Röportaj
UMUT OPTİK

UMUT OPTİK

SILMO İSTANBUL’DA TÜM MARKA VE MODELLERİ BİR ARADA GÖRÜP KALİTELERİNİ KIYASLAMA OLANAĞIMIZ OLUYOR. BU SENE DE KESİNLİKLE KATILMAYI DÜŞÜNÜYORUM.

Merhaba Umut Bey, kendinizi biraz tanıtıp optik sektörüne giriş hikayenizi bizlerle paylaşabilir misiniz?
1984 doğumlu, Alanyalı bir ailenin çocuğuyum. Evli ve 1 kız çocuk babasıyım. İlçemizde 1999 Aralık ayında açılan Emo Optik isimli kurumsal bir firmada sektöre ilk adımımı attım. Daha sonrasında mesleğimi Osman ve Erdoğan Önal Beyler sayesinde çok sevdim ve onlardan çok şey öğrendim. İşimi severek yaptım ve bu firmada sektöre tam 17 yıl hizmet ettim. Gözlüğe dair bilgi, eğitim, mesleğe saygı sevgi gibi ne varsa her şeyi bu değerli insanlara borçluyum. Bugünlere gelmemi sağladıkları ve destek oldukları için çok minnettarım.

Bildiğimiz kadarıyla mağazanızı kısa bir süre önce açtınız? Önümüzdeki yıllarda yeni şubeler açmayı planlıyor musunuz?
Evet, 17 yıllık deneyimin ardından kendi işyerimi yaklaşık 8 ay önce kendi şahsıma ait olan dükkanımda açmak nasip oldu. Sektörde kalite ve hizmetin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Benim için önemli olan kaliteyi düşürmeden şube olarak çoğalabilmektir. İlerleyen yıllarda tabii ki de yeni şubeler açmayı düşünüyorum. Hedefleri olmalı bir insanın.

Mağazanızın konumunu belirlerken ne gibi unsurlara dikkat ettiniz? Cadde üzerinde mağaza sahibi olmanın avantajları ve dezavantajları sizce nelerdir?
Açıkça belirtmek gerekirse kendi mülküm olduğu için mağaza açmaya karar verdim. Cadde üzerinde mağazacılık AVM kültüründen tamamen farklı ve daha zevkli bence. İnsanlarla ve diğer esnaflarla daha iç içe ve üstelik doğal bir alışveriş ortamı sunuyor. Her mevsim ayrı bir ortam oluyor. Herhangi bir dezavantajını görmedim, otopark sorunumuz yok. Geniş bir yola sahibiz. AVM’de insanlar yaz kış gece gündüz aynı ortam ve atmosfer içinde olduklarından o yüzden sıkıcı olabiliyor. 

Umut Optik’te marka çeşitliliğine önem veriyor musunuz?
Tabii ki de daha çok isim bilinirliği yüksek markaları tercih ediyorum. Sürekli güncel modelleri takip etmek zorundayım. Çünkü günümüzde moda hızla ilerliyor. Genelde ürünlerimi kendi zevkime ve müşterilerimin arz talepleri doğrultusunda seçiyorum.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Günümüzde oldukça trend olan bir marka olan Retro’nun optik ve güneş ürünlerini daha çok tercih ediyorum. Sebebi ise model çeşitliliğinin oldukça güzel olmasıdır. Garanti servisi kusursuz işliyor. Rahatlıkla tavsiye edebilirim. Mağazamda diğer bildiğimiz Luxottica, Safilo gibi birçok ünlü firmaların da markaları bulunmaktadır. Müşterilerimi bu markalara çeken önemli etkenlerin başında Umut Optik’e duymuş oldukları güven ve sevgi olduğunu söyleyebilirim. Günümüzde bu markalar birçok optik mağazasının ortak markalarıdır. Tercihler tamamen güvene dayalı zevk biçimidir.

Müşterilerinize satış sonrasında ne gibi hizmetler sunuyorsunuz?
Az önce size güvenden bahsetmiştim. Umut Optik’te gerçek hizmet ürün satışından sonra başlıyor. Müşterilerimin geri dönüşleri benim için çok önemlidir. Ücretsiz gözlük bakım günlerimiz oluyor. Yedek parça servis, tamir, orijinal parça tadilat, garanti takibi vs. çok önemlidir. Unutmamalıyız ki mutlu bir müşteri her zaman işletmeye katkıda bulunur. Mutsuz bir müşteri ise o işyerinden asla bir daha alışveriş yapmaz.

Sosyal medya sizin için etkili bir tanıtım platformu mu?
Günümüzde en güzel reklam alanları sosyal medya olmuştur. Kurum ve kuruluşların birçok reklam kampanyalarını takip edebildiğimiz platformlarda Umut Optik tanıtımlarımız yapılmaktadır. Sosyal medya hayatımızda son derece önemli bir yer kaplamaktadır ve kesinlikle çok önemlidir.

Umut Optik’i bölgedeki diğer mağazalardan ayıran özellikleri nelerdir?
Her zaman değerlerimize bağlı kalarak müşterilerimize bir gözlükten daha fazlasını sunmayı hedefledik. Her zaman her şey ticaret demek değildir. Güler yüzlü olmak, temiz ve hijyenik bir mağaza sunmak önemli faktörler arasında yer alıyor. En önemlisi de güven ve dürüstlük sağlıyor olmamız. İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.

Sizce yabancı perakende zincirleri optik sektörünü nasıl etkiliyor?
Konunun sadece yabancı perakende zincir sorunu olmadığını düşünüyorum. Maalesef yerli perakende zincir ve kooperatifleri de rekabet adı altında yeni oluşumlar içerisine girmiş durumdalar. Aynı markayı birçok toptancı satabilmektedir. Bu durumun sadece sektörümüzün değil insanların bu mesleğe olan saygısını da itibarsızlaştırdığını düşünüyorum. Çözüm olarak meslek, yönetmelik ve faaliyetlerinin denetim altına alınması gerektiğini düşünüyorum.

2018 İlkbahar/Yaz sezonundaki gözlük trendleri hakkında neler söylemek istersiniz?
Geçtiğimiz yıllarda daha çok halk arasında tercih edilen mavi yeşil pembe camlı dörtgen altıgen modellere nazaran bu sene 2018 yazında daha çok ünlü model Gigi Hadid için tasarlanan halk arasında kedigözü diye tabir edilen şeklinde ki modeller daha çok tercih ediliyor. 

30 Kasım-03 Aralık 2017 tarihleri arasında beşincisi gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Kesinlikle fuar sektörümüz için olmazsa olmazlarımızdandır. Tüm marka ve modellerini bir arada görüp kalitelerini kıyaslama olanağımız olmaktadır. Bu sene de kesinlikle katılmayı düşünüyorum. Silmo İstanbul, kaliteli ve eğlenceli atmosfere sahip olup güçlü bir fuar konumuna ulaşmıştır.

Optik sektörüne 10 yıldır hizmet eden dergimiz “4 your eyes” ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Sektörümüze can katan bir dergi olduğunu düşünüyorum. Sektörden eski yeni tüm kuruluşların markalarını modellerini bizlerle paylaşan, tüm ünlülerin optik güneş tercihlerini bizler için araştırıp bize sunan değerli kaliteli bir kuruluşun eseri olduğunu düşünüyorum. Başarılarınızın devamını diler, teşekkürlerimi sunarım.

Eylül 2018