Röportaj
SEIKO

SEIKO

SILMO İSTANBUL’DA TÜM OPTİK CAM FİRMALARININ AYNI ORTAMDA BİR ARAYA GELİYOR OLMASI SEKTÖR AÇISINDAN BÜYÜK BİR ŞANS

Şirketin kuruluş öyküsünü anlatır mısınız?

Dünyanın en eski optik cam üreticilerinden olan Seiko Optik, 1921 yılında ilk optik cam üretim atölyesini Japonya’da açmıştır. Kol saatlerinin takvimlerinde kullanılan büyüteç etkisi gösteren cam teknolojisinin, optik alanında çok iyi sonuç vereceği düşünülmüş ve optik cam sektörüne taşınmıştır. Farklı ihtiyaçlar ve yaşam şekillerine göre mercekler geliştiren, üretimin her aşamasında büyük bir hassasiyet ve özenle hareket eden Seiko Optik, optik cam sektöründe çığır açan yeniliklere imza atmıştır.

Türkiye’de yatırım yapma fikir nasıl gelişti? Ne zaman faaliyete geçtiniz?

Türkiye’de gözlük kullanım alışkanlığı Avrupa ile oranlandığımızda ortalamanın çok altında kalıyor. Avrupa’da nüfusun %45-50’si gözlük kullanım alışkanlığına sahip. Türkiye’de bu oran %15 civarında. Bu durum, ülkemizde göz sağlığı problemleri olmadığı anlamına gelmediği gibi bilinçlenme ile ilgili problemlerin, ne kadar önemli olduğunu gösteren bir veri. Tespit ettiğimiz sevindirici bir nokta var ki, artık bilinçlenen ve göz sağlığının önemini kavrayan bir nesil yetişiyor. Presbiyopi (40 Yaş üstü yakını görememe) göz kusurunun görüldüğü yaş grubu nüfusunun, Türkiye’de yüksek bir orana sahip olması ve bunun dolaylı olarak büyük bir pazar payı oluşturması sebebiyle Türkiye pazarının gelecekte sahip olacağı payı ve olanakları değerlendirilerek Seiko Optik Türkiye firmasını 2015 yılında faaliyete geçirdik. 2017 yılından itibaren üretim faaliyetlerimize başlayarak, Seiko Optik Türkiye’yi iddialı yükselişi ve gelişen pazar payı ile en çok tercih edilen gözlük camı markası konumuna getirmeyi amaç edindik.

Seiko Optik’in Türkiye’deki konumunu değerlendirebilir misiniz?

Seiko Optik, üstün Japon teknolojisi ile geliştirilmiş, tüm üretim know-how’larına sahip güçlü bünyesi, harici hiçbir firmaya bağımlı olmadan, kendi teknolojisini üreterek, ürün hammaddesini kendi bünyesinde oluşturabiliyor. Bunlar, Seiko’nun tüm yeniliklerin mucidi olmasını sağlıyor. Türkiye pazarında, ürün gamımız ve kalitemiz ile optik sektörünün öncü bir markasıyız. Niteliklerimiz ile Türk kullanıcıların beklentilerini karşılıyoruz. Hedefimiz, tüm gelir gruplarına sunabileceğimiz ürün çeşitliliğine sahip olmak. Optik cam sektöründe, teknoloji segmentinde birçok ilk’leri kendi başarmış bir firma olarak, 2020 yılında küresel olarak %20 pazar payına sahip olmak ve Türkiye’de bu pazar payına hedeflenen süreden önce ulaşıp sektörde lider marka kimliğimiz ile faaliyetlerimizi hızla devam ettirmek hedeflerimiz arasında.

Son dönemde ürün veya operasyonel olarak en yenilikçi yatırımınız ne oldu?

Türkiye pazarında, son bir yıldır daha da ivme kazanan ürün çeşitliliğimiz ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Üretim hızımızı normal seyrinin üzerine çıkardık. Teslimat konusunda aynı frekansta olabilmek için kalitemizi baz alarak, lojistik noktalarımızı artırmaya yönelik yatırımlar yapıyoruz. İstanbul, Ankara ve İzmir’de lojistik merkezlerimiz var. Önümüzdeki yıl Bursa, Antalya ve Samsun’da da yeni lojistik merkezleri kurarak, Türkiye’nin her noktasına en hızlı şekilde ulaşmayı hedefliyoruz. Üretim yatırımlarımız ile 12-15 günlük teslimat süremizi 4-5 güne çektik. Türkiye’de 6.000 optik mağazanın yaklaşık 700’ünde yer alıyoruz. 2020 hedeflerimiz arasında %20 pazar payımız ile 1.200 mağazada yer almak var.

