Röportaj
SİBER OPTİK

SİBER OPTİK

SILMO İSTANBUL SAYESİNDE, GENELDE TELEFONLA GÖRÜŞTÜĞÜMÜZ İNSANLARLA ŞAHSEN BİR ARAYA GELDİK, ARAMIZDAKİ SICAKLIK PEKİŞTİ; BENİM EN BÜYÜK KAZANCIM BUDUR.

Merhaba Orhan Bey, kendinizi biraz tanıtıp, optik sektörüne nasıl girdiğinizden ve Siber Optik’in kuruluş aşamasından bahseder misiniz?

Merhabalar, öncelikle bana bu güzel olanağı sunduğunuz için sizlere teşekkür etmek isterim. Kayserili bir ailenin beş çocuğundan en büyüğü olarak İstanbul’da dünyaya geldim. Bilgisayar mühendisiyim, kendisi de bilgisayar mühendisi olan kardeşim İzzethan Özcan ile beraber 1996 yılında Siber Optik Yazılım şirketimizi kurduk. Bir arkadaşım o zamanın en büyük optik mağazasını açıyordu ve bizden mağazası için özel bir yazılım istedi. Kendisini kıramadık ve programını yazdık. Sonrasında başka talepler de olunca bu sektör üzerinde yolumuza devam ettik.

Siber Optik’in, hedeflerinden, misyon ve vizyonundan bahsedebilir misiniz?

Bizler sektörel yazılım firması olarak yıllar içinde kendimizi optik sektörünün ayrılmaz bir parçası olarak görmeye başladık. Biz müşterilerimizi başarıya giden yolda arkadaşlarımız olarak düşünmekteyiz. En büyük hedefimiz müşteri memnuniyetimizi üst seviyede tutmaktır. Bunun için rahat kullanılabilen, optik sektörünün her türlü güncel ihtiyaçlarına cevap veren, güler yüzlü programlar yazmaya çalışıyoruz. Programlarımızın içine en son teknolojiyle beraber sevgimizi de katıyoruz.

Başka sektörlere de yazılım programları hazırlıyor musunuz?
Ağırlığımız optik sektörü olsa da butik tarzı çeşitli çalışmalarımız da mevcuttur. Eczaneler, tabip odaları, sigorta brokerlik ve reassürans firmaları, verem savaş dispanserleri, medikal ve tıbbi cihaz firmaları diğer faaliyet alanlarımız arasında sayılabilir.

Teknik destek ve bakım hakkında müşterilerinize ne gibi hizmetler sağlıyorsunuz?
Programlarımızın sağlamlığı yanında en büyük özelliğimiz güçlü ve hızlı teknik desteğimizdir. Müşterilerimizin ihtiyaçları halinde gerek müşteri yerine giderek gerek telefonla ama en çok da internet yardım bağlantıları kullanarak anında çözüm üretmeye çalışmaktayız. 

Optik sektörüne sağladığınız yazılım hakkında okurlarımızı bilgilendirir misiniz?
Siber Optik programı bir optik mağazasının her türlü yazılım ihtiyacını karşılayacak biçimde üretilmiştir. Bunları; müşteri ilişkileri sms, satışlar, reçeteler, medula, üts gibi spesifik konular, stokların takibi, özellikle yakın zamanda teftişlerine başlanılan fiyat etiket yönetmeliğine uygun barkod ve karekod etiketlerinin basılması, faturaların yazıcıdan çıkartılması, cari hesaplar borçlar-alacaklar, banka hesapları ve komisyonları, çek ve senetlerin takibi olarak sayabiliriz. Bir bilgisayar programı düşünülüyorsa Siberoptik her ölçekteki perakende ve tedarikçi firma için yeter diyebiliriz.

