Röportaj
MEGA OPTİK

MEGA OPTİK

SİLMO İSTANBUL OPTİK FUARI HER GEÇEN YIL KENDİNİ YENİLEYEN VE GELİŞTİREN BİR ORGANİZASYON. ÜLKEMİZDE BU TİP ETKİNLİKLERİN SAYISININ ARTMASININ GERÇEKTEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

Merhaba Çağlar İlkhan. Optik sektöründe küçük yaşlarda başlayan hikayenizden bahseder misiniz?
Annemin 1996’da bu alana girme nedeni küçük yaşlardan itibaren göz problemleri yaşamamdır. O dönemde Osmaniye’de uzman kişileri bulmak hayli zordu ancak annem öğrendiği bilgilerle sadece bana değil herkese yardım etmeye başladı. 2000’li yılların başında Ankara Üniversitesi’ni kazandım. Ege Üniversitesi’nde 2007’de Sağlık Bakanlığı’nın “Optisyenlik Eğitimi”ne katıldım. Kendi işimin yanında optik sektörü de dahil çeşitli yöneticilik pozisyonlarında çalıştım. Ailemin, öğrenme isteğimin ve aldığım eğitimlerin sonucunda 2011 yılında mağazamızın haricinde bir mağaza daha açtım ve yolumuza devam ediyoruz.

Mega Optik olarak 2 mağazanız bulunduğunu biliyoruz. Mağazalarınızın lokasyonlarını belirlerken nelere dikkat ettiniz?
İnce eleyip sık dokuduğumuz fizibilite süreçlerinden sonra lokasyonlara karar veriyorum. Gelir durumu, kira gideri, bölgenin sosyal ve kültürel yapısı belirleyici faktörler arasında. Risk faktörlerini de göz önünde bulundurarak markamızın konumlandırmasını yapıyorum. Örneğin mevcut mağazalarımızın şehir merkezi ve hastanelere yakınlığı bizi ön plana çıkarıp kalıcı olmamızı sağlıyor. Bölgede bilinirliği sağladıktan sonra bizim için çok önemli olan müşteri memnuniyeti de doğal akışında yakaladığımız başarımız.

Mağazalarınızda marka çeşitliliğine önem veriyor musunuz? Sunduğunuz markaları hangi etmenlere dayanarak seçiyorsunuz?
Müşteri odaklı yaklaşımımızla sadece marka çeşitliliği değil sunduğumuz hizmette de müşterilerimizin beklentisini karşılamak adına kişiye özel yaklaşımlarımıza her gün yenisini ekliyoruz. Hastane yakınlarında konumlanan gözlük mağazalarında çok sık rastlanmayan üst segmente de her daim hitap eden ürünler her dönemde mağazamızda. Her kesime hitap edip, her müşterinin beklentisini karşılamak için uygun fiyatlı markalardan başlayıp Cartier, Dita gibi üst segment ürünlere de yer veriyoruz.

Mega Optik’te en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Sizce müşterilerinizi bu markalara çeken etkenler nelerdir?
Genel olarak markaları ön plana çıkarmaktan ziyade, müşterilerimizin yüz yapısına ve ihtiyaçlarına uygun çözümler üretiyoruz. Geniş marka yelpazesi ve cam alternatiflerini mağazamızda her daim bulunduruyoruz. Fark yaratan ve müşterilerimizi bizim mağazamıza getiren etmenler, sunduğumuz kaliteli, güler yüzlü hizmet ve son gelişmeleri takip edip kullanmamız. Sunduğumuz %100 müşteri memnuniyeti, bölgede hatta uluslararası ölçüde satış yapmamızın temel sebebidir.

Mega Optik olarak her iki mağazanızda sunduğunuz markalar benzer mi yoksa farklılık gösteriyorlar mı?
Benzer değil, her iki mağazamızda da standardı yakalamak için tamamen aynı hizmeti sunuyoruz. Hatta gözlük kesme makinamız, odaklama cihazımızın bile tamamen aynı olduğunu söyleyebilirim. Bizim için her iki mağazamızda da değişmeyen şey, mağazamızdan mutlu ve memnun ayrılan müşterilerimiz.