Ürün çeşitliliğinizden ve özelliklerinden bahseder misiniz?

Seiko Optik olarak, optik numaralı cam üretiminde sektörü geliştiren marka olarak öne çıkıyoruz ve sektörde çığır açan yeniliklere öncülük ediyoruz. Yüksek miyop numaralar için dünyanın en ince organik camını üretiyoruz. Cam üretimindeki görüş kalitemizle dünya optik cam endüstrisinde kendimizi kanıtlamış bir markayız. Güven, özen, mükemmellik ve kalite ürünlerimizin üretim felsefesini oluşturuyor. Çocuklar ve yetişkinler için farklı ihtiyaçlara ve yaşam şekillerine göre kaliteli ve teknolojik ürünler geliştirerek, görme sorunlarına çözüm sunuyoruz. Kişiye özel, farklı ilgi ve kullanım alanlarına uygun camlar geliştiriyoruz. Uzak ve yakını tek odaklı Progressive camda toplayan FreeForm teknolojisinden, kişiye özel üretilen Prime Xceed’e, sürücüler için özel olarak tasarlanan Drive’dan, dijital ekran ve yakın-orta mesafede daha iyi iç mekan görüşü sağlamak üzere özel olarak tasarlanan Indoor 100/Indoor 200 - Indoor PC ve çocuklar için üretilen Trivex camlara kadar özel bir ürün gamına sahibiz.

Göz sağlığı üzerine gerçekleştirdiğiniz çalışmalardan bahseder misiniz?

Türkiye’de göz sağlığı hakkında bilinç ve gözlük kullanımı ne yazık ki Avrupa’ya oranla çok düşük. Biz temel yaklaşımımız olan toplumsal duyarlılıkla göz sağlığı ve gözlük kullanımı konularında farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. TEMA Vakfı iş birliği ile bir proje geliştirdik. “Baktığımız Yerler Yeşerecek” projesi kapsamında Gaziantep Nur Dağı’nda 10.000 fidan bağışı ile “Seiko Optik Türkiye Hatıra Ormanı” oluşturduk. Bireylere direkt ulaşarak göz sağlığının önemine, düzenli göz muayenesinin gerekliliğine ve kaliteli gözlük camı kullanımını dikkat çekmek için “Gözümün Değeri” projesi “Karanlık Oda” etkinliğini geliştirdik. “Karanlık Oda” deneyimleri ile karanlık bir alanda en basit gündelik aktiviteleri yapmanın zorlaştığının altını çiziyor ve göz muayenenizi ihmal etmeyin diyoruz. Trabzon, Antalya ve Ankara’da 936 kişinin katılımıyla başarılı etkinlikler gerçekleştirdik, projemiz yurt genelinde farklı şehirlerde devam edecek. Seiko Optik Türkiye Göz Sağlığı Danışmanımız Op. Dr. Özgür Gözpınar’ın kaleme aldığı makaleler ile görme sorunları, göz hastalıkları ve göz sağlığını koruma yolları gibi konularda toplumun doğru bilgiye ulaşmasını sağlıyoruz. Göz sağlığı bilincinin küçük yaşlarda kazanılabileceğini düşünüyoruz.  Anaokulu ve ilkokul seviyesindeki çocuklar için geliştirdiğimiz projelerimizi önümüzdeki dönemde hayata geçirmeye başlayacağız. Böylelikle göz sağlığı ve gözlük kullanımı konularında daha bilinçli nesillerin yetişmesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz.

Önümüzdeki döneme ilişkin yatırım planları ve hedefleriniz neler?

Seiko Optik Türkiye olarak üretim bandımızı büyütmeyi hedefliyoruz. 1.67 index üretime bu ay içerisinde başladık. Bu durum, daha fazla ürünün kısa sürede teslimatına olanak verecek. Ayrıca Sensity (fotokromik) cam üretimlerine de başlamış bulunmaktayız. Türkiye’nin her köşesine bu kaliteli üretimi ulaştırmak en büyük hedefimiz.

Son olarak, Silmo İstanbul Fuarı’nı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’deki tüm optik cam firmalarının aynı ortamda bir araya geliyor olması büyük bir şans. Katılımcı firma sayısı oldukça iyi. Optik cam sektörünün gelişerek devam ettiğini görmek, gelecek yıllar için daha büyük umutlar taşımamıza yardımcı oluyor.

Aralık 2018