Marka Hikayesi
DOLCE&GABBANA

DOLCE&GABBANA

BİR HİKAYE KURGULUYORUZ VE ONA UYGUN KIYAFETLERİ TASARLIYORUZ. GÖSTERİŞLİ KIYAFETLERİ, EN İYİSİNİ TASARLAMAYI, KIVILCIMLI TRENDLERE TERCİH EDİYORUZ.

Dolce&Gabbana İtalyan modacılar Domenico Dolce ve Stefano Gabbana tarafından 1985 yılında Milano, İtalya’da kuruluyor. İsmini kurucularının dostluğundan alan Dolce&Gabbana, kuruluşundan günümüze kadar başarılarla geçen 33 seneyi geride bırakıyor. Kurucularından Stefano Gabbana, 14 Kasım 1962’te İtalyan modasının başkenti Milano’da doğuyor. Ortağı Domenico Dolce ise 13 Ağustos 1958’te Palermo’da dünyaya geliyor. Çok küçük yaşlarda modaya ilgi duymaya başlayan Dolce, Sicilya’da moda tasarımı okuduktan sonra bir süre ailesinin terzi dükkanında çalışıyor. Dolce’nin grafik tasarımı eğitimi alan Gabbana ile yolları, ilk olarak 1980 tarihinde Milano’da moda tasarımcısı Giorgio Correggiari’nin atölyesinde kesişiyor. O yıllarda daha tecrübeli olan Dolce, Gabbana’yı bir modaevinin tasarım süreci ve nasıl çalışacağı konusunda eğitiyor. 1982’ye gelindiğinde ikili beraber çalıştıkları atölyeden istifa ederek, tasarım stüdyolarını açıyor. 1985’te kendi markalarını kuruncaya dek bu stüdyoda diğer markalar için serbest olarak tasarım yapmayı sürdürüyorlar. Barok stile düşkünlükleriyle bilinen Dolce ve Gabbana, markalarını kurduktan sonra 1985’te Milano Collezioni’nin organizatörlerinin düzenlemiş olduğu bir moda şovuna davet edildiler ve o günden sonra tasarımcıların yükselişi başlamış oldu. 

Ertesi yıl “Real Women” isimli kadınlara özel ilk koleksiyonlarını beğenilere sundular. O dönemde ikili finansal açıdan zorluk çekiyordu, bu nedenle koleksiyonlarının lansmanı için yakın çevrelerinden maddi destek almaları gerekti. 2015 yılına gelindiğinde yıllık net gelirleri 1.71 milyar dolar olan bu ikili, markalarının ilk yılında kıyafetlerini tamamlamak için kendi aksesuarlarını kullanıyordu hatta sahne perdesini Dolce kendi evinden getirdiği kumaşlarla yapmıştı. Hiçbir zorluktan yılmayan tasarımcılar, “Real Women” koleksiyonlarıyla moda dünyasına adeta damga vurmayı başardı. Uluslararası moda sektörü tarafından büyük ilgiyle karşılanan ikili 1987’de triko serilerini ve ardından 1989’da plaj kıyafetleri ve iç çamaşırı serilerini çıkartarak adlarından söz ettirmeye devam ettiler. 1988’de ise Domenico Dolce’nin ailesine ait olan Milano’daki Legnano’daki atölyede ilk hazır giyim koleksiyonlarını ürettiler.