Metropol şehirlere göre Osmaniye’de mağaza sahibi olmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
20 yıldır aynı bölgede çalışıyorsanız bu artık bu bölgede güveni derinlemesine kazandınız demektir. Olumlu ya da olumsuz konular çok hızlı bir şekilde yayılabilir. Ne mutlu ki biz kurulduğumuz günden beri olumlu geri bildirimler alarak ilerliyoruz. Burada konumlanmayı bir artı olarak görüyoruz. Metropoldeki hedef kitlenin beklentisi ile Osmaniye’deki müşterilerimiz arasında major bir fark kesinlikle görmüyoruz.

Mega Optik’te yaptığınız yenilikler ve kampanyalar hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Bu konuda sosyal medyadan faydalanıyor musunuz?
Kişisel sosyal medya hesabı kullanmamama rağmen, kurumsal sosyal medya hesaplarının günümüzde ne kadar önemli olduğunun bilincindeyiz. Bu doğrultuda teknolojinin sağladığı imkanları etkin bir şekilde kullanıyor ve bu alana yatırım yapıyoruz. Yenilenen web sitemiz üzerinden satış, kampanya ve güncel trendleri takip etmek mümkün.

20 yılı aşkın süredir optik sektörüne hizmet veren Mega Optik’i, bölgenizdeki diğer mağazalardan ayıran özellikler nelerdir?
Sürekli kendimizi yenilememiz ve mağazalarımızı trendler doğrultusunda güncel tutmamız önemli bir faktör. Bu trendleri müşterilerimize aktaracak ekip arkadaşlarımızın eğitimine verdiğimiz önem de bizi diğer mağazalardan ayırt eden özelliklerimiz. Tüm bu faktörleri göz önünde bulundurduğumuzda vizyoner sonuçlar ortaya koyduğumuzu söyleyebiliriz.

Mega Optik olarak optik piyasasındaki rekabet sürecinden zarar görmemek için neler yapıyorsunuz?
Sıkı pazarlık süreçleri sonunda müşterilerimize en kaliteli ürünü en uygun fiyata sunmak için yoğun bir çaba sarfediyoruz. Sektörün öncü firmaları ile sürekli temas halide kalarak görüş alışverişi içerisinde bulunuyoruz. Müşteri, firma ve bizden oluşan bu üçgende dengeyi korumak bizim rekabet sürecinde zarar görmeden çıkmamızın en temel unsuru.

Özellikle perakendecilik açısından Türkiye’deki optik sektörü ve geleceği hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Optik sektörünün ihtiyaca bağlı bir sektör olması nedeni ile diğer alanlara göre yıpranma payının daha düşük olduğunu söylemek mümkün. Görme kusurlu oranın %60 olduğu bir toplumda pazarın ne kadar büyük olduğunu tahmin etmek zor değil. Bahsettiğimiz %60’ın yalnızca %10’nun gözlük kullandığını düşünürsek, çok basit bir hesapla sektörün neredeyse 6 kat daha büyüyebileceği alan söz konusu. Bu aradaki farkı kapatmak bizim gibi sektöre yatırım yapan ve donanımlı profesyonellerin sayısının artması ile mümkün.

13-16 Aralık 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilen Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Silmo İstanbul Optik Fuarı her geçen yıl kendini yenileyen ve geliştiren bir organizasyon. Ülkemizde bu tip etkinliklerin sayısının artmasının gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Optik ve güneş sezonlarına paralel olarak, yılda bir gerçekleşen Silmo İstanbul’un yılda 2 kere olmasının da yararlı olacağı görüşündeyim.

10 yılı aşkın süredir optik sektörüne hizmet veren “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
4 your eyes’ı yıllardır düzenli olarak takipteyim ve takipte kalacağım. 4 your eyes hem tüketici, hem üretici hem de bizim için önemli bir kaynak. Bu sayınızda bize yer ayırarak hedef kitlemiz ile doğrudan iletişim fırsatı sunduğunuz ve sektöre katkınız için bu vesile ile tekrar teşekkür ederim.

 

Şubat 2019