Marka Hikayesi
RODENSTOCK

RODENSTOCK

RODENSTOCK GELENEK YENİLİKLERLE BULUŞUNCA…

Rodenstock’a göre bir şirket toplumdan tamamen yalıtılmış bir ada değildir. Bir şirket organik bir mekanizma gibi sinyaller gönderir, dürtüleri alır ve aynı zamanda şirketin hayatta kalması için karşılaması gereken oldukça büyük talepler de bulunmaktadır. Rodenstock, çevresi ile olan diyaloğunu aktif bir şekilde tutarak, kendini tanımlayabilmekle başlayan süreçte şeffaflık yaratmayı ve karşılaştığı durumlara göre pozisyon almayı kendine hedef edinmiştir. Rodenstock, çalışmaları sadece topluma odaklandığında, çevresindeki sayısız ürün ve hizmetleri için gerçek anlamda kabul göreceğine inanmaktadır. Rodentock’ın şirket felsefesi olarak hem en büyük arzuları hem de onları en çok teşvik eden unsur da bu kabul ediliştir. Rodenstock yüzyılı aşkın süredir, gözlüklerden optik bilgisayar yazılımlarına kadar optik uygulamalar için ürün ve hizmetler sunarak vizyon dünyasına hizmet ediyor. Markanın geniş hizmet yelpazesi, hassas optik alanda ürün ve sistem çözümleri ile buluşuyor. Rodenstock 4 nesildir bağımsızlıklarını koruyarak verdikleri hizmetleri geleneklerle yenilikleri buluşturarak geliştirmeyi sürdürüyor.

JOSEF RODENSTOCK (1878-1905)
Josef Rodenstock 32 yaşındayken kendisinin tasarladığı ölçüm aletleri ve gözlük çerçeveleri yaparken kardeşi Michael ile birlikte 1877’de Würzburg’da kendi işletmelerini kurdu. Josef 1883’de şirketinin merkez ofisini Münih’e taşıdı ve günümüzde Rodenstock’un merkez ofisi halen Münih’te yer alıyor. Josef risk almaktan çekinmeyen, yenilikçi, entelektüel bir girişimci olarak yardım ve iyilik sever bir yönetici olarak tanınsa da öfke kontrolü konusunda bazı hatalar yapabiliyordu. Şirketi sahip olduğu tüm azim ve enerjiyle sıfırdan oluşturan Josef kısa zamanda oldukça büyük bir servetin sahibi olsa da, bu servet onun başını hiçbir zaman döndürmedi. İş adamı olarak şirketinin kaderini etkileyecek hiçbir zorluktan, tartışmadan uzak durmadı.

ALEXANDER RODENSTOCK (1905-1953)
Alexander Rodenstock şirkete henüz 22 yaşındayken dahil oldu. Babasının yönlendirmesi ve baskısıyla fizik ve ekonomi üzerine olan eğitimini yarıda bırakarak 1919 yılında aile işletmelerinde liderlik koltuğuna oturdu. Alexander’ın şirket yönetimini devralmasından 1953’deki ölümüne kadar geçen sürede çalışan sayısı 200’den 2000’lere ulaştı. Onun dönemi sabır ve azim kavramları ile karakterize ediliyor. Alexander yönetimi sırasında 1. ve 2. Dünya Savaşları gibi dünya düzenini ekonomik, siyasi anlamda derinden etkileyen krizler görmüş olmasına rağmen sabrı ve inatçılığa varan azmi sayesinde şirketin büyümeyi sürdürdü. Alexander, özellikle Ulusal Sosyalist Parti dönemindeki zorluklara rağmen şirketin elinden alınmasına izin vermedi. Bu dönemde Münih’teki Sovyet Devrimi sırasında devrim karşıtı burjuvazilerin tarafında yer alan Alexander, 1919 ve 1925 tarihleri arasında Bavyeralılar Partisi’nin Münih temsilciliğini yürütüyor. Ayrıca Alexander bir dizi endüstriyel ve sosyo-politik kurumda da görev aldı.

ROLF RODENSTOCK (1953-1990)
Rolf Rodenstock işletme yönetimi lisansı ve doktora eğitimi sonrası öğretim görevlisi olmasına rağmen babasının 1953’teki ölümüyle şirketin yönetici koltuğuna oturdu. Rolf, eğitim hayatında öğrendiklerini Rodenstock’un yeniden yapılandırması ve ekonomisi üzerinde değerlendirdi. Rolf, şirkette yaptığı mucizevi değişimlerle yeni Federal Cumhuriyet’in en başarılı girişimcilerinden biri olarak anılmayı başardı. Camların yanında çerçeve üretimine ağırlık veren Rolf, Rodenstock markasının yükselişine olanak sağladı. Onun liderliğinde modern endüstriyel planlama ve üretim yöntemleriyle farklı birçok ülkede markanın alt kuruluşları ortaya çıktı. Rolf ayrıca sosyal sorumluluğa da önem verdi. 1978-1984 yılları arasında Alman Endüstrisi Federasyonu Başkanlığı yapan Rolf, Alman Ekonomi Enstitüsü’nde ise 1966 ile 1978 yılları arasında Başkanlık görevini gerçekleştirdi. Rolf 1971 ve 1990 tarihleri arasında ise Münih ve Yukarı Bavyera Endüstri ve Ticaret Odası yönetimini üstlendi.

