Röportaj
FRENK EYEWEAR

FRENK EYEWEAR

MODAYI STİLLE ASLA KARIŞTIRMA. MODA GELİP GEÇİCİYKEN, STİL DAİMİDİR VE HER HARİKA TASARIM KENDİNDEN DAHA İYİ OLAN ÖYKÜSÜYLE BAŞLAR.

İtalya’nın dağ köylerinde doğup büyüyen ancak girişimci ruhu ve vizyoner bakış açısı sayesinde Antonio Da Deppo tarafından 1950’lerde kurulan Frenk Eyewear, gözlük konseptini bir sağlık aracından çıkarıp moda ile bütünleşmiş bir stile çevirerek optik dünyasında iz bıraktı. Frenk Eyewear’in mirasını devam ettiren Genel Müdürü Axel Da Deppo ile son derece hafif ve en yüksek kalitedeki titanyum ve asetattan oluşturulmuş yeni koleksiyonları üzerine konuştuk. İtalya’nın dağ köylerinde doğup büyüyen ancak girişimci ruhu ve vizyoner bakış açısı sayesinde Antonio Da Deppo tarafından 1950’lerde kurulan Frenk Eyewear, gözlük konseptini bir sağlık aracından çıkarıp moda ile bütünleşmiş bir stile çevirerek optik dünyasında iz bıraktı. Frenk Eyewear’in mirasını devam ettiren Genel Müdürü Axel Da Deppo ile son derece hafif ve en yüksek kalitedeki titanyum ve asetattan oluşturulmuş yeni koleksiyonları üzerine konuştuk.

2019 koleksiyonlarınız için nelere daha çok odaklandığınızı anlatabilir misiniz?
2019’da yeni optik ve güneş gözlüğü modellerimizi beğenilere sunuyoruz. Tasarımlarımızda odaklandığımız nokta çerçevelerin hafifliğidir. Bu nedenle çok ince asetatları titanyum saplarla kullanmayı tercih ettik. Bazı modellerimizi çok özel olarak sadece titanyumdan yaptık. Güneş gözlüğü modellerimizde ise bir kısmı lazerle kesilmiş maske cam konseptini tamamen titanyumdan oluşturulmuş saplarla kullandık.

El işçiliğine önem veren bir üretici olarak çerçevelerinizin temel özelliklerinden, onları oluştururken kullandığınız özel tekniklerden bahsedebilir misiniz?
Tüm yeni modellerimizde yepyeni bir menteşe sistemi kullanıyoruz. Bir önceki koleksiyonumuz özel patentli menteşelerle karakterize ediliyordu ancak bu menteşelerin minimum ölçüsü 7mm’ydi ve bu tasarımı da etkiliyor. Bu nedenle ölçüyü daha fazla nasıl küçültebiliriz, menteşeyi nasıl geliştirebiliriz diye düşünmeye başladık. Böylece optisyenin çok daha rahat takıp çıkarabileceği tamamen yeni bir versiyonunu geliştirdik. Silindirik formda dahi rahatça kullanılabilen, müşterilerimizin anında beğendiği tasarımlarımızın tamamlayıcı bir unsur oldu.

İlk dönemlerdeki Frenk imzalı tasarımlardan etkileniyor musunuz?
Geçmiş çok önemlidir. Büyükbabam şirketimizi 1958’de kurduğundan hala arşivimde birçok eski çerçeveyi saklıyorum. Tamamen elde üretilen bu ürünlere sahip olmak harikulade çünkü onların bugün yeniden üretilmeleri başlı başına bir zorluk içeriyor. Bizim mirasımızın çok önemli birer parçası olan bu ürünler bize ilham vermeye devam ediyor. Mido Optik Fuarı’nda tanıtacağımız yeni koleksiyonumuz, 1980’lerde üretilen en eski modellerimizden ilham alınarak geliştirilmiş konsepte dayanıyor.

Dağıtım ağınızın büyümesi anlamında hangi optik fuarları ve hangi pazarları hedef alıyorsunuz?
Fuarlara ve atölye çalışmalarına katılmayı bizzat önemsiyorum. Frenk Eyewear olarak Ekim sonunda Miami’deydik, Kasım sonunda ise Hong Kong ve Dubai’deydik. Ocak ayında Opti Münih fuarına katıldık. Milano’da gerçekleştirilen Mido da takvimimizdeki bir sonraki fuar olarak söyleyebilirim. Geçen sene Alman pazarına açılmaya başladık. Ekibimiz her geçen yıl daha da büyüyor ve geleceğimiz konusunda gayet olumlu şeyler düşünüyorum. Gireceğimiz pazarı yakından tanımak ve o pazara tüm ekibimle hazır olmak en önemli ilkelerimizdendir.

Bu yıl İtalyan pazarı hakkında neler söylemek istersiniz?
İtalyan pazarı bizim de içinde büyümeye çalıştığımız önemli bir pazar. Bu nedenle bizi temsil edecek mağazaları en iyi şekilde belirlemek durumundayız. Genellikle özel tasarımların arayışında olan bağımsız mağazalarla çalışıyoruz. Büyük oyuncuların yer aldığı zorlu bir pazar olan İtalyan pazarı, rekabeti son derece arttırıyor. Genelde niş markaların her yıl sayısının yükseldiğini gözlemliyoruz. Olumlu olarak değerlendirilebilir ancak bu markaların 1-2 yıldan sonra ayakta kalamadığını görüyoruz ve optisyenler açısından da markalara karşı güven sorunu oluşmasına neden oluyor. Bazen bu durumun bizler üzerinde de olumsuz etkisi olabiliyor.

2019 ile ilgili hedefleriniz nelerdir?
Markamızın yayılması için yatırımlar yapmaya devam edeceğiz ve ürünlerimizin kullanıcılar tarafından bilinirliğini yükselteceğiz. Frenk Eyewear koleksiyonları yere sağlam basan, olgun koleksiyonlardır. Bu nedenle tıpkı Almanya’da olduğu gibi diğer pazarlara açılarak başarılı bir büyüme yakalamayı istiyoruz. Yakın zamandaki hedefimiz, Amerika Birleşik Devletleri’nde dağıtımımıza başlamaktır.

Kaynak: www.2020europe.com

Şubat 2019