Röportaj
OPTIM EYEWEAR JOAQUIM GOMICIA

OPTIM EYEWEAR JOAQUIM GOMICIA

SİLMO İSTANBUL 2018’İN BAŞARISINDAN TAMAMEN
EMİNİZ. FUAR HER SENE GİTTİKÇE DAHA ÇOK BÜYÜYOR. SİLMO İSTANBUL’UN ULUSLARARASI VARLIĞININ GİDEREK YÜKSELDİĞİNİ DE BELİRTMEK İSTERİM.

Merhaba Joaquim Gomicia… Bize kendinizi biraz tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızdan ve Optim Eyewear’in ilk yıllarından bahsedebilir misiniz?

1980 yılında Joaquim Gomicia olarak çerçeveleri trend olabilen moda aksesuarına dönüştürme vizyonumu hayata geçirmek üzere Optim’i kurdum. Bugün bu vizyon zaten yerine getirildi. Optim olarak, dünyadaki en iyi moda markalarından bazıları için sansasyonel gözlük koleksiyonları oluşturuyor ve dağıtıyoruz. Tasarımlarımız sadece vizyonumuz için bir aksesuar olmaktan çok daha fazlası ve her yeni koleksiyonla yeniden heyecanlanmayı hedefliyoruz. Sürpriz ve büyüleyici gözlükler yapıyoruz. Gözlüklerimiz klasik ve zamansız bir stilin nostaljisini uyandırırken, gelecekte başarıya ulaştıracak estetiğe sahip modaların cazibesini yansıtıyor. Özel ve çığır açan gözlükler üretiyoruz.

İspanya’dan sonra uluslararası arenada da hizmet veriyorsunuz. Şirketinizin bundan sonra ki hedef ve vizyonundan bahseder misiniz?

İşimizin kalitesi ve başarımız, uzun deneyimlerimiz sayesindedir, ancak bu bizi tam olarak tatmin etmiyor. Gözlerimizi daima geleceğe odaklamışızdır. Bir sonraki estetik eğilimlere ilerliyoruz. Yeni malzeme ve üretim teknikleri ile deneyler yapıyoruz. Yeni hedefler arıyoruz. Tasarımın ön safındayız ve hepsini gözleri göz alıcı görünmeleri amacıyla yapıyoruz. Kapsamlı ticarileştirmemiz ve faaliyet gösterdiğimiz pazarlar hakkındaki derin bilgilerimiz sayesinde, Optim’in gözlükleri birçok ülkede yaygın olarak bulunuyor. Ayrıca, her yıl mihenk taşı uluslararası fuarları ziyaret ediyoruz. Bu şekilde, yaratımlarımızı dünya çapındaki müşterilere ve medyaya gösterebilir; yeni moda trendlerini yakalar ve en iyi kalmamızı sağlayan tüm yenilikleri keşfederiz.

1980’den beri kurulmuş bir şirket olarak önemli sayıda markayı bünyenizde bulunduruyorsunuz. Bize biraz markalarınızdan; markalarınızın karakteristik özelliklerinden ve hikayelerinden bahsedebilir misiniz?

Şu anda 16 marka ile çalışıyoruz. Bunlardan 8 tanesi lisanslıdır: Agatha Ruiz de la Prada, Guy Laroche, Bay Wodnerful, Adolfo Domínguez, Armand Basi, Art Life, Pertegaz ve Kodak. Kendimize ait ise 2 markamız bulunuyor: Forbes ve Diane de Carlo. İspanya’daki 5 dağıtım ağımıza yakın gelecekte bazı ekstra dağıtımlar ekleyeceğiz: Münih, GF Ferré, Charmant, New Balance, O’Neil gibi. Koleksiyonlarımızın her biri, tasarım tutkumuzun ve kaliteye olan saplantımızın bir yansımasıdır. Herkesin kendisi için en ideal gözlüğe sahip olduğundan emin olmak istiyoruz. İşte bu yüzden, her biri kendine özgü ve büyüleyici karakterlere sahip dikkatli bir marka portfolyomuz var. Agatha Ruiz de la Prada ve Armand Basi gibi yerel moda ikonlarından ve Gianfranco Ferré ve Guy Laroche gibi haute couture’nin tarihi isimlerinden gibi özel markalarımız bulunuyor. Levi’s ve Vuarnet gibi efsanevi markaların klasik karakterini ve Münih, New Balance ve O’Neill’in sportif tarzını sizler de görebilirsiniz. Charmant ve Mr. Wonderful’in gündelik iyimserliğini de bulabilirsiniz. Hepsi farklı. Tümü benzersiz. Tamamı sansasyonel. Portföyümüz, başarımızın kanıtıdır ve bunu genişletmek için çalışmaktan vazgeçmeyeceğiz.

