Röportaj
YÜCEL OPTİK

YÜCEL OPTİK

ÖNEMLİ VE BÜYÜK BİR ORGANİZASYON OLARAK ULUSLARARASI SİLMO İSTANBUL OPTİK FUARI’NIN SEKTÖRE HEYECAN GETİRDİĞİ KANAATİNDEYİM.

Merhaba Yücel Bey, kendinizi biraz tanıtıp optik sektörüne giriş hikayenizi bizlerle paylaşabilir misiniz?

1974 Zonguldak doğumluyum. İlk orta ve lise eğitimimi Zonguldak’ta tamamladıktan sonra 1996 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü’nden mezun oldum. Optik sektörü bizde aile mesleğiydi Ancak 1993 yılında optisyenlık sınavlarına girerek optisyen ünvanı almayı da seçtim. Okulumun ve askerlik görevimin bitmesiyle 2000 yılında optik sektörüne tam anlamıyla giriş yaptım.

Yücel Optik adı altında 6 şubeniz olduğunu biliyoruz. Şube sayınızı daha da çoğaltmayı düşünüyor musunuz?

Yücel Optik olarak 6 şubemiz var evet ama aslında şirket bünyemizde farklı isimlerde toplam 13 şubemiz daha var. Bunların tüm Batı Karadeniz Bölgesi’nde bulunuyor. En büyük hedeflerimizden birisi şube sayısını 20’ye çıkarmak ve bunun için ciddi çalışmalarımız var. Daha çok Avm bazlı büyümeyi düşünüyoruz. Şu anda bazı Avm’lerle görüşmelerimiz sürüyor.

Mağazalarınızın konumunu belirlerken ne gibi unsurlara dikkat ettiniz? Hem cadde üstünde hem de Avm içerisinde mağaza sahibi olarak neler söylemek istersiniz?

Mağazalarımızı potansiyeli yüksek yerlerde seçmeye özen gösteriyoruz. Hastane önlerindeki şubelerimiz potansiyel ama daha çok optik bazlı satışlar yapıldığı için bir ana cadde mağazası ya da Avm mağazası gibi olamıyor. Avm mağazalarının daha avantajlı olduğunu düşünüyorum çünkü üst segment ürünleri çok daha rahat satabiliyoruz, ayrıca hafta sonları geç saate kadar açık olması cirosal anlamda ciddi bir avantaj sağlıyor.

Yücel Optik’te marka çeşitliliğine önem veriyor musunuz? Mağazanızda sunduğunuz ürünleri seçerken özellikle nelere dikkat ediyorsunuz?

Marka çeşitliliği bizi biz yapan en önemli özelliklerimizden birisidir diyebilirim. Özellikle üst segment marka çeşitliliğine önem veriyoruz. İstanbul ve Ankara’da en elit mağazalarda bulunan hemen hemen her markayı bünyemizde bulunduruyoruz. Mağazamıza markaları ve modelleri seçerken son yıllardaki en büyük yol göstericimiz sosyal medyadır diyebiliriz. Son trendleri zaten takip ediyorduk ama son yıllarda sosyal medya bu konuda bize ciddi yol gösterici oluyor.

Mağazalarınızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Markalar mı müşterileri cezbediyor yoksa müşteriler sizin seçtiğiniz markaları özellikle mi tercih ediyorlar?

Mağazamızda en çok satışı yapılan markalar Ray-Ban, Emporio Armani ve Osse diyebilirim. Ama üst segment güneş gözlüğünde özellikle Sauren ve Fendi’nin satış grafiği de anımsanamaz bence. Çünkü bu markalar müşterileri cezbediyor. Son tüketici artık eskisi gibi değil, çok bilinçli ve ürünleri bilerek, tanıyarak alıyor.

Müşterilerinize satış sonrasında ne gibi hizmetler sunuyorsunuz? 

Bugün Yücel Optik bir yerlere gelmişse bunda satış sonrası hizmetlerinin büyük etkisi olduğunu söyleyebilirim. Satış sonrası her türlü bakım ve servisi iki yıl boyunca yapmak zorundayız ancak iki yıl süresi geçmiş olsa da müşterilerimizle ilk günkü ilgi ve alakayla ilgileniyoruz. Bunun da dönüşlerini çok iyi bir şekilde aldığımızı düşünüyorum.

Yücel Optik ile ilgili yenilikler ve kampanyalar için nasıl bir tanıtım stratejisi uyguluyorsunuz? Sosyal medyanın tanıtımınızda faydasını görüyor musunuz?

Reklama ciddi önem veren ve yatırım yapan bir firmayız. Her yıl ciddi anlamda billboard ve raket reklamlarına yatırım yapıyoruz. Instagram ve Facebook’u çok aktif bir şekilde kullanıyoruz. Tanıtımda sosyal medyanın çok büyük bir katkısı olduğunu düşünüyorum. Instagram ve Facebook reklamlarımız bizim vazgeçilmezlerimiz. Hemen hemen her ay ayda 4-5 kez ücretli sosyal medya reklamı veriyoruz ve bunu çok önemsiyoruz. Çünkü ciddi geri dönüşler almamızı sağlıyor.

Yücel Optik’i Zonguldak’taki diğer optik mağazalardan ayıran özellikler nelerdir?

Yücel Optik’i diğer optikçilerden ayıran en önemli özellik ürün çeşitliliği ve sunulan hizmetler diyebilirim. Bunlara ek olarak mağazaların dekorunu ve müşterinin rahat edeceği bir ortamda alış veriş yapma şansı yakalamasını da söyleyebiliriz.

Sizce yabancı perakende zincirleri optik sektörünü nasıl etkiliyor?

Ben rekabetin her zaman yararlı olacağını düşünüyorum. Yabancı perakende zincirlerinin kurulmasıyla bence herkes kendine bir çekidüzen verdi. Neticesinde değişim ve gelişim gözle görülür seviyeye geldi. Biz kendi bölgemizde yabancı perakende zincirleriyle rahatlıkla rekabet edebiliyoruz diyebilirim.

2018 İlkbahar/Yaz sezonundaki gözlük trendleri hakkında neler söylemek istersiniz?

2018’in öne çıkan en trend gözlük modelleri özellikle yuvarlak, kedigözü formda ve retro gözlüklerdir diyebilirim. Her geçen gün artan model sayısının hemen hemen her yüze yakışması da bu trendi çok daha fazla hızlandırıyor diye düşünüyorum.

30 Kasım-03 Aralık 2017 tarihleri arasında beşincisi gerçekleşen Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın kesinlikle sektöre bir heyecan getirdiği kanaatindeyim. Önemli ve büyük bir fuar olduğunu düşünüyorum. Tüm yenilikleri ve son trendleri bir arada görebileceğimiz bir platform olarak yorumluyorum.

Optik sektörüne 10 yıldır hizmet eden dergimiz “4 your eyes” ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Özellikle vizyonu geniş ve yenilikçi bir dergi. Sektöre ciddi anlamda ışık tutuyor. Böyle bir derginin konuğu olmak benim için gururdur teşekkürler…

 

Temmuz 2018