İlk butiklerini de 1989 yılında Tokyo’da açtılar. 1990 yılında ise ilk erkek koleksiyonlarını tanıttılar ve aynı yıl bu koleksiyonu kadın tasarımlarıyla birleştirerek Milano’da açtıkları butikte sergilediler. 1994’te D&G markasını beğenilere sunan ikili, bu marka için sokak stilinden ve daha genç bir duruştan ilham aldılar. Markanın kıyafetleri Ittierre tarafından üretiliyor ve dağıtılıyordu. 1992’ye gelindiğinde Dolce&Gabbana kreasyonlarını kravat, fular, parfüm ve aksesuar gibi moda ürünleriyle genişletmeye başladı. Marka özellikle Dolce&Gabbana Perfume, By Dolce&Gabbana ve Dolce&Gabbana Men gibi parfümleriyle dikkat çekiyor. Dolce ve Gabbana 1996’da parfüm reklamlarının çekimlerini The Star Maker filminin ünlü yönetmeni Giuseppe Tornatore yaptı. Aynı yıl ikili Dolce&Gabbana ve D&G markaları altında gözlük koleksiyonlarını beğenilere sundu. 1995’te yapılan bir röportajda, Dolce ve Gabbana, Milano’da beğenilere sundukları koleksiyonları için “Bu koleksiyon, profesyonel olarak bize en güçlü duygulardan birini yaşattı” dedi. Defile, İtalyan hazır giyim tarihinde önemli bir rol oynayan Dolce&Gabbana etiketinin gerçek yükselişini temsil ediyordu. İkili gündelik sandaletlerle giyilebilecek, streç jarse, ipek ceketler ve büyük boy gömleklerden oluşan çarpıcı modelleriyle tüm dikkatleri üzerine çekti. Akışkanlık ve farklılık ile karakterize edilen koleksiyon, kısa sürede çok önemli bir kitlenin ilgi odağı oldu. 1996’da yani 10. yıldönümlerinde en popüler reklam kampanyası görüntüsü ve metinlerini kapsayan “Ten Years of Dolce&Gabbana” adlı kitabı yayınladılar. 1999 yılına gelindiğinde ise İtalya, Japonya, Hong Kong ve Londra’da mağazaları bulunuyordu. Aynı yıl, D&G Junior isimli çocuklara özel koleksiyonlarını Floransa’daki çocuk moda defilesi olan Pitti Bimbo’da beğenilere sundular. 2003’te Milano’daki Corso Venezia’da bulunan üç katlı yeni mağazalarının açılışını yaptılar. Bu mağazanın önceki sahibi ise Milano’nun en ünlü lüks spor giyim markası Brigatti’ydi. Tasarımıyla göz dolduran bu üç katlı mağazada ortak geniş salon yanında bir bar, geleneksel bir kuaför dükkanı ve ultra modern bir spa merkezi de yer alıyordu.

 

Marka, en büyük tanıtım şansını Madonna sayesinde yakalıyor. İkonik pop star, Dolce&Gabbana’nın en büyük hayranlarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Dolce ve Gabbana da benzer duygular besledikleri şarkıcının hem sahne kostümlerini hem de özel hayatındaki kıyafetlerini tasarladılar. 1993’te Tasarımcılar Madonna’nın meşhur dünya turu “The Girlie Show” için 1.500’den fazla kostüm hazırladılar. Yine 2000 yılında Madonna ve ekibinin 8. stüdyo albümü “Music” için kostümleri tasarladılar. Böylece bir kez daha dünya çapında bir başarıya imza atmış oldular. Dolce, Gabanna ve Madonna işbirliği yaparak 2010 yılında özel bir güneş gözlüğü serisi olan MDG’yi beğenilere sundu. İkili uzun bir süre Dolce&Gabbana’nın marka yüzü olan Madonna dışında birçok ünlü ile işbirlikleri yapmışlardır. Missy Elliot, Beyoncé, Mary J. Blige, Brad Pitt, Bruce Willis, Demi Moore, Victoria Beckham, Kylie Minogue, Beyoncé Knowles, Catherine Zeta-Jones, Salma Hayek, ve Angelina Jolie gibi birçok ünlünün kostümlerini dizayn ettiler. Moda dünyasındaki 33 yılda zorluklarla geçen dönemleri de atlatan Dolce ve Gabbana karşılaştıkları ekonomik krizlerden minumum hasarla kurtulmaya çalıştılar. Stefano Gabbana “Endüstri önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Sadece ekonomik krizler değil, pazar trendlerini kötü yönde etkileyen moda anlayışları da sektöre zarar veriyor. Bizler de sektördeki duruşumuzu daha az zedeleyecek çözüm yolları üretmek zorunda kalıyoruz” dedi. Domenico Dolce ise “Birçok şeyi bir arada düşünmemiz gereken dönemlerden geçtik. Yanlış bir yatırım ya da hata yapma şansımız maalesef yok. Şirketimizi zarara uğratacak konuları eleyerek, etkili olacağımız alanları yeniden keşfetmeyi denedik” diye ekledi.

DOLCE&GABBANA STİLİ

Dolce&Gabbana çok renkli, hayvan desenlerine sıkça yer verdiği tasarımlarıyla kendine özgü bir Akdeniz stili geliştirmiştir. İkilinin tasarımları için “haute hipilik” tanımlaması da sıkça kullanılıyor. Kariyerlerinin başında ikili Sophia Loren, Claudia Cardinale ve Stefania Sandrelli gibi ikonik film yıldızlarından da ilham alıyor. Bu nedenle Domenico Dolce, tasarımları için “Tasarımlarımız film gibi oluyor” betimlemesini kullanmaktan çekinmiyor. Domenico Dolce tasarımları ile ilgili olarak sözlerine şu şekilde devam ediyor “Bir hikaye kurguluyoruz ve ona uygun kıyafetleri tasarlıyoruz. Gösterişli kıyafetleri, en iyisini tasarlamayı, kıvılcımlı trendlere tercih ediyoruz”. 
 
