Marka Hikayesi
BRIONI

BRIONI

EL HÜNERİ VE İTALYAN YAPIMIYLA EŞ ANLAMLI, ELEGANT VE SOFİSTİKE BRIONI, VAZGEÇİLMEZ OLMAYA DEVAM EDİYOR.

Penne, Abruzzo kökenli Nazareno Fonticoli isimli küçük ölçekli terzi, Roma’da çalışırken ilk olarak iş adamı ortağı Gaetano Savini ile 1945 yılında iş yeri için Brioni adını seçti. Fonticoli’nin niyeti en başından beri İtalyan stilini yansıtan zamansızlığa vurgu yapan ikonik bir marka haline dönüşmekti. Bu yüzden 20 yılını polo oynamış biri olarak geçiren Fonticolli, markasının adı için de ilhamı Adriyatik Denizi’nde yer alan golf, polo, binicilik gibi elit sporlarla meşhur olmuş ada Brioni’den aldı. Brioni Polo Kulübü 1924 yılında kurulmuş ilk İtalyan kulübü olarak erkeklerin dünyasını en zarif şekilde yansıtıp, erkeklere kusursuzca vurgu yapan bir yerdi.1952’de kesin olarak başlayan Brioni devrimi, şirketin ilk erkek giyim defilesini Floransa’da Pitti Palace’da düzenlemesiyle taçlandı. Brioni kısa sürede “El Hüneri” ve “İtalyan yapımı” kelimeleriyle eş anlamlı hale geldi. İki yıl kadar sonra Brioni öncelikle Amerika Birleşik Devletleri’ni daha sonra da Hollywood dünyasını keşfetti.

1957 yılında bir diğer belirgin değişiklik yaşandı. Brioni resmi erkek giyiminde uzmanlaşarak, renklerin dokunuşlarından faydalandığı smokinlerden oluşan koleksiyonu Hess’i beğenilere sundu. 1958 yılında çeşitliliğin ilk örneği olarak standart pazar özellikleri dışında Good Luck isimli parfümün tanıtımını yaptı. Good Luck enerjiyi ön plana çıkaran ve uzun yıllardır rafineliği temsil eden klasik bir parfüm olarak raflardaki yerini koruyor. 1960’a gelindiğinde Fonticoli’nin el üretimi terzilikten, büyük bir endüstriyel adımla sıçrama yaparak Penne, Abruzzo’da 45 terziden oluşan ekiple Brioni Roman Style fabrikasını kurdu. Fabrikada çalışan 45 kişilik ekibin yardımıyla markanın benzersiz kimliği de yapılanmaya başladı. Bu fabrikada geleneksel terzilik teknikleri, modern üretim teknik ve organizasyonlarıyla birleştirilirken kumaş tasarımları gelecek zamanların konseptlerini yakalayarak kendi zamanlarından ayrıştılar. Bu kumaşlar Brioni tarafından 1970’lerde, toplumdaki dramatik hızlı değişimleri yansıtan bazı dikkate değer stillerle, ustalıkla kullanıldı. Brioni artık yalnızca erkek giyimini renklerle değil, aynı zamanda yeni kombinasyonlar ve aksesuarlar da süslemeye başladı ve ürün yelpazesine aksesuarları da ekleyerek genişledi. Marka ayrıca iletişim tekniklerine de öncülük ederek, moda vizyonunu ifade edebilmek adına ressam ve çizerler kullandı. Brioni moda tarihinin Men’s Fashion Register isimli ilk moda dergisini beğenilere sundu.

BRIONI TERZİLİK OKULU
Brioni, sofistike erkek giyim alanında prestij konumunu genişletip pekiştirirken, 1985’te şirket büyük bir sorunla karşı karşıya kaldı. En eski usta terzileri emeklilik yaşına ulaştı ve bu da üretimin sürekliliği konusunda bir soru işareti yarattı. Brioni’nin ürünleri için gerekli yüksek beceri standartlarında çalışabilecek terzileri bulmak zordu. Bu yüzden marka karakteristik olarak radikal bir yaklaşım benimseyerek yeni nesillere geleneksel terzilik öğretecek ve bir Brioni giysisi üretimi için gereken adımları öğretecek Scuola Superiore di Sartoria Nazareno Fonticoli isimli terzilik okulunu kurdu. 1990’ların ortalarına gelindiğinde Brioni fabrikasında çalışan kalifiye terzi sayısı 700’e kadar ulaşmıştı. Ayrıca markanın dünya çapında 300’den fazla mağazası vardı.

