Marka Hikayesi
CHRISTOPHER KANE

CHRISTOPHER KANE

2006’DA KURULAN İNGİLİZ MODA MARKASı CHRISTOPHER KANE, KADIN İLE ERKEK HAZIR GİYİM VE AKSESUARLARDAN OLUŞAN LİMİTLİ SAYIDA SUNDUĞU KOLEKSİYONLARIYLA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKİYOR.

Christopher Kane, Central Saint Martin’den mezun oluşunun hemen ardından 2006 yılında kendi adını taşıyan markasını beğenilere sundu. Aynı dönemde medyanın dikkatini büyük ölçüde çekmesine sebep olan MA Koleksiyon Ödülü’nü kazanarak büyük bir başarı yakaladı. Tasarımcının genç yaşta gerçek anlamda yetenekli olduğunun farkına varılmaya başlandı. İngiliz moda dünyası içindeki güçlü moda evleri arasında hızla olgunlaşarak büyüme gösterdi ve adını en başarılı uluslararası profillerden biri haline getirdi. Londra Moda Haftası’ndaki defileleri başarısına daha da vurgu yaptı ve yurt dışından da ilgi ve beğeni kazandı. Christopher Kane yüksek derece yaratıcı, asi bir feminenlik yansıtan sürprizlerle dolu ve şıklığa meydan okuyan giysileriyle dikkatleri üzerine çekti. Kane’nin tasarım felsefesi ise soyut ve kişisel bir yaklaşımdan oluşuyor. Kane bu elementleri oluşturduğu kreasyonlarda gelişmiş teknik özelliklerle birleştirerek daha etkili şekilde ortaya koyuyor. Sıradan çizimlere olağanüstü dokunuşlar yapan tasarımcı, geleneksel olanla moderni harmanlayarak zamansız şıklığı temsil eden ürünler oluşturuyor. 2013’te İngiliz Moda Ödülleri’nde Yılın En İyi Tasarımcısı olarak seçildikten sonra prestijli Vogue Moda Fonu’nun da dikkatini çekti. Bu sayede Christopher Kane’nin Fransız lüks markaları olan Gucci, Alexander McQueen, Stella McCartney, Saint Laurent ve Balenciaga ile adı bir arada anılmaya başlıyor.

Yine 2017’nin Mart ayında Güzel ve Çirkin isimli kapsül koleksiyonunu piyasaya sundu. Disney dünyasından esinlenerek oluşturduğu koleksiyonla dünya çapında ilgi kazandı. İngiliz moda markası Christopher Kane kadın ile erkek hazır giyim ve aksesuarlardan oluşan limitli sayıda sunduğu koleksiyonuyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Bu koleksiyonunda Kane, zamansız ve güçlü kahramanları yeniden yorumlayarak güçlü bir koleksiyona imza atmış oldu.

DÜNYA ÇAPINDA İLK İŞBİRLİĞİ

Böylece Christopher Kane ve Disney sürdürülebilir ürünler danışmanlığı yapan Eco-Age ile işbirliği yaptılar. Eco-Age iki markanın etik ve estetik değerlerini, tedarikçi zincirlerini ve malzeme seçimlerini değerlendirmeye başladı. Bu işbirliğinden sertifikalı organik ipek saten, eteklerinde tül olan İtalyan üretimi giysiler gibi harikulade giysiler ortaya çıktı. Örneğin fotoğrafik Rose t-shirt yine İtalyan yapımı olarak sertifikalı organik pamuktan, Swarovski taşlarıyla süslenmesiyle, Christopher Kane marka ile 10 yıl işbirliği yaparak kendini geliştirdi. Swarovski kristalleri ile çeşitli koleksiyonlara imza attı. Koleksiyonlarda üniseks yürüyüş için özel giysiler, sweatshirtler, baskılı t-shirtler, kürkler yer aldı. Christopher Kane Londra’da Mount Caddesi’ndeki ana mağazası, web sitesinden olduğu kadar Selfridges, The Webster, Shinsegae, Isetan, Joyse, Breuninger ve Banner gibi uluslararası perakende ortakları da bulunuyor. Kane “Güzel ve Çirkin” koleksiyonu hakkında “Çocukluğumdan beri Disney beni hep etkilemiştir. Güzel ve Çirkin gibi bir klasikten ise çok ilham aldım. Bu film kapsül koleksiyonum için gerçekten güçlü bir tema oldu. İkonik ve güçlü kadınların sesini duyurmamı sağladı. Geçmişe dönüp baktığımızda Güzel ve Çirkin temasına uygun birçok elementimiz olduğunu fark ettim. Filmden ve yaydığı güçlü frekanstan ilham aldığım için memnunum” dedi.

CHRISTOPHER KANE GÖZLÜK

2016 yılının Mart ayında Christopher Kane ilk ve biricik üniseks gözlük koleksiyonunu Kering Eyewear ile yaptığı ortaklık sonucu beğenilere sundu. Gözlük koleksiyonu oluşturmak markanın Dna’sı ile uyumlu en üst seviyede yepyeni bir kategori olduğundan, Kane için hem sıra dışı hem de heyecan dolu oldu. Kontrast malzemelerin, beklenmedik detayların ve neon detayların kullanımıyla, gözlük koleksiyonu markanın sınırsız yaratıcılığını üst düzey işçilikle bir araya getiriyor. Christoper Kane “Bir gözlük koleksiyonu oluşturmak, yaratıcılığı, yenilikleri ve farklı teknikleri kullanmanın harika bir yolu. Herkes tarafından ulaşılabilir bir güneş gözlüğünün farklı zamanlarda yeniden kullanılabilmesi de gerçekten büyüleyici. İlk koleksiyonumda 1980’lerin klinik ve hastane gözlüklerinden esinlendim. Sanatla ilkelliği, neon pop’a uyarlamak da Dna’mız için doğru bir seçim oldu. Kullanılabilir modelleri oluşturmak için teknik bir bakış sahibi olmamın ise çok yararını gördüm” dedi.