DOLCE&GABBANA HAKKINDA AZ BİLİNENLER:

Domenico Dolce çocukken en büyük hayali Giorgio Armani ile çalışmaktı.

Dolce ve Gabbana sadece iş ortağı değil, aynı zamanda hayat arkadaşıdır. 2005’te ayrılıp 3 yıl ayrı kalan sevgililer 2008’de tekrar bir araya geldi.

Dolce&Gabbana 2006’dan beri İtalyan Milli Futbol Takımının resmi sponsoru ve tasarımcısıdır. Marka aynı zamanda AC Milan ve Chelsea futbol kulüpleriyle de işbirliği yaptı.

Ünlü moda tasarımcıları, D&G isimli tek şarkılık müzik albümü çıkararak bir ilke daha imza attılar.

Dolce&Gabbana, Motorola ve Sony Ericsson ile işbirliği yaparak markalarının adını taşıyan cep telofonunu piyasaya sürdüler.

Dolce ve Gabanna’nın yardımıyla Citroen marka araba tasarlandı.

Martini’nin “Altın”ı diye adlandırılan ve çok beğenilen içki, ikilinin ortaklığı sonucu üretildi.

KRONOLOJİ
 
1985
Ekim’de Dolce&Gabbana markası Milano Collezioni sırasında doğuyor.
 
1986
Mart’ta markanın ilk kadın koleksiyonu olan Real Women beğenilere sunuluyor.
 
1987
Mart’ta ilk kadın triko koleksiyonu beğenilere sunuluyor.
 
1989
Temmuz’da ilk iç çamaşırı ve plaj kıyafeti koleksiyonu beğenilere sunuluyor.
 
1990
Ocak’ta ilk erkek koleksiyonu beğenilere sunuluyor.
 
1992
Dolce&Gabbana ile özdeşleşen kendi yorumlarını kattıkları korseler beğenilere sunuluyor.
 
1993
Eylül’de Marka, Madonna’nın dünya turu The Girlie Show için 1.500 adet kostüm tasarlıyor.
 
1998
Dolce&Gabbana modanın efsanevi isimleri Cristobal Balenciaga ve Christian Dior’u referans aldıkları yine de kendi imzalarını belirgin bir şekilde attıkları 1998 Sonbahar/Kış koleksiyonlarını beğenilere sunuyor.
 
2000
Dolce&Gabbana “Mix and Match” isimlerini verdikleri İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını beğenilere sunuyor.
 
2002
Dolce&Gabbana “Latina” adını verdikleri İlkbahar/Yaz koleksiyonunu beğenilere sunuyor.
 
2003
Dolce&Gabbana “Techno Romantic” adını verdikleri Sonbahar/Kış koleksiyonlarını beğenilere sunuyor.
 
2005
Dolce&Gabbana “Out of Africa” adını verdikleri İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını beğenilere sunuyor.
 
2009
Dolce&Gabbana İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını beğenilere sunuyor. İkili koleksiyon için ilham kaynaklarının geçmiş olduğunu belirtiyor.
 
2010
Dolce&Gabbana Swarovski ile işbirliği yaparak “Ski Mask” adını verdikleri koleksiyonu beğenilere sunuyor.
 
2012
Monica Belluci Dolce&Gabbana’nın reklam yüzü oluyor.
 
2013
İlkbahar/Yaz koleksiyonlarında Domenico Dolce ve Stefano Gabbana bir kez daha Dolce’nin Sicilya kökenlerine dönüş yapıyor. Aynı yılın Sonbahar/Kış koleksiyonuna ise Sicilya’daki Monreale Katedrali’ndeki altın mozaikler ilham kaynağı oluyor.
 
2014
İlkbahar/Yaz koleksiyonunda bir kez daha Sicilya kültürü temsil ediliyor. Bu kez adanın antik Yunan ile olan bağlantısı ilham kaynağı oluyor. Aynı yılın Sonbahar/Kış koleksiyonunda ise Sicilya folklorik yaşamı masalsı bir tasarım diliyle aktarılıyor.
 
2015
İlkbahar/Yaz koleksiyonunda Sicilya ve İspanyol gelenekleri ve renkleri birlikte işleniyor. Akdeniz stilini yansıtacak tüm renkler ve dokular koleksiyonda hayat buluyor.

 

Mayıs 2018