Röportaj
CHARISMA OPTIC

CHARISMA OPTIC

ÜRÜN KALİTESİNDE VE SATIŞ SONRASI SERVİSTE “MADE IN TURKEY” İMAJINI YUKARILARA TAŞIMAMIZ GEREKİYOR. BUNU SAĞLAYABİLMENİN ÖN ÖNEMLİ MECRASI SILMO İSTANBUL’DUR.

Sayın Alparslan Durmaz, kendinizi okurlarımıza tanıttıktan sonra optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
1977 İstanbul doğumluyum. 1999 yılında Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden mezun olduktan sonra bir dönem muhasebe müdürlüğü yaptım. Maliyet muhasebesindeki uzmanlığım beni imalat yapmaya teşvik etti. 2001 yılında araştırmalarım sonucu piyasada gözlük temizleme ürünleri üzerine bir eksiklik olduğunu farkedip yatırım yaptım. Ürün çeşitliliğimizi artırarak yolumuza hızla devam ediyoruz.

2001 yılında İstanbul’da kurulan Charisma Optic’in yapısı, çalışma biçimi, vizyonu ve gelecek için planlarından bahsedebilir misiniz?
Charisma Optic %100 yerli sermayeyle kurulmuş sektörünün en eski firmasıdır. Kaliteyi ve müşteri memnuniyetini herşeyin üstünde tutmaktadır. Vizyonumuz ürün kalitemizden ödün vermeden gelişerek ve büyüyerek sektörün en çok tercih edileni ve vazgeçilmezi olmaktır. Gözlük kutusu sektörü çoğunlukla ithalata dayalı bir sektördür. 2016 yılında da Çin’den komple fabrika transferi yapıp metal gözlük kutularının imalatına başladık. Yeni adresimizde 1.200 m2 üretim alanına kavuştuk. Hedefimiz Türkiye ve bölge ülkelerinin tedarik üssü olmaktır. Sektörde duayen diyebileceğimiz kişilerin övgülerini alabilecek kadar kaliteli ürün yapmış olmak ayrıca gurur veriyor. Ürettiğimiz ürünlerin yurtdışı bilinilirliğini artırmak üzere çalışmalarımız devam ediyor.

Optik sektörüne gözlük bezleri, gözlük temizleme solüsyonları, gözlük kutuları gibi birçok ürün çeşidiyle hizmet veriyorsunuz. Üretim ağınızı daha fazla genişletmeyi düşünüyor musunuz?
Sektör ihtiyaçları doğrultusunda sürekli kendimizi yenileyen bir firmayız. Yurtdışı gelişmelerini de takip ederek en yeni ve en istenilen ürünler konusunda takipçi ve araştırmacıyız. Bu nedenle yeni ürünler yapmaya ürün çeşitliliğimizi artırmaya, mevcut ürünleri geliştirmeye açığız.

Ürünlerinizin tasarımı söz konusu olduğunda dikkat ettiğiniz unsurlardan bahseder misiniz?
Müşterinin kurumsallığını ön plana çıkararak hitap ettiği kesime uygun orijinal, estetik,  alternatif çalışmalar sunulur. Müşterilerimizin de görüşlerini alarak, bulunduğu coğrafi koşullara da uygun görselleri kullanarak tasarımlarımızı şekillendiriyoruz. Piyasanın taleplerine göre pazar araştırması yapıp, müşterilerin beğenisine göre yeni modellerimizi belirliyoruz.

Ürün skalasını her geçen gün daha da genişlettiğinizi görüyoruz. Charisma Optic’ten daha ne gibi sürprizler bekleyebiliriz?
Ürün skalamızla beraber pazarlama stratejimizi de geliştirip genişlettik. Bugün itibariyle Türkiye’nin her yerine en az 2 ay da bir ziyarette bulunuyoruz. Daha önce toptan pazarlamaya önem vermiştik fakat şu anda bire bir müşteriyle irtibata geçip taleplerini dinleyip ona göre çapraz satış kampanyaları geliştirebiliyoruz. Büyümek istiyorsanız kendinizi geliştirmek kaçınılmaz olan şey. Yeni kuşakların da ürünlerden beklentileri farklı olmaktadır, bu nedenle ürünlerin çeşitlendirilerek pazara verilmesi ve inovasyon kaçınılmaz. Bu bilinçle firmamızın yenilikçi ve orijinal ürünleri artarak devam edecektir.

Charisma Optic olarak son dönemlerde üretim kapasitenizi arttırmak için neler yapıyorsunuz?
Üretim kapasitemizi artırırken kalitemizi düşürmeyecek, kontrol edilebilir bir kalite yönetimi geliştiriyoruz. Tamamen otomasyonla üretilen ürünlerimiz olmakla beraber diğer ürünlerimizle ilgili de otomasyona dönüştürme çalışmalarımız devam etmektedir. Uzun vadede Endüstri 4,0 ile ilgili projelerimizide gündeme alacağız.

Söz konusu gözlük temizleme solüsyonu olduğunda Nexta ile hizmet veriyorsunuz. Bünyenize yeni markalar eklemeyi düşünüyor musunuz?
Bizim bütün ürünlerimizin markası NEXTA’dır. Çok farklı bir ürün konsepti oluşmadıktan sonra yeni markayı çok gerekli görmüyoruz.

