Röportaj
ESCHENBACH & TALBOT RUNHOF

ESCHENBACH & TALBOT RUNHOF

İHTİŞAM, GİZEM, RİSK VE BİLGELİĞİN YOLU

Şov dünyasının önemli isimlerinden Hubert Burda’nın oyuncu eşi Maria Furtwängler’in 1994 Bambi Ödülleri’nde, Johnny Talbot ve Adrian Runhof’un kreasyonlarını kırmızı halıda giymesiyle tasarımcıların yıldızı yükseliyor. Uluslararası arenada başarı yakalayan tasarımcı çift Dolce&Gabbana’nın Alman versiyonu olarak görülmeyi başarıyor. Tasarladıkları kıyafetler bireysel zarafet çizgilerine uygun şekilde, ihtişamlı ve sofistike bir estetikle moda dünyasındaki yerini alıyor. 2014 yılına gelindiğinde Nürnberg merkezli Eschenbach, tasarım ikilisiyle Brendel isimli kapsül koleksiyon için işbirliği yapıyor. 2018’in opti Münih Fuarı’nda ise Talbot Runhof etiketiyle ilk kişisel güneş gözlüğü koleksiyonlarını beğenilere sunuyorlar. Eschenbach’ın Pazarlama Müdürü Annette Kluger’in de eşlik ettiği röportajda yıldız tasarımcılarla Münih’te bir araya geldik.

Johnny Talbot’un elektrik mühendisliği, Adrian Runhof’un ise işletme yönetimi mezunu olduğunu biliyoruz. Bu arka planla kendinizi nasıl moda dünyasının içinde buldunuz?
Talbot: İkimizin de bir moda geçmişi var. Ben Nashville Tennessee’denim. Annem sahne yıldızları için kostüm diken bir terziydi. Çocukluğumun yarısı kumaş mağazalarında ve dikiş makinesinin altında oyun oynayarak geçti. Bu sayede modaya aşkım da yerleşmeye başlamış oldu. Fakat bir noktadan sonra bir konuda eğitim almam gerektiğini fark ettim. Moda tasarımcısı veya sanatçı olmak haricinde doktor, avukat, mühendis gibi bir şey olmalıydım. Mezuniyetimden sonra programcı olmak üzere Pentagon’a çağrıldım. Görevim son derece gizli idi. Sonra Münih’e geldim ve Adrian ile tanıştım. İlk koleksiyonunu henüz piyasaya sürmüştü. Ondan esinlenerek kolay ve eğlenceli olacağını düşünerek ben de koleksiyonlara başladım.
Runhof: Talbot hep modanın içinde olmak istemişti. Birbirimizi motive eden konu da buydu. Paramız hiç yoktu, neredeyse beş parasızdık, ancak elimizde hazırladığımız kıyafetlerimiz vardı. Hiç ikilemde kalmadan ilk dükkanımızı açmaya karar verdik.

Bu arada gece giysilerini yaklaşık 25 yıldır tasarlıyorsunuz. Tasarım kariyerinize eşlik eden bir mottonuz var mı?
Runhof: “Her şey nerede duracağınızı bilmekle ilgili” Tabii ki cesur olmalısınız ama aynı zamanda nerede duracağınızı da bilmelisiniz. Bundan sonraki süreçte mottomuz evrim geçirdi, gelişti. Tarihimizi yansıtır oldu. Talbot Runhof’un 2000’de kurulmasıyla birlikte mottomuz son halini aldı. “Risk ve bilgelik” bizim için vazgeçilmez değerler oldu. Moda insanı olmakla beraber aynı zamanda birer girişimciyiz. Bu yüzden yapmaya cüret ettiğimiz konuları hep baş edebileceklerimizden seçtik.

Şimdiye kadar kariyerinizdeki en güzel an neydi?
Runhof: Harika anlarımız hep oldu. Örneğin Berlin’deki yüksek sosyete prömiyerinde Iris Berban ile yaptığımız işbirliği veya moda ürünlerimizi temsil etmeyi kabul eden harika perakende zinciri bize çok güzel anlar yaşattı. Ya da yeni bir mağaza açmanın bize büyük keyif verdiğini söyleyebiliriz. Bu vurguladığım güzel anlarımız için “en harika” diyemesek de gözlük koleksiyonumuzu Opti’te beğenilere sunmak en tepede yer alıyor diyebiliriz.

Eschenbach ile işbirliğiniz nasıl ortaya çıktı?
Runhof: Eschenbach bizimle iletişime geçerek Brendel koleksiyonu için birlikte çalışmak istediklerini söyledi.
Annette Kluger: Talbot Runhof ile çalışma isteğimiz kıyafetlerdeki deneyimlerini gözlüklere harikulade bir şekilde aktarabileceklerini düşünmemizdi. Ayrıca teknoloji de bizi gerçekten büyülüyordu. Brokar bir elbiselerine ilk defa dokunduğumda, çok hafif ve zarif olduğunu düşündüm ve bu durum beni heyecanlandırdı. Gözlükler de daima başlangıç aşamasından itibaren ilginç olan ürünlerdir. Böylece Talbot Runhoff ile Brendel koleksiyonu için 3 yıl önce çalışmaya başladık. Bu işbirliğini 4 ortak koleksiyonla taçlandırdık.