RANDOLF RODENSTOCK (1990-2003)
Fransa’da fizik eğitimi ve işletme yüksek lisansından sonra 1976’da şirkete katılan Randolf, ilk zamanlar şirketi babası ile birlikte yönetiyordu. 1990 yılında tek başına şirketin başına geçen Randolf, şirketin ihtiyaçlarını yükselen küreselleşme değerleri çerçevesinde karşılamaya önem verdi. Yükselen maliyetlerin yarattığı baskı sonucunda rekabeti arttırmak amacıyla üretimin temel kısımlarını yurtdışına taşıdı. Şirketi modernize etme çalışmalarını sabırla yürüttü ve gözlüklere odaklanarak gözlükleri şirketin ana işi haline getirdi. 2002’de şirketi aileden olmayan hissedarlara açtı. 2003’te Ceo’luktan çekilerek şirketin Danışma Kurulu’nun üyesi olarak Rodenstock’a hizmet etmeye devam etti. Günümüzde halen aile şirketinin yönetim ortaklarından olan Randolf, birçok kurum ve dernekte Başkanlık görevini sürdürdü. Randolf halen Bavyera Ekonomi Derneği’nin onursal Başkanlığını sürdürüyor.

BİR BAŞARI HİKAYESİ
Rodenstock’un kurucusu Josef Rodenstock “diyagram cam” adı verilen buluşuyla kısa sürede satış rekorları kırıyor. Gözlük ölçüm aletleri gibi sayısız ürünün patentini alan Josef, tasarımlarıyla dönemine damgasını vuruyor. Münih’teki genel merkezlerini aldıktan sonra Rodenstock Bavyera Ormanı’ndaki Regen bölgesinde 1898 yılında büyük bir üretim tesisi inşa ediyor. 1905’e gelindiğinde aynı yerde başka bir üretim tesisi daha açılıyor. Bu dönemde Josef, oftalmik cam ve çerçeve üretimini endüstriyel ölçekte ve yüksek kalitede gerçekleştiriyordu. Rodenstock çağı değiştiren yenilikçi teknolojileri ile adından söz ettirmeyi başardı. Güneş korumalı, bireysel olarak reçetelendirilebilen ve Uv koruması sağlayan ilk camların üretimini gerçekleştirdi. Ayrıca yakın görmede ilk bifocal camları da Rodenstock beğenilere sundu. 1. Dünya Savaşı sonrası diğer optik şirketlerden daha hızlı bir şekilde ekonomik krizi aşan Rodenstock, üretimini, teknik ve bilimsel çalışmalarını ilerleterek satış ağını genişletti. 1920’lerdeki sarsıntıya rağmen şirket sayısız yeniliğe ve devrimsel nitelikteki ürünlere imzasını attı. Rodenstock stilistik çerçeveleriyle uluslararası şöhretteki film yıldızlarının ilgi odağı olan optik sektöründeki ilk üretici firma olarak dikkatleri üzerine çekti. 1959’lara gelindiğinde Hildegard Knef, Brigitte Bardot ve Gina Lollobrigida gibi ünlüler dergilerde markanın yüzü olarak boy gösteriyordu. Rodenstock, bir başka kilometre taşına ulaşarak Avrupa'da ilk kendinden renklendirme (fototropik) özelliği bulunan camları beğenilere sundu. Objektiflerin görünmez bir naylon iplik tarafından tutulduğu ilk modeller de dahil olmak üzere şirket daha birçok başka yeniliği sundu. Rodenstock 1974'te petrol krizini devrim niteliğinde bir teknik yenilikle atlattı: plastikten yapılmış camlar. Camlar için gereken yüksek hassasiyetli kalıplar da Rodenstock'tan geldi ve şirket rekabette sağlam bir üstünlük kazandı. 1975 yılında 130.000 adet plastik cam satıldı ve 1980 yılına kadar bu miktar 2.6 milyon oldu. 1986 yılında Rodenstock, kendi kendini renklendiren plastik camlar ve 1988’de yüksek refraktif plastik camlar geliştirdi. 1989'da gelindiğinde ise dünyanın ilk plastik bifokal camları plastikten yapıldı. “Progressiv R” adı altında Rodenstock, şirketin Almanya'da geliştirdiği ilk progresif camları beğenilere sundu. Zamanın rakip ürünlerinden üstün oldukları için progresif camlar kısa sürede başarı yakaladı. Rodenstock, “R”yi bir logo ve marka olarak tanıtıyor ve bu şekilde markanın bilinirliliğini yapılandırıyor. Markanın felsefesi gereğince gözlük, kişinin kişiliğini vurgulayan bir araçtır. Bu amaçla, koleksiyonlarının tasarımlarını yeniden yapılandırma kararı alan Rodenstock, modellerinin yenilikçi, hafif ve işlevsel olmalarıyla tanınıyor. Detaylara önem veren koleksiyonlarıyla Rodenstock 50 tasarım ödülüne ev sahipliği yapıyor. Marka silindirik menteşe sistemini geliştirerek vidasız çerçevelere muazzam bir yöntem kazandırmış oluyor.

