Röportaj
ESENKENT BOUTIQUE OPTİK

ESENKENT BOUTIQUE OPTİK

SILMO İSTANBUL’DA BU YIL SALON SAYISININ ARTMASI, KATILIMIN  YOĞUN OLMASI GERİ DÖNÜŞLERDEKİ MEMNUNİYET, YAPILAN BİLGİ PAYLAŞIMLARI SEKTÖRÜMÜZÜN BÜYÜMEKTE OLDUĞUNUN GÖSTERGESİDİR.

Merhaba Fuat Bey… Biraz kendinizden ve sektöre nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
Selamlar... 1974 Artvin Borçka doğumluyum. Dedem Batum’un ilk gözlükçüsü idi. Bu vesile ile gözlükçülük genlerimizde mevcuttur diyebilirim. İstanbul’da farklı sektörlerde emek verdikten yıllar sonra Esenkent ilçesinde bulunan ilk mağazamızı Işıl Optik adı altında 2012 yılında faaliyete sokarak asıl mesleğimize yani gözlükçülüğe uzun bir aradan sonra tekrar merhaba deme şansımız oldu.

Mağazalarınızın lokasyonunu hangi unsurlara dikkat ederek belirlediniz? Yakın zamanda yeni mağazalar açmayı hedefliyor musunuz?
3 bağımsız mağazamız mevcut. Lokasyonları konusunda özenli bir seçim yaptık. Mağazalarımızı sektörün belirleyici unsuru olan hastane çevresi ve işlek caddelerde konumlandırmaya çalıştık. Yakın zamanda mağaza açmak gibi bir planlamamız yok. Sahip olduğumuz mağazalarda önce personel mutluluğunu sağlamaya çalışıp, mutlu personel = mutlu müşteri ilkesi ile hizmet anlayışımızı devam ettirmek ve iş dışında ailemize ve dostlarımıza aynı zamanda kendimize vakit ayırmamız gerektiği inancındayım. Mağaza sayısının çoğalması belki daha çok maddi kazanç sağlayabilir ama hayata vakit ayırmamız lazım diye düşünüyorum.

Mağazalarınızda hangi markaları tercih ediyorsunuz? Butik markalara da yer veriyor musunuz?
Marka çeşitliliği tabii ki önemli fakat bunu sağlarken bulunduğumuz lokasyonda satabileceğimiz ürün ve markaları bulundurup stok maliyetinize de aşırı yük bindirmeden doğru markaları mağazamızda bulundurmaya çalışıyoruz. İsmimizi de verdiğimiz üzere Esenkent Boutique Optik bölgedeki 2. konsept mağazamız ve bu mağazalarda butik ürünler bulundurmaya gayret ediyoruz. Bu ürünlerden birkaçı olarak Lindberg, Silhouette, Gucci, Cartier, Zeiss ve Essilor’u sayabiliriz.

Kampanyalarınızı ve yeniliklerinizi hangi medya aracılığıyla müşterilerinize duyuruyorsunuz?
En önemli eksiğimiz olarak gördüğümüz sosyal medyadaki eksikliklerimizi gidermek anlamında arkadaşlarımızla birlikte planlı bir çalışma programı oluşturduk. En kısa zamanda yapmış olduğumuz kaliteli hizmet anlayışını sosyal medyaya da yansıtarak ürün çeşitliliğimizi ve butik ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunacağız.

Bulunduğunuz lokasyonda sizi rakiplerinizden ayıran farklılıklar nelerdir?
Esenkent Boutique Optik’i diğer mağazalardan ayıran en önemli özellik işini şevkle yapan aynı zamanda yaptığı işin sağlık hizmeti olduğunun bilincinde olan uzman personel yapısıdır. Çünkü bizi avm’lerdeki zincir mağazalardan ayıran en önemli özellik; personel kalitemizdir. Bunun yanında satış anlamında ortaya koyduğumuz ürün çeşitliliği ve alternatif ürün gamı ve işin montaj aşamasında kusursuz montaj kapasitesi olan son teknoloji ürünü atölye ekipmanlarımızın varlığı da önemli rol oynuyor.

İstanbul gibi metropol bir şehirde optik mağazası sahibi olmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
İstanbul’da yaşamak bile avantaj ve dezavantajları başlı başına bünyesinde barındıran bir durum… Aynı şekilde böyle büyük bir metropolde iş yapıyor olmanın birçok olumlu ve olumsuz yanları mevcuttur. Hareketin olduğu yerde bereket vardır dersek büyük bir metropolde işinizi kaliteli ve doğru olarak yaptığınız taktirde maddi kazanç sağlayacağınız bir gerçektir. Aynı zamanda aşırı rekabetçi bir ortamda bazen etik olmayan davranışlarda bulunmaya tenezzül eden meslektaşlarımız da hem kendilerine hem de sektöre zarar vermektedirler.

Optik perakende sektörünün bugünü ve geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ülkemizdeki optik perakende sektörü çeşitli sıkıntıları olsa da önü açık bir sektör diye düşünüyorum. Zira Avrupa’daki gözlük kullanım oranının halen çok altındayız. Bu da potansiyel gözlük kullanıcısının yüksek olduğunu gösteriyor. Tabii burada bir parantez açıp zincir mağazalar ile bizim gibi 1-2 mağazası olan esnaf diye tabir ettiğimiz mağazaları belki ayırmamız gerekebilir. Zira ciddi para kazanıp vergi bile ödemeyen, Sağlık Bakanlığı’nın reklam yasağına uymayıp yasayı ihlal eden ülkemize de istihdam dışında bir katkısı olmayan uluslararası firmaların karşısında neler yapabileceğimizi konuşmak gerekir diye düşünüyorum. Yoksa bu sistem bugün olmasa da bir gün hepimizi yutacaktır. Bence bu potansiyel tamamen yerliden yana olmasa da küresel güçlere de tamamen teslim olmamalıdır.

Bu yılın gözlük trendlerini bize yorumlar mısınız?
Retro ve vintage tarzda gözlükler ve karmaşık renkler leopar desenli gözlükler bu yıl favori modellerden olacak. Kozmetik amaçlı kullanılacak renkli camlı gözlüklerin daha fazla rağbet göreceğini düşünüyoruz, özellikle bu tip gözlüklerin kapalı alan kullanımları daha fazla olacak.

Geçtiğimiz Aralık ayında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Silmo İstanbul’da bu yıl salon sayısının artması ve katılımın yoğun olması ve sonrasında tedarikçi firma temsilcisi arkadaşların bize aktardığı geri dönüşlerdeki memnuniyet, bilgi paylaşımı sektörümüzün büyümekte olduğunun göstergesidir.

10 yıldır optik sektörünün lokomotifi olmayı sürdüren 4 your eyes Optik Magazin Dergisi hakkında neler söylemek istersiniz?
4 your eyes sektördeki boşluğu dolduran ve keyifle takip etiğimiz yeni sayılarını heyecanla beklediğimiz kaliteli bir dergi. Umarım nice 10 yıllar geçirirsiniz, başarılar dilerim…
 

Mart 2019