2006
Kane ilk bağımsız defilesini 2006 yılının Eylül ayında Londra Moda Haftasında sergiledi.

2007
Aynı koleksiyonla Donatella Versace’nin de dikkatini çekti. Donatella, Colin McDowel’a “Christopher Kane benim en beğendiğim tasarımcıdır. O ve ablası Tammy bana Gianni ile olan ağabey ve kız kardeşliği hatırlattı” dedi. Aynı zamanda Christopher Kane Swarovski taşlarıyla sınırlı sayıda olmak üzere bir koleksiyon hazırladı. Mor taşlı kolyeyi, defilede Naomi Campbell taşıdı ve kolye büyük beğeni topladı. Henüz markasını oluşturalı 1 yıl olan Kane en ünlü genç tasarımcılardan olarak kapsül koleksiyonu Topshop’ı beğenilere sundu.

 

2008-2009
2007 ve 2008’de iki kez en iyi İskoç Tasarımcı ödülünü aldı. Kane, Erdem Moralıoğlu ve Marios Schwab ile bir araya gelerek moda ötesi bir şema üzerinde çalıştılar. Bu şema İngiliz Moda Konseyi’nin yıllık yetenek destekleyicisi şeması seçildi. Kane üçüncü koleksiyonunu 2009’da beğenilere sundu. Bu koleksiyon yüksek sosyete mağazalarında tasarımcının boy göstermesine olanak sağladı. Koleksiyon kadın hazır giyim, çantalar ve ayakkabılardan oluşan toplam 39 parçadan oluşuyordu. Tasarımcı İngiliz Moda Ödülleri’nden yılın en iyi İngiliz Koleksiyonu ünvanını 2009’da aldı. Kane’in 2009 İlkbahar/Yaz koleksiyonu 24 saat içinde tamamen onNet-A-Porter’de satıldı.

 

2010
2010’nun Ocak ayında Vogue Tasarım Moda Fonu Ödülü’ne aday gösterildi ancak ödülü Erdem’e kaptırdı.

2011
2011’in Mayıs ayında Vogue Tasarım Moda Fonu Ödülü’nü kazandı. Londra taksilerinin yanlarındaki şeritleri değiştiren galaksi baskısı ile Resort 2011 ile ödüle layık görüldü. Kane moda fonunu kazandığında ablasını da bu fondan pay verdi. 2011’in Ağustos ayında İskoç kaşmir markası ile işbirliği yaparak 50 adet sınırlı sayıda olmak üzere motosikletçi ceketi koleksiyonu yaptı. Aynı yıl Kane, Cambridge Düşesi’nin stili ile ilgilendi. Kasım ayındaJ Brand ile işbirliği yaptı. Kane “J Brand kot modasının vazgeçilmez isimlerinden biri, bu yüzden kotlar üzerinde onlar dışında kimseyle çalışmak istemedim” dedi.

2012
2012 yılının Mart ayında Kane Fashion Fringe Roadshow ile ilgili Edinburgh Üniversitesi’nde konuşma yaptı. Kane “Üniversitede harika bir deneyim yaşadım” dedi. 2012-2013 Sonbahar/Kış defilesinde Feuille de Lavande parfümüyle zıtlık oluşturan ve tam bir feminenlik içeren koleksiyonunu beğenilere sundu. 2012 Kasım ayında Versus ile yollarını ayırdı. 

 

2013

2013’ün Ocak ayında lüks segmentte yer alan Kering’e yüzde 51 hissesini sattı. Kering Başkanı ve Ceo’su Francois-Henri Pinault Christopher Kane markasının kontrol yetkisi olan hisselerini satın alınması konusunda “İlgi çekici ve yetenekli genç bir yetenek ararken Christopher Kane ile tanıştım. Hem Paris hem de Londra’da onunla karşılaştım. O ve ablasının kişiliklerinde ilgimi çeken bir yan vardı. BFC’nin ideal bir müşteri olacağını söyledi. Kane için modayı yakından takip eden, kendini modaya adamış gerçek bir bireydir diyebiliriz” dedi. Kane “Ablam Tammy endüstride kreatif alanda çalışıyor. Yaşın beni etkileyen bir faktör olduğunu gerçekten düşünmüyorum. Ben daha çok kadınların seçtikleri yollarla ve kişilikleriyle ilgileniyorum” dedi. Kane’e ait kreasyonlar dünya çapında Barneys, Browns, Harvey Nichols gibi mağazalarda yer alırken, yeni online mağazası onnet-A-Porter’dan da Chirstopher Kane’e ulaşabilirsiniz. 2013’ün Haziran ayında Francois-Henri Pinault şirketin Londra’da bir mağazası daha olması gerektiğini ve bu mağazanın dünyadaki diğer mağazalara örnek olması gerektiğini öne sürdü.

Aralık 2018