Röportaj
OPTİCOOL LENS OPTİK

OPTİCOOL LENS OPTİK

HER ZAMAN DEĞERLERİMİZE BAĞLI KALARAK MÜŞTERİLERİMİZE BİR GÖZLÜKTEN DAHA FAZLASINI SUNMAKTAN MUTLULUK DUYARIZ. KISACA “TO BE COOL, OPTİCOOL” DİYORUZ.

Merhaba Sayıl Bey, kendinizi biraz tanıtıp optik sektörüne giriş hikayenizi bizlerle paylaşabilir misiniz?

Opticool Optik’i 2014 yılının Kasım ayında, sektörde çeyrek asırlık tecrübesi bulunan ortaklarım Ali Arslanoğlu, Gökhan Işık ile birlikte kurduk. Daha öncesinde, her birimiz aynı sektörde farklı mağazalarda hizmet vermekteydik. 2014 yılı sonlarında, sektöründe model olacak ve çevresinde bulunan diğer meslektaşlarımıza referans gösterilecek bir mağaza açma hedefiyle, farklı konsepti ve müşteri portföyü ile bulunduğumuz bölgedeki ilk butik mağazayı açarak sektöre giriş yaptık.

Bildiğimiz kadarıyla bir mağazanız bulunuyor. Yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz?

Evet şu anda bir mağaza olarak hizmet vermekteyiz. Geçen yıl Çeşme Alaçatı’da Opticool Optik “Custom Made” adı altında tamamen kendi tasarımlarımızdan oluşan sezonluk mağazamızdan çok güzel geri dönüşler aldık. Bu sene de hedeflerimiz içerisinde başta yine Çeşme olmak üzere Türkiye’nin farklı turistlik bölgelerinde sezonluk mağaza konsept arayışlarımız devam etmektedir.

Mağazanızın konumunu belirlerken ne gibi unsurlara dikkat ettiniz? Cadde üzerinde mağaza sahibi olmanın avantajları ve dezavantajları sizce nelerdir?

Öncelikle hepimizin yaşadığı ve tüm portföyümüzün bulunduğu lokasyon olması itibarıyla, yapmış olduğumuz swot analizleri neticesinde mağazamızın konumunu belirledik. Cadde mağazacılığının avantajlı ve dezavantajlarının cevabı olarak; kendi marka değerimizi tanımamıza bağlıdır diyebiliriz. Marka değeriniz güçlü, müşteri bağlılığınız yüksek ve karlılık oranınız iyi bir seviyede ise cadde mağazacılığı her zaman avantajlıdır. Biz de bu yönde yatırım yaparak faaliyetlerimize devam etmekteyiz.

Opticool Optik’te marka çeşitliliğine önem veriyor musunuz?

Özellikle artan rekabet koşullarının etkisiyle, daha fazla ürün ve