İNOVASYON ÖNCÜSÜ
Rodenstock, ImpressionILT isimli %100 kişisel görüş alışkanlıklarına göre ayarlanabilen ilk bireysel progresif camı beğenilere sundu. Rodenstock, bu ve diğer hizmet konseptleri ile gözlükçüler için yeni pazarlama alanlarına yönelerek, vizyon verilerini ölçmek için 3 boyutlu video sistemiyle tüm parametreleri belirleyen ImpressionIST® servis terminalini oluşturdu. Rodenstock, cam alanında dünyanın en modern portföyünü sunuyor. Ergo® camlar özellikle ofis için ve gündelik yaşamın gerekliliklerine göre özel olarak uyarlanıyor ve her zaman konforlu ve rahat bir görüş imkanı sunuyor. Rodenstock, Eye Lens Teknolojisi (EyeLT®) ile bir yeniliğe daha imza atarak mutlak bir dünya prömiyeri yapmayı başarıyor: DNEye®'li Impression® camlar sayesinde gözlük kullanan kişiler ilk kez görme potansiyellerinin %100'üne kadar ulaşabiliyor. Rodenstock, optik endüstrisinde dijital bir dönüm noktasına imza atıyor. Görmenin daha iyi nasıl sağlanabileceğine yönelik deneyim yaşatmak amaçlı kurulan House of Better Vision isimli sanal ortam Rodenstock’un en çarpıcı yeniliklerinden biri haline geliyor.

KRONOLOJİ:

1877
Josef Rodenstock tarafından ilk makine ile ilgili atölyesini Almanya’daki Wuerzburg’da kuruldu.

1883/1884
Dağıtım ve üretim sahasının Münih'e taşınması. Bu yeni yer, gözlük ve optik cihazlar ve enstrümanlar için daha iyi pazarlama fırsatları sundu.

1886
Üretimi büyütmek için Isartalstraße üzerinde, Münih'teki yeni bir Rodenstock sahasının inşası yapıldı. Özellikle 1880'lerde başarılı cam işi için üretim kapasitesinin sürekli olarak uzatılması gerekiyordu.

1892
Amatör fotoğrafçılar için ekonomik ve evrensel bir cam olan objektif "Bistigmat" ın lansmanı yapıldı. İlk üç yılda 25.000 adet üretildi.

1898
Bavyera Ormanı'nda, Regen'deki “üst fabrikayı” inşa ederek üretim kapasitesinin önemli bir uzantısını sağlamış oldu.

1905
Yüksek hassasiyetli camların üretimi için "alt fabrika" inşa edildi.

1906
Esas olarak hassas camlar için ham cam üretiminde şirket içi cam fabrikasının kurulması

1906-1913
Bu süre zarfında Rodenstock yüz binlerce fotoğraf camı üretti. Tam kameralar için Rodenstock çeşitli Alman üreticilerinden kamera gövdeleri satın aldı ve kendi camlarıyla donattı.

1919
Josef Rodenstock’ın oğlu Alexander görevi devralıyor.

1920’ler ve 1930’lar
Tripod monteli kameralar için lens programı, Ronar, Heligonal, Lumar, Eurygonal veya Rapid-Aplanat gibi yeni lens türleri ile genişletildi. Ancak Rodenstock ayrıca portre lensler, büyütme ve projeksiyon için lensler veya film kameraları (Kinemar) gibi özel optikler üretti. Rodenstock, Alman kamera endüstrisine, Eurynar dört elementi veya üç element Trinar gibi büyük ölçekte üretilen fotoğraf camları sağladı.