GELİŞMELER
Brioni, gömlek markaları Burini ve Ciceri ile deri eşya markası Sforza’yı satın alarak faaliyet alanını iyice genişletti. 1995 yılında, Brioni 50. yılını New York’taki 57. Cadde’de bir butik açarak kutladı. Brioni, polo ile bağlantısını sürdürerek Brioni Polo Classic’in üçüncüsünü düzenledi. Marka, 2007 ve 2008 yıllarında St. Moritz’deki Cartier Polo Dünya Kupası’na damgasını vurdu. Brioni’nin açtığı stil ve terzilik okulu konsept olarak ilgi gördü ve marka Londra’daki Royal College of Art ve Menswear Moda Tasarımı Kursu ile işbirliğine girdi. Benzersiz prestij ve kalitesi, tekstil ve iç mekandaki başarısıyla Brioni Milano’daki Four Seasons’ın en üst katında bulunan Brioni Suite ile otelcilik dünyasına adımını attı. Brioni aynı zamanda İtalyan bergamot, limon, lavanta, mineçiçeği, hindistancevizi, galbanum, paçuli, vetiver, tonka ve meşe yosunu gibi egzotik esanslarla erkeklere özel parfümler geliştirmeye devam ediyor. Brioni, 1945’te geleneksel terzilikle erkek takımlarının satışında uzmanlaşan bir İtalyan moda evi olarak, dünyaca ünlü Dan Brown’un romanlarının ana karakteri Robert Langdon’ı Cehennem isimli romanında dahi giydirerek sofistike bir marka olarak dikkat çekti. Dan Brown romanlarının birinde Palazzo Vecchioin Müzesi müdürü, Amerikalı Langdon’ı Brioni ceketi ile gördüğünde “Çok şık. Tam bir İtalyan uslubu...” diyerek markayı övüyor. Brioni terzileri her sene 200 farklı stilde ve ölçüde model oluşturabiliyorlar. Kullanılacak ilk malzeme 5.000 farklı kumaş arasından seçiliyor ve bu kumaşın deseni, kalitesi kadar performansı da birinci planda tutuluyor. Böylece Brioni her bir parça kumaşı, dünya çapında en iyisini bulana kadar test etmeye devam ediyor. Ancak bu süreçten sonra terziler her bir takım elbise için kumaşları kesmeye başlayabiliyor. Brioni’nin şimdilerde dünya çapında 67 outleti bulunuyor. Küresel anlamda prestijli lüks erkek markalarından biri olarak tanınıyor. Markanın mirasını hem malzemeleri hem ustalıktaki deneyimleri ile aktarırken, tasarıma kattığı kişisel vurgu ile de dikkat çekiyor. Brioni’nin şu anki Ceo’su şirketin kurucu ortaklarından Gaetano Savini’nin torunu Andrea Perrone’dir.

BRIONI STİLİ
Brioni’nin imzası ister smokin, ister takım elbise, ister blazer veya spor ceket olsun çabucak tanınıyor. Her bir Brioni butiği, markanın 50’li yıllarda öncülük ettiği tek noktadan alışveriş konseptini beyefendilere sunmaya devam ediyor. Burada müşteriler markanın İlkbahar/Yaz ve Sonbahar/Kış koleksiyonlarının tamamını bir arada bulabiliyor. Markanın her butiği ölçülü, sofistike ve elegant hizmet anlayışı ile stil sahibi olan veya olmak isteyen beyefendilere kapılarını açıyor.

FİLMLERDE BRIONI
Bir Brioni giysisi, kullanıcının kişiliğinin bir parçası haline gelir. Kullanıcının tam olarak kimliğine karşılık gelir. Onların yaşam tarzını ve özlemlerini yansıtır. Bu nedenle, Brioni takım elbiseleri, ister sinema isterse ekran dışı olsun, sinema yıldızları ve jet sosyete tarafından sıklıkla seçilirler. Brioni’ye göre giysi, kullanıcılarıyla aynıdır. Brioni’nin en dikkat çekici Hollywood çıkartması olarak Golden Eye’dan Casino Royale’ye uzanan serileriyle James Bond filmleri gösterilebilir.

BRIONI GÖZLÜKLERİ
Brioni’nin gözlük koleksiyonları markanın lüks anlayışını ve ayrıcalıklı zarafetini hayata geçiriyor. En iyikalitedeki malzemelerle ve avangart teknolojilerle el işçiliği ile üretilen Brioni gözlükleri en iyi derecede görsel korumanın yanı sıra, konfor da vaat ediyor. Brioni gözlük koleksiyonlarında çevre dostu sürdürülebilir çerçeveler, pamuk çiçeklerinden ve ahşap liflerden İtalyan biyo-asetat ile incelikle işleniyor. Ultra ince ve doğal kökenli mineral camlar Brioni’nin gözlük tasarımlarını göz alıcı bir şekilde tamamlıyor. Brioni 2018 İlkbahar/Yaz sezonu için hazırladığı Tuxedo isimli koleksiyonu ile büyük dikkat çekiyor. Koleksiyon malzeme olarak geniş çeşitlilikte asetatı ve klasik nüansları şeffaf dokularla birleştirerek yaz ayları için güçlü gözlükler sunuyor. Zarafet, şıklık ve lüksten ödün vermeyen Brioni sıradaki gözlük koleksiyonları için kullanıcılarında merak uyandırıyor.

Eylül 2018