Talbot Runhof gözlük tasarımlarını bu kadar özel yapan şey nedir?
Runhof: Modada daima ilginç malzemelerle ve umulmadık zıtlıkları sık sık kullanarak tasarımlar yaptık. Gözlük tasarımında da benzer bir mantığı kullanıyoruz. Son moda bir dokuyu ve malzemeyi tercih ediyoruz. Ayrıca geleneksel teknolojiye de büyük bir merakımız var. Sonrasında iki kutubu birleştiriyoruz. Eschenbach da teknik düşünen bir şirket. Dokuların üzerine lazerle malzeme işlemese gerçekten keyif veriyor. Deneylerimizi yapıp, elementlerimizi belirliyoruz ve bunu yaparken kendimizden çok şey katıyoruz. Bunun sonucunda aynalı gözlükler veya renkli gözlükler ortaya çıkıyor. Katmanlar halinde çalışmak da ayrı bir tema konusu ve hem gözlüklerde hem modada kullanılan sevdiğimiz bir yöntem. Kullanıcılarımız şaşırmak ve ilham almak istiyor. 2018 koleksiyonumuzdaki sarı renkli güneş gözlüğümüze gösterilen ilgiyle de bunu başarabildiğimizi anlıyoruz.

Gözlük tasarlamak kıyafet tasarlamaktan oldukça farklı. Nasıl baş ediyorsunuz?
Runhof: Göz tasarlamak kolay. Zihnimizde 5 formda en azından 20 fikrimiz oluşuyor. Açıkçası devamlı olarak mobilya, araba, bisiklet olsun tasarım ile uğraşıyoruz. Bu da bize yeterli ilham kaynağını sağlıyor.
Annette Kluger: Bir de kombin yapmakta özgürseniz ve lisansörünüz varsa gerçekten çok da zorlanılmıyor. Üstelik elbiselerden aldığınız motivasyonu illa gözlüklere yansıtmak zorunda değilsiniz. Tasarımcılar göreceli olarak serbest stil diyeceğimiz bu bakış açıcıyla son moda koleksiyonlarına bağlı kalmak durumunda değiller. Bu durum da tabii ki en iyi gözlükleri en iyi elbiselerle kombinlemeyi kolaylaştırıyor. Tasarımın farklı varyasyonları bulunuyor, daima aynı sitemle çalışmak gerekmiyor.

İlk gözlük koleksiyonunuzu gerçekten beğendiniz mi?
Talbot: Gözlüklerimizin gerçekten de harika olduklarını düşünüyorum. Ayrıca defilemizde güneş gözlüklerimiz muhteşem göründü. Daha basit bir elbiseyi optimal seviyede geliştirdiler.
Annette Kluger: Koleksiyon aslında sadece güneş gözlüklerinden oluşuyor. Talbot Runhof güneş gözlükleri kekin üzerindeki çilek süslemeleri gibi. Geleneklere bağlı kalsak da aslında aynı zamanda oldukça sıra dışı şeyler oluşturduk. Talep arttıkça güneş gözlükleri üzerinde doğrulama yapmayı da düşündük. Oysa güneş gözlükleri adeta ışıldıyor.

Genel görünümde güneş gözlüklerinin nasıl bir etkisi var?
Talbot: İster dominant ister daha boyun eğen bir tarzı olsun gözlüğün duruşunun dozunu ayarlayabilmek çok önemli. Özellikle gece elbisesi saç, makyaj, mücevher gibi birçok unsurla donatıldığında her şeyi taşımak bazen çok ağır gelebiliyor. Aynı şey gözlükler için de geçerli. Göz alıcı bir güneş gözlüğü kullandığınızda, giyiminizi olabildiğince sadeleştirmeniz gerekir. Kullanılan aksesuarlar çoğaldıkça, duruşunuzu mahvetme riski taşırsınız.

Kendinize ait birçok gözlüğünüz bulunuyor mu?
Talbot: Asla kullanmadığım birçok güneş gözlüğüm var. Şu aralar okuma gözlüklerine ihtiyaç duyuyorum ve en az 5 tane okuma gözlüğüm var. Adrian da progresif camlar kullanıyor ve güneş gözlüğü takmadan evden asla dışarı çıkmaz.

İkiniz de 1960’larda doğdunuz. Hangi yaşam stili sizi kişisel olarak daha çok kendine çekiyor?
Runhof: Biz daha çok geçmişi değil, şuanı yaşayan insanlarız. Geçmişimize ilgi duymaya başladığımızda, yaptığımız şeylere bakarak kendimizi motive ediyoruz. Ama hiçbir şekilde retro trendlere ilgi duymuyoruz. Tasarımlarımız daha çok zamanın dışında doğmuş gibidir.

Kaynak: Eyebizz

Eylül 2018