Röportaj
ANTONELLA LEONI’NİN GÖZÜNDEN

ANTONELLA LEONI’NİN GÖZÜNDEN

BAŞARIMIZ SAYESİNDE, LİSANS ANLAŞMALARIMIZIN YENİLENMESİ (YAKIN ZAMANDA YENİLENEN FOSSIL VE VE LIZ CLAIBORNE LİSANS ANLAŞMALARINA EK OLARAK, DIOR VE DIOR HOMME GÜNEŞ GÖZLÜK VE OPTİK ÇERÇEVELERİNİN TASARIM, ÜRETİM VE TÜM DÜNYADA DAĞITIM HAKKININ 2020 SENESİ SONUNA KADAR YENİLENDİĞİNİ DUYURMUŞTUK) VE ELIE SAAB, MOSCHINO, RAG&BONE GİBİ YENİ LİSANS ANLAŞMALARI ELDE EDİYORUZ.

Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? Moda ve optik sektörlerindeki deneyimleriniz neler?
6 yıldır Safilo’da çalışıyorum ve Safilo ekibine katıldığımda, yedi yıldan fazla bir süredir saat ve mücevher sektöründe çok benzer bir iş yapıyor, her zaman en önemli moda evi lisanslarıyla ve küresel düzeyde özel markalar ile çalışıyordum. Ayrıca moda sektöründe PR ve reklam ajansları ile çalışarak oldukça kapsamlı bir deneyim elde ettim. Optik sektöründeki deneyimimi “çok ilginç” olarak tanımlayabilirim, modadan tasarıma ve güzelliğe kadar pek çok alanda yer alıyorum ve dünyanın her yerinden editörler ve stilistler ile iletişim halinde olmak gibi çok önemli bir olanağa sahibim.

Safilo Group PR ve İletişim departmanından bahseder misiniz?
Dünya çapında yaklaşık 30 ülkede, özellikle dış kurumlar tarafından desteklenen bazı ülkelerde dahili kaynaklarda uzman bir PR ve İletişim ağıyız. Bölümümüzün amacı, gözlük üretimi konusunda 140 yıl öncesine dayanan bir uzmanlık sayesinde “Made in Safilo” etkinliği ile gözlük ürünlerinin oluşturulması ve geliştirilmesi ilkesini temsil eden Grubumuzun eşsiz ve ayırt edici özelliklerini desteklemektir. Farklı kanallarda entegre ve yenilikçi yaklaşımlarla Geleneksel ve Dijital Halkla İlişkiler, Etkinlikler, Ünlüler ve Influencer’lar üzerinde çalışan bir ekibiz. Biz, modaevlerine daha yakın olmak ve bu yakınlıktan ve know how’dan yararlanabilme odaklı marka sorumluluğu olan; gerekli odak, uyum ve aidiyetin sağlanması için marka başına tek kişi prensibi ile marka yönetim organizasyonu yapan küresel bir ağız. İlgili ihtiyaç ve beklentileri anlayabilen ve bu bağlamda ihtiyaçlara cevap verebilen bir anlayışa sahip küresel ve yerel kapsamı ikiye katlayan bir rol modelleme takımıyız. 360 ° projelere etkin bir şekilde destek olmak için çok kanallı ve çok ortamlı bir yaklaşımdan faydalanıyoruz. Çözüm yelpazemiz editörlükten medya planlamasına, ürün yerleştirmeden, geleneksel ve dijital PR ve etkileşimli pazarlamaya kadar uzanmaktadır.

