Röportaj
AMERİKAN VİZYONU MIKE HUNDERT

AMERİKAN VİZYONU MIKE HUNDERT

BU İŞBİRLİĞİ İLE HEM REM HEM DE RİGO İÇİN TAM ANLAMIYLA HARİKA BİR “KAZANIM” YAKALANMIŞ OLDU. ÇOKLU NESİLLER TARAFINDAN YÖNETİLEN İKİ ŞİRKET BİR ARAYA GELDİ. AYNI ORTAK AİLE DEĞERLERİNİ PAYLAŞIYORUZ, İNSANLARA, ÇALIŞANLARIMIZA VE MÜŞTERİLERİMİZE ODAKLIYIZ.

2016 yılında ünlü Amerikan gözlük şirketi Rem, De Rigo Vision’nun alt kuruluşu haline geldi. Efraim Remba tarafından 1953 yılında kurulan Rem Eyewear, Gerry ve Shirley Hundert tarafından 1971’de satın alındı. Los Angeles merkezli şirket Converse, John Varvatos, Lucky Brand, Jones New York, Jonathan Adler, Cosmopolitan, TUMI, ve Spine gibi daha birçok markanın optik ve güneş gözlüklerini satıyor. De Rigo Rem Ceo’su olarak pozisyonunu koruyan Mike Hundert, aynı zamanda son dönemlerde Vision Konseyi’nde başkanlık görevini yerine getiriyor. Kendisiyle moda, markalar ve çok daha fazlası hakkında söyleşi yaptık.

De Rigo Vision’nun Amerika Birleşik Devletleri alt kuruluşu olarak, bize genel yapınızdan biraz bahsedebilir misiniz?

De Rigo Rem’in kuruluşu, 65 yıllık mirasa sahip Rem Eyewear’in, 2016 yılında İtalyan merkezli De Rigo Vision tarafından satın alınmasıyla gerçekleşmiştir. De Rigo Vison, alt kuruluşu De Rigo Rem’in tamamen sahibi durumundadır. De Rigo Rem Amerikan mirası olan markaların ve De Rigo Vision’un küresel portfolyosundan seçilmiş markaların Kuzey Amerika’daki satışını yürütmektedir.

Portfolyonuzda Amerika Birleşik Devletleri markaları bulunuyor. Bu markaları nasıl yönetiyor ve dağıtımını nasıl yapıyorsunuz?

Birleşik Devletler marka portföyünden, Converse ve John Varvatos gibi markaların dünya çapında dağıtımında aynı zamanda diğer De Rigo yan kuruluşlarından yararlanıyoruz. Böylelikle, Rem’in ödüllü ürün geliştirme ekibi De Rigo Rem kapsamında kalıcılığını koruyarak genişliyor. Bu yıl “küresel koleksiyon” u desteklemek için bölgesel Converse koleksiyonları başlattık. Şu anda EMEA (Avrupa, Orta Doğu, Afrika Ülkeleri) boyunca sunulan bölgesel koleksiyonlar var ve bir diğeri de Asya pazarı için yapılan ve oradaki benzersiz ihtiyaçları ele alan bir koleksiyondur.

Amerikalı tüketiciler ne çeşit çerçevelerin arayışı içindeler? Geçen yıllara oranla talepleri ne yönde değişti?

Moda sürekli değişiyor ve gözlük sürekli döngüde olmaktan kurtulmuş değil. Kalın plastik görünüm, hafiflik ve rahatlık en çok istenen niteliklerdir. Metal, asetat popülerlik kazanmaya devam ediyor. Yuvarlak şekiller hala popüler, dikdörtgen şekillerinden daha fazla ilgi çekiyor. ABD optik pazarı özellikle “yönetilmiş bakım” sigortası diyebileceğimiz bir anlayışı benimsedi. ABD’de satın alınan tüm gözlüklerin %60’ından fazlası, genellikle bir kişinin işveren planı aracılığıyla sağlanan sigorta yardımı ile yapılır. Bu gerçek, çerçeve tasarımcılarını, hacmi artırmak için sigorta ödeneğine uygun olarak maliyet mühendisliğine yönlendiriyor. Yönetilmiş göz bakım sigortası çoğu zaman bir işveren tarafından önemli bir fayda sağlar. Bu nedenle, istihdam yüksek olduğunda, şimdi olduğu gibi, daha çok insan genel olarak gözlük satışlarını artırma eğiliminde olan böyle bir sigortaya sahiptir.

Peki De Rigo’nun sahip olduğu ya da lisanslı diğer markaları için neler söyleyeceksiniz?

De Rigo Grubu 25’in üzerinde markayı yönetmektedir. Her bir markanın pazarları, her bir pazardaki tanınma ve itibarından etkilenerek bireysel olarak değerlendirilir. Örneğin, Carolina Herrera tamamen İtalya’dan yönetilmektedir. Kuzey Amerika’daki güçlü şöhreti ve klasik stili sayesinde, Carolina Herrera, ABD yan kuruluşuna getirilen ilk markalar arasında yer aldı. Tersine, en iyi potansiyel pazarlarını belirlemek için her bir Amerikan markasını değerlendirdik. Mesela, De Rigo’nun bağlı şirketleri kanalıyla bir dizi önemli Avrupa pazarında Converse’ı daha yeni tanıttık. Kuzey Amerika alt kuruluşu zaten Nina Ricci, Dunhill, Lanvin, Furla, Polis, Chopard ve Carolina Herrera gibi çeşitli De Rigo Vision markalarının dağıtımını üstlendi.

Vision Konseyi’nin Başkanı olarak ilk “Göz Sağlığı Farkındalık Günü” çalışmalarının parçası oldunuz. Bu konudaki yorumlarınızı alabilir miyiz?

Gezegendeki tahmini 700 milyon insanın temel görme ihtiyacını çözme misyonu taşıyan bu etkinlikte, en iyi işbirliğini gerçekleştirebilmek adına Avrupa’daki meslektaşlarımla ortak hareket etmek bir ayrıcalıktı. Küresel boyutta bir krize çözüm bulmada önemli bir adımdı. Vision Konseyi, Amerika Optometri Derneği’nin büyük oyuncularından Luxottica, J&J ve Essilor’a birliğinde öncülük ediyor. Birlikte, 2017 yılında bu kuruluşlar yıllık göz muayenesi ihtiyacına ilişkin medya mesajlarına yatırım yapmak için 13 milyon dolardan fazla para topladı. Bu yatırımın geri dönüşünün, mal ve hizmet alımlarında 752 milyon dolarlık bir artışla 3,4 milyon göz muayenesi olduğu tahmin ediliyor.

Kaynak:www.wmido.com

Temmuz 2018