Sektördeki rakip firmaların bıraktığı olumsuz etkilerden sıyrılmak için nasıl bir yönetim anlayışı kullanıyorsunuz?
Bizim sıyrılmamızı sağlayan şey öncelikle kalitemiz ve devamlılığımız ve en önemlisi dürüstlüğümüzdür. 17 yıldır sektörde faaliyet gösteren bir firmayız. Firmamızın tüm ürünleri Sağlık Bakanlığı ve gerekli yerlerden alınmış belgelere sahiptir. Yasal ve yönetmeliklere uygun hareket ederek uzman bir kadroyla faaliyetimizi sürdürüyoruz. Mesela gözlük temizleme solüsyonlarımız sağlık bakanlığı bildirimi yapılmış kayıt altında bir üründür. Piyasada bırakın bildirim yapmayı ruhsatı,  vergi kaydı bile olmayan o kadar çok işletme var ki tek başına mücadele etmemiz mümkün değil. Biz en ucuzunu satan asla olmadık ancak her zaman en kaliteliyi satan olduk. Yönetim anlayışımızı da bunun etrafında şekillendirdik.

Dijital baskılı ürünlerin daha çok beğeni çektiğini söyleyebiliriz.  Sizce nedenleri nelerdir?
Ürünlerimiz genel anlamda ücretsiz verilen promosyon ürünü olduğundan dolayı, reklamda hedeflenen başarıyı gösterebilmesi açısından görselliği yüksek çalışmalar daha çok tercih ediliyor. 2005 yılından beri tamamen kendi bünyemizde ürettiğimiz dijital baskı konusunda en ince ayrıntılara hakim olduğumuzdan dolayı renk tutarlılığı çok yüksek baskılar yapabilmekteyiz. Bu da bizi rakipsiz kılıyor.

Charisma Optic’in marka bilinirliğini sağlamak için hangi reklam ve tanıtım platformlarını kullanıyorsunuz? Sosyal medya sizin için bu platformlardan biri mi?
Şu anda Web sayfasının dışında Facebook, instagram gibi sosyal medyayı kullanarak tanıtım yapıyoruz. Bu mecraların önemli olduğunu düşünüyorum.

Charisma Optic’i benzeri firmalardan ayıran en temel özellikler ve vasıflar nelerdir?
Bence, en eski ve köklü firma olmamız dışında önemli farkımız, ürün çeşitliliği, üründe süreklilik,  kalite standardının yüksek olması, satış sonrası müşteri memnuniyetinin yüksek olması sayılabilir. Müşterilerimiz ürünlerimizin devamlılığının olacağını bir problem çıkarsa çözüm için ne gerekiyorsa yapılacağını bilir.

Tecrübeli bir üretici olarak Türkiye optik sektörünün gelişimi, değişimi ve sektörün yakın geleceği hakkında neler düşündüğünüzü öğrenebilir miyiz?
Optik sektörünün gelişimi ülkenin ekonomik refahıyla doğru orantılı. Gelir seviyesi yükseldikçe ve tüketici bilinçlendikçe daha kaliteli ürünlere talep olacağını düşünüyorum. Sektörler yan sanayisi ile birlikte gelişir. Daha fazla çeşitte kutu menteşe sap plaket vs üretimi milli imkanlarla üretilebilirse daha fazla kaliteli ürün üretilebilip, daha fazla katma değer yaratılabilir. Avrupa da ki fuarlarda görüyoruz, ortalama gözlük fiyatları 50-100€ civarında toptan olarak satılırken bizim düşük katma değerli ürünlerle bir dünya markası yaratmamız çok mümkün gözükmüyor. Markalaşmaya önem verecek bir sektör planlaması yapılıp, milli firmaların yurtdışında daha iyi temsil edilebilmesi faydalı olur diye düşünüyorum.

Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’na her yıl katılan bir firma olarak, fuarın gelişimi ve ilerleyişi hakkında neler söylemek istersiniz? Charisma Optic fuardan beklentilerini karşılayabiliyor mu?
Fuarın ilk zamanından beri müdavim katılımcılarındanız ve faydasını görüyoruz. Fakat özellikle yurtdışı ziyaretçilere yönelik düşük fiyat politikasının beraberinde düşük kaliteyi akabinde de düşük ülke imajına neden olduğunu düşünüyorum. Sıradan bir Alman, İtalyan firmasından malı alınca markadan çok “made in Italy” ön plana çıkabiliyor. Bizimde artık gerek ürün kalitesinde gerek satış sonrası serviste “made in Turkey” imajını yukarılara taşımamız gerekiyor. Bunu sağlayabilmenin ön önemli mecrası optik fuarıdır. Her geçen gün daha ileriye gittiğini gözlemleyebiliyorum.

Optik sektörünün nabzını tutan “4 your eyes” dergisiyle ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir?
Derginiz sektörün nabzını, yurtiçi ve yurtdışı gelişmeleri yakından takip ederek sektörün bilinçlendirilmesine ciddi katkı sağlıyor. Her sayısını ilgi ile beğenerek takip ediyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum.

Ağustos 2018