Safilo Group çatısı altında birçok moda evi markası bulunuyor. Portföyünüzden biraz bahsedebilir misiniz?
Global optik sektörünün ikinci en büyük oyuncusu olarak, lüks, premium/contemporary & lifestyle ve mass/cool kategorilerinde güçlü ve çok segmentli bir portföye sahibiz. Grubumuzun portföyünde, gözlük sektörünün çeşitli pazar segmentlerinde dengeli bir iş hacmi yer almaktadır. Önümüzdeki iki yıl boyunca da, kendi markalarımızın, lisans anlaşmalarımızın ve yeni eklenen marka işbirliklerimizin geliştirilmesine sürekli odaklanmamız sayesinde, premium, contemporary ve mass-cool segmentlerinde fırsat artışları bekliyoruz. Portföyümüzdeki moda sektörünün önemli oyuncuları ile olan işbirliklerimizi, marka ruhuna sadık güçlü ve yaratıcı bir çalışma prensibi içinde, her markanın DNA’sına uygun titiz ve etkin iletişim stratejileri ile destekliyoruz. Bu başarı sonucunda, lisans anlaşmalarımızın yenilenmesi (yakın zamanda yenilenen Fossil ve ve Liz Claiborne lisans anlaşmalarına ek olarak, Dior ve Dior Homme  güneş gözlük ve optik çerçevelerinin tasarım, üretim ve tüm dünyada dağıtım hakkının 2020 senesi sonuna kadar yenilendiğini duyurmuştuk) ve Elie Saab, Moschino, rag&bone gibi yeni lisans anlaşmaları elde ediyoruz. Carrera, Polaroid, Oxydo, Smith, Safilo olmak üzere 5’i kendimize ait toplamda 30 markamız var. Lisanslı markalarımız arasında; Dior, Dior Homme, Jimmy Choo, Elie Saab, Fendi, Givenchy, Moschino, Moschino Love, Boss, MaxMara, Marc Jacobs, Hugo, Tommy Hilfiger, Max&Co., Kate Spade, Rag&Bone, Fossil, Pierre Cardin, Rebecca Minkoff, Juicy Couture, Liz Claiborne gibi önemli moda markaları yer alıyor.

Dünya devi moda evleri ile işbirliği yapıyor olmak iletişim anlamında ne gibi sorumluluklar getiriyor? Global iletişim planlamanızdan bahseder misiniz?
Uzun yıllardır süregelen gelişmiş ülkelerdeki başarılı marka iletişimlerimizi son yıllarda gelişmekte olan ülkelere de taşıdık. Çok segmentli marka portföyümüzde, her markaya özel ve markanın duruşunu destekleyici ve marka ruhu ile uyumlu güçlü iletişim stratejileri uyguluyoruz. Bu uyum yalnızca iletişim ayağında değil, ilk ürün draft çizim aşamasından, tasarım, üretim ve dağıtımı da içine alan marka ile kurduğumuz güçlü işbirliklerinin her ayağında var. Her markanın Dna’sını anlamak, bunun üzerine titizlikle eğilip çalışmanın yanı sıra güçlü bir know-how gerektiriyor. Safilo Group olarak, 40 ülkeye yayılan alt kuruluş networkümüz ve 50’den fazla bağımsız partnerimiz ile çok geniş bir alanda iletişim çalışmalarımızı uyguluyoruz. Global bir yapının içerisinde, lokal ihtiyaçları doğru okuyup, bunun gerektirdiği ihtiyaçları en doğru şekilde karşılıyoruz. Dijital alanda, key influencerlar ile gerçekleştirdiğimiz stratejik, marka ruhuna uygun ve etkin çalışmalar ile fark yaratıyoruz. Gözlük üretiminde 140 yıllık köklü geçmişimiz, ürün tasarım ve üretimindeki uzmanlığımızı oldukça güçlü bir iletişim ile destekliyoruz.

Türkiye’deki iletişim çalışmalarınızdan bahseder misiniz? Türkiye pazarındaki iletişim çalışmalarınızda özellikle dikkat ettiğiniz noktalar var mı?
Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa Bölgemizin merkezi konumunda. Potansiyeli ve konumu itibariyle, Safilo için stratejik bir öneme sahip. Ayrıca, Avrupa’nın en kalabalık şehri olarak bilinen İstanbul, önemli bir moda merkezi. Türk tüketiciler modayı yakından takip ediyor ve burada trendlere hakim bilinçli bir tüketici yapısından bahsediyoruz. Gözlüğün, görüşü düzeltmek ve gözü korumanın ötesinde globalde olduğu gibi Türkiye’de de gün geçtikçe bir moda aksesuarı olarak algılanıyor olmaya başlanması da bir diğer önemli detay. Bu anlamda, global iletişim stratejilerimizi tam anlamıyla uygulayabildiğimiz bir zemin Türkiye’de mevcut. Türkiye, global marka iletişim stratejilerimizi lokal ihtiyaçlar doğrultusunda çok başarılı şekilde uyguladığımız bir pazar. Medya takip ajansımızdan elde ettiğimiz verilere göre, bu yılın ilk yarısında Türk basınında en yüksek reklam eşdeğerine sahip ilk 5 gözlük markası Dior, Polaroid, Fendi ve Carrera olmak üzere 4’ü Safilo’ya ait.

Eylül 2018