Yazılımı kullanırken müşterinin karşılaşacağı avantajlar ve dezavantajlar nelerdir?
Siber Optik bir yerden sonra müşterilerimizin eli ayağı olmaktadır. Aradıkları her türlü bilgiye çok kısa sürede erişebilmektedirler. Hangi müşteri ne zamanlar gelmiş, hangi ürünleri kaça almış, reçete bilgileri neymiş ne olmuş hepsini görebilmektedirler. Ellerindeki stokları, maliyetlerini, satışların karlarını takip edebilirler. Gün sonu kasa kontrolünü yapabilirler. Bunun gibi yüzlerce avantajımız mevcut.

Siber Optik’in sektördeki bilinirliğini korumak için ne gibi tanıtım araçları kullanıyorsunuz?
Bilinirliğimizi ağırlıklı olarak müşterilerimizin referanslarına borçluyuz. Çok şükür değerli dostlarımız bize arkadaşlarını yönlendirmekteler. Bunun dışında tanıtım anlamında fuarlara katılıyoruz. Orada hem yeni bağlantılar sağlıyor hem de aktif müşterilerimiz ile görüşmeler yapıyoruz.

İnternet ve sosyal medya gibi platformlar sizin için ne kadar önemli?
İnternet ve sosyal medya platformlarını etkin kullandığımız söylenemez. Önemli geliştirmelerimizi ve duyurularımız için facebook sayfamızı kullanıyoruz.

Siber Optik’in ekibi olarak optik sektörünün geleceği hakkında neler söylemek istersiniz?
Optik sektörümüzün geleceğini çok parlak görmekteyim; genç optisyen arkadaşlarımız dinamizmlerini ve enerjilerini sektöre yansıtmaktadırlar. Ülkemizin okuma yazma anlamındaki eksikliği, tablet, cep telefonu ya da bilgisayar ekranı kullanımı olarak hızla artmakta ve bu durum gözün değeri hakkında insanları bilinçlendirmektedir.

Optik sektöründeki rekabet ortamını size olumlu yansıyacak şekilde nasıl yönetiyorsunuz?
Karlılıkların çok düştüğünün ve rekabetin hiç olmadığı kadar yoğunlaştığının farkındayız. Müşterilerimize bu rekabetçi ortamda hızlı ve efektif karar almalarını sağlayacak yönetim raporları sunuyoruz. Çok giden ya da hiç satılmayan ürünlerini listeliyoruz, fuarlara giderken bu raporlar ile tedarikçilerin karşılarına çıkıyorlar ve sadece ihtiyaçları olan ürünleri sipariş ediyorlar.

13-16 Aralık Uluslararası Silmo İstanbul 2018 Optik Fuarı katılımcılarından biri olarak fuar hakkındaki görüş ve yorumlarınız nelerdir?
Fuar optik sektörünün olmazsa olmazı ve biz bu yüzden her sene katılmaya çalışıyoruz. Bu seneki fuar bizim için beklentilerimizin çok üzerinde olumlu geçti. Pek çok yeni iş bağlantısı yapmış olmamızın ötesinde benim en önemsediğim konu: yıllardır beraber çalıştığımız çok değerli dostlarımı, ağabeylerimi ve kardeşlerimi orada bir kez daha gördüm, kucaklaştık, sohbet ettik. İş hayatının en güzel tarafı müşterinizle kurduğunuz samimiyet, güven ve dostluk. Genelde telefonla irtibat sağladığımız insanlarla orada şahsen bir araya geldik, aramızdaki sıcaklık pekişti; benim en büyük kazancım budur. Fuar genelde başarılıydı, organizasyondan memnun kaldık. Sektör paydaşlarının hep beraber olması güzel bir sinerji yarattı, belki seneye daha büyük bir alanda yapılabilir.

Silmo İstanbul fuarlarının ana sponsoru olan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi ile ilgili neler düşünüyorsunuz?
4 your eyes dergisi optik sektöründe yıllardır önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Derginizi ilk sayınızdan itibaren ilgiyle takip ettiğim için benim için yeriniz ayrıdır. Başta Banu Hanım ve Gökhan Bey olmak üzere tüm 4 your eyes ekibine saygı ve hürmetlerimi sunuyorum. 

Ocak 2019