1921
Apo-Ronar'ın öncüsü olan dört element Repro-lensin geliştirilmesi.

1926
Efsanevi portre objektifi Imagon'un gelişimi.

1930-1936
Rodenstock katlama kameraları ve Rodenstock 35mm rulo film kameralarının üretimi. Ekonomik nedenlerle üretim 1936'da durduruldu.

1950'ler
Ysarex ve Heligon-C standart lenslerin geliştirilmesiyle, geniş açılı lens Eurygon ve Rotelar telefoto lensi Rodenstock Photo Optics, 35mm kameralar için değiştirilebilir lensler çağını başlattı. Rodenstock, Alman kamera endüstrisinin en önemli tedarikçilerinden biri oldu. 1950'lerde Rodenstock yaklaşık 4 milyon fotoğraf lensi üretti. 1920'lerde geliştirilmiş olan Apo-Ronar, birkaç on yıldır dünya çapında en iyi reprodüksiyon lensi haline geldi ve geliştirildi. Mükemmel görüntüleme performansı sayesinde Apo-Ronar profesyonel fotoğrafçılar tarafından da çok beğenildi.

1960'lar
Japon kamera ve lens üreticilerinin ekonomik üstünlüğü nedeniyle Alman kamera endüstrisi gittikçe önemsiz hale geldi. Sonuç olarak 35mm lens üreticisi olan Rodenstock, küçülen bir piyasa ile baş etmek zorunda kaldı.

1970'ler
Daha istikrarlı niş pazarlara odaklanmak için organizasyonel değişikliklere ihtiyaç vardı. Yeni iş birimi Precision Optics'in fotoğraf ve endüstriyel optik alanındaki çeşitlendirilmesi, gelecekte farklı pazarların farklı gereksinimlerini karşılamayı garanti edecekti. Fotoğraf optiği şimdi niş pazarlar için kendi ürün serisini oluşturmayı hedefliyordu. Öncelikli hedef profesyonel fotoğrafçılık, büyütme ve yeniden üretim teknolojisidir. Dünyaca ünlü profesyonel lensler Sironar ve Grandagon, genişleyen lensleri Rodagon ve Apo-Rodagon'un yanı sıra Repro-lensler Apo-Ronar ve Apo-Gerogon'a da Rodenstock, üst düzey fotoğraf pazarını ele geçirdi.

1975
Rodenstock ilk alt kuruluşunu Amerika Birleşik Devletleri’nde açıyor.

1978
Rodenstock Dusseldorf markezli Wernicke&Co‘yu satın alıyor.

1980’ler ve 1990'lar
Mevcut lens programının yanı sıra özelleştirilmiş lenslerin geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda sürekli iyileştirmeler, Rodenstock Photo Optics'in profesyonel optikler konusunda en iyi üreticisi olduğunu doğruladı. Özellikle minilab yazıcılar için zoom lenslerin geliştirilmesi ve üretilmesi, Rodenstocks pazar konumunun kanıtlanmasında önemli bir rol oynadı.

1996
İş birimi Precision Optics'in dış kaynak kullanımı ve yeni kurulan Rodenstock Precision Optics şirketi ile entegrasyonu.

2000
2000 yılında Almanya ve Regen Almanya'da bulunan Rodenstock Precision Optics, LINOS Photonics GmbH & Co. Kg tarafından satın alındı. (Göttingen, Almanya). Rodenstock markasının Rodenstock ve Linos arasındaki bir lisans anlaşması ile devam etmesi garanti edildi. Rodenstock Photo Optics, dijital uygulama için lenslerin geliştirilmesi ve üretilmesine tamamen konsantre olmuştur. Dijital profesyonel fotoğrafçılık için lens serisi HR Digaron adım adım oluşturuldu. Bu dijital lensin mükemmel görüntüleme performansı, hava fotoğrafçılığı gibi Rodenstock Photo Optics'e tamamen yeni uygulama alanları açtı.

2006
Qioptiq Group (Lüksemburg), Linos Photonics GmbH & Co. Kg'nin satın alımını küresel fotonik tasarım ve üretim uzmanlığından yararlanmak ve pazar tabanını ve teknoloji portföyünü genişletmek için başlatmaktadır.

2008
Münih'teki Linos merkez ofisi, üretim ve montaj dahil olmak üzere, Münih yakınlarındaki Feldkirchen'de yeni bir yere taşındı.

2009
Lios Qioptiq satın alındı ve Rodenstock Photo Optics, Qioptiq Photonics GmbH & Co. Kg'nin özel bir bir markası haline geldi.

2013
Qioptiq, çok çeşitli pazarlarda aydınlatma, algılama ve algılama uygulamaları için gelişmiş optoelektronik teknolojilerin global üreticisi olan Excelitas Technologies Corp tarafından satın alınmıştır.

Haziran 2018