzdeki bir kaç koleksiyonun konsepti hakkında fikirler ortaya atmaya başladık. En özel koleksiyonlarımız için işbirlikleri yapmaya devam edeceğiz. Doğru mecrada doğru konsepti kullandığınızda başarıya ulaşıyorsunuz. Şu kesin ki ic! berlin ileride Owen gibi harika sanatçılarla çalışmayı sürdürecek.

Kaynak: Spectr

Mart 2019