Markalarınızı dünya genelinde hangi ülkelere dağıtıyorsunuz?

Şuanda uluslararası satışlar ciromuzun %40’nı temsil ediyor. Optim dünya genelindeki pazarlarda Asya pazarı hariç satış gerçekleştiriyor. Şu anda Optim, 80’nin üzerinde ülkede satış yapıyor diyebiliriz.

Türkiye Distribütörünüz olarak İntergöz International firmasını seçmenize yol açan etkenler nelerdir?

Türkiye pazarında deneyim sahibi bir distribütör arıyorduk ve İntergöz pazarda 45 yılı aşkın deneyime sahip bir firma olarak Türkiye’deki perakende pazarını derinden anlayabiliyordu. Bir diğer önemli faktör ise İntergöz endüstride büyük deneyime sahip profesyonel bir ekibe sahipti. Bu yüzden İntergöz ile çalışıyoruz.

İntergöz International ile birlikte Agatha Ruiz De La Prada, Armand Basi ve Guy Laroche  markaları için gelecekte ne gibi yatırımlar ve projeler planlıyorsunuz?

Markalarımızı Türk pazarında geliştirmek için İntergöz ile işbirliği yapmaya istekliyiz. Optim, İntergöz’e her seviyede yardım sunuyor. Satış ekibini eğitmek, fuarlarda işbirliği yaparak pazarlama ekibine yardımcı olmak gibi.

Türkiye’de de oldukça sevilen ve kısa zamanda kendine has bir tüketici kitlesi oluşturan Guy Laroche ve Armand Basi markalarının başarısının sırrı nedir?

Guy Laroche, Parisli haute couture’nin yaşayan bir tarihidir. 1950’li yıllardan bu yana tasarımda öncü olan tasarımları, ince ve rahat zarafeti, zarif renk kombinasyonları ve yüksek teknik uygulamaları ile Fransız modasının panoramasındaki devrimi yarattı. Onun mirası günümüze kadar ulaşırken, yeni bir şehirli gençliğin duyarlılığını arttırdı. Armand Basi ile ilgili olarak ise saf Barcelona tarzıdır diyebiliriz. Denge. Erkek Armand Basi koleksiyonunun karakterini en iyi tanımlayan terimdir. Armand Basi için kökenlerinden miras kalan çifte kimliğini açıklayan bir denge, Barcelona, kent ruhu ve Akdeniz özü karışımı kavramlarını kullanabiliriz. Armand Basi’nin karakteri berrak ve net çizgilerinde oluşturduğu dengede ve renklerinin saflığında ortaya çıkıyor.

Pop Art deyince akla ilk gelen tasarımcılardan biri olan Agatha Ruiz de La Prada ile çalışıyorsunuz. Dünyaca ünlü moda defilelerinde sıkça gördüğümüz, catwalk için özel üretilen gözlüklerinizden Türkiye’de de podyumlarda görecek miyiz, bu yönde görüşmeleriniz var mı?

