Röportaj
KAĞAN OPTİK

KAĞAN OPTİK

SİLMO İSTANBUL’UN DÜNYA OPTİK SEKTÖRÜ İLE TÜRKİYE OPTİK SEKTÖRÜ ARASINDA ÇOK DEĞERLİ BİR BAĞ KURDUĞU İNANCINDAYIM.

Merhaba Levent Şirin, öncelikle sizi biraz tanıyalım ve optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedelim…
Merhaba, öncelikle Kağan Optik ailesi olarak sizleri optik sektörüne yaptığınız kıymetli katkılarınızdan dolayı kutlar, bize yer ayırdığınız için teşekkür etmek isteriz. 1983 Sakarya doğumluyum. Sektörle tanıştığım yıllarda Adapazarı’ndaki tarihi Uzunçarşı gözlükçülüğün merkezi konumundaydı. Aile dostumuza ait olan Turhan Optik’te çıraklık ile başlayıp bugünlere kadar gelen bir aşk hikayesi bir nevi bizimkisi…

Bildiğimiz kadarıyla bir mağazanız bulunuyor. Sakarya içinde ya da farklı bir şehirde yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz?
Evet şu anda sadece bir mağazamız bulunuyor. İş hayatının olmazsa olmazı büyümedir diye düşünüyoruz. Doğru lokasyon tespit edildiğinde ve hizmet kalitesinde her hangi bir aksama yaşanmayacağını hissettiğimiz takdirde Sakarya veya Kocaeli’de şubeleşmek projelerimiz arasında yer alıyor.

Kağan Optik’te sunduğunuz ürünleri seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Ürün çeşitliliği sizin için önemli mi?
Son yıllarda ülkemizde kalite önceliğinden çok marka algısı dikkat çekiyor. Bizlerde mağazalarımıza optik ya da güneş gözlüğü tedarik ederken bu sentezi göz önünde bulunduruyoruz. Marka bilinirliği, kullanılan materyalin özelliği ve satış sonrası hizmetleri öncelikli değerlendirme alanlarımız. Müşterilerimizden gelen talepler doğrultusunda da ürün çeşitliliğine dikkat ediyoruz. Bu sayede birbirleriyle ilgili ürünlerin satışının ciddi oranda arttığını gözlemliyoruz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan markalar nelerdir? Müşterilerinizi bu markalara çeken etkenler sizce nedir?
Satış oranlarını istatiksel olarak sürekli inceliyoruz. Gerek optik gerekse güneş gözlüğü olsun satış trendleri tabii ki bizler için çok önemli bir yer tutuyor. Marka bazında değerlendirmeyelim ancak Luxottica Group, Safilo Group, Marchon, Marcolin, Derigo gibi dünyaca kabul gören üreticilerle iş ortaklığı yaparak nihai tüketiciyle karşılıklı faydalar elde ediyoruz. Bu saydığımız üreticilerin yüksek sermaye gücü, reklam ve lansman konusundaki gayretleri müşterilerimizde kendilerine karşı bir ilgi oluşturuyor. Sektörün ülkemizdeki varlığının devamı niteliğinde gördüğümüz yerli üreticileri ve tedarikçilerimizi yüksek bir gayretle destekliyoruz.

Kağan Optik cadde üstünde yer alıyor. Avantajları ve dezavantajları açısından baktığınızda mağazanın cadde üstü veya Avm içinde olmasını nasıl değerlendirirsiniz?
Aslını soracak olursanız cadde üzerinde bulunmanın herhangi bir dezavantajı ile karşılaşmadığımızı belirtmeliyim. Mağazanın lokasyonu, dış görünüşü elbette ki son kullanıcının ilgi alanına giriyor. Ancak bunu avantaja çevirecek olan mağaza içerisindeki görsellik, enerji, hizmet ve bilgi birikimden geçiyor.

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Geride bıraktığımız yedi yılda yurtdışı fuarlarında dikkat çeken özel tasarımları, handmade ürünleri, farklı koleksiyonları müşterilerimizle buluşturma gayretindeyiz. Sosyal medya etkisiyle markanın her kesim ile iletişime geçmesi, bu tür ürünlerin bilinirliğini ve popülerliğini önemli derecede etkilemektedir.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanıyor musunuz?
Dönemsel olarak mağazamızda gerçekleştirdiğimiz kampanyalarımızı şehir içindeki billboardlarla, e-posta, sms ve sosyal medya aracılığı ile paylaşıyoruz. Öte yandan sosyal medyanın müşterilerimizle daha kolay ve hızlı bir iletişim kurarak memnuniyeti arttırdığı inancındayız.

Büyük şehirlere göre Sakarya’da mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Günümüz şartlarında özellikle optik alanında faaliyet gösteren bir işletmecinin iktisat bilimini ters yüz edebilecek bir tecrübeye sahibi olduğunu unutmamalıyız. Ülkemizdeki zincir mağazalar kalıplaşmış satış stratejileri gereği çeşitli ürünleri sunamamasından hareketle, butik mağazaların önünü açmaktadır.

Kağan Optik’i Sakarya’daki diğer optik mağazalardan ayıran temel özellikleri nelerdir?
Diğer meslektaşlarıma haksızlık etmek istemem. Kağan Optik için söyleşimizin başında aile ifadesini kullanmıştım. Eşim Esin Hanım aynı zamanda işletmemizin Mesul Müdürü olarak görev yapıyor. Başka bir ifade ile klasik bir aile şirketiyiz. Bununla birlikte diğer optisyenlerimizle eğitimli, donanımlı, konusunda uzman bir ekiple müşterilerimize hizmet etmekteyiz. Sadece satış odaklı değil, satış sonrası hizmet anlamında da üst düzey bir ilgi ile fark yarattığımız inancındayım.

Türkiye optik sektöründeki perakendeciliği değerlendirip, geleceği hakkındaki öngörülerinizden bahsedebilir misiniz?
Mağazacılıkta öne çıkmanın tek yolunun kusursuz müşteri memnuniyeti olduğunu düşünüyorum. Tüm sektörlerde olduğu gibi optik sektöründe de rekabet elbet de kaçınılmazdır. Ancak faaliyet alanımızın sağlık amaçlı olduğunu aklımızdan çıkartmamalıyız. Göz sağlığı ve gözlük kullanımı konusunda toplum yeterli düzeyde bilgi sahibi değil. Bu konuda kamu ve özel kuruluşlar aracılığı ile yapılacak olan bir çalışma neticesinde ciddi bir başarı elde edileceği kanısındayım.

2017’de beşincisi gerçekleşen Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz?
Fuarlar iş dünyasının en önemli ticaret köprülerindendir. Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın da dünya optik sektörü ile Türkiye optik sektörü arasında çok değerli bir bağ kurduğu inancındayım. Fuarın her geçen yıl daha olumlu katkılar sağladığını belirtmeliyim.

Optik sektörünün nabzını tutan “4 your eyes” Optik Magazin Dergisi ile ilgili yorumlarınızı olabilir miyiz?
Öncelikle 4 your eyes’i çok başarılı bulduğumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Derginin profesyonel bir ekip çalışması olduğu her sayısında bir kez daha ortaya çıkıyor. Başarılarınızın devamını diliyorum.

 

Haziran 2018