Agatha Ruiz de la Prada ile kendinizi özgün ve asi tasarımcı olan Agatha Ruiz de la Prada’nın şaşırtıcı, eğlenceli ve yaratıcı dünyasına kaptırırsınız. İyimserliğin hüküm sürdüğü ve her insanın bireysel olarak özgür olduğu parlak renkler ve cesur şekillerle dolu bir evren sunuyor. Bağımsız bir marka olan Agatha Ruiz de la Prada dünyanın dört bir yanındaki podyumlara gidebilir, belki de yakın gelecekte Türkiye’ye de gelebilir! Neden olmasın?

Türkiye Optik piyasası hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Türk pazarı Optim için gerçekten çok önemli bir yere sahip. Türk pazarı dev bir market ve sayısız müşteri potansiyeli bulunuyor. Son aylardaki ekonomik zorlukları deneyimleyen Türkiye, Türk Lirasında yaşanan devalüasyona rağmen halen pazar olarak büyük bir önem taşıyor. İntergöz’ün ileriye doğru hareket etmek için önemli derecede efor sarf ettiğinin farkındayız ve Türk pazarında genişlemek için tüm desteğimize sahip olduklarını söylemeliyiz.

Mido, Silmo Paris, Vision Expo da dahil olmak üzere yurt dışı fuarlarda yer alıyorsunuz? Gözlük fuarları sizce optik sektörü için ne ifade ediyor?

Bu yıl Optim, Opti Münih, Milano’daki Mido, New York’taki Vision Expo ve Silmo Paris’te katılımcı olarak yer aldı. Fuarlar bizim için distribütörler veya acentelerle ve yeni ortaklarla iletişim kurmanın en iyi yoludur. Ayrıca, yeni koleksiyonlarımızı ve şirket olarak kim olduğumuzu sektöre gösteren en iyi platformlardır diyebiliriz. Aynı zamanda, tasarım ekibimize pazarın yeni trendlerini takip etmesi açısından büyük bir fırsat sunuyorlar.

 

Dünya genelinde Optim Eyewear marka bilinirliği açısından ne gibi yöntemleri kullanıyor?

Optim’de birlikte çalıştığımız markalarla gurur duyuyoruz. Büyük veya mütevazi. Ticari veya normlara karşı duran. Popüler veya özel. Tüm markalarımızın özel ihtiyaçlarına özen gösteriyoruz. Koleksiyonlarını tasarlarken bize güvenen şirketler için yenilikçi ve farklılaşmış bir ürün elde etmek amacıyla her detayı dikkate alan, en yeni moda trendlerini birleştiren ve gözlük evrenine dönüşen olağanüstü bir in-house tasarım ekibimiz var. Ayrıca, iç pazarda varlıklarını sağlamak isteyen uluslararası üne sahip markalarla dağıtım anlaşmaları da yapıyoruz. Onlar için gelişmiş bir lojistik sistemimiz, geniş bir satış ağımız ve optik sektörü için markalaşma ve ticari iletişim konusunda uzmanlaşmış kendi pazarlama ekibimiz var. Her halükarda, tüm bu markalarımıza yönelik memnuniyetinizi ve karşılıklı hedeflerimizin başarısını garanti altına alan uzun süreli sağlam ilişkiler geliştiririz.

Bu sene altıncısı gerçekleştirecek olan ve İntergöz tarafından temsil edileceğiniz Uluslararası Silmo İstanbul fuarı ile ilgili görüşleriniz ve yorumlarınız nelerdir?

Fuarın başarısından tamamen eminiz. Fuar her sene gittikçe daha çok büyüyor. Uluslararası varlığının giderek yükseldiği duyumlarınızı alıyoruz. Optim fuara İntergöz’e yardımcı olması için kendi uluslararası ekibinden 2 kişiyi gönderiyor.

10 yılı aşkın süredir optik sektörüne hizmet eden “4 your eyes” isimli dergimiz hakkındaki yorumlarınız nelerdir?

Küresel bir vizyona ve sektörde kilit bir role sahip, şirketlere kendilerini pazardaki önemli oyuncularına anlatma şansı veren bir dergidir.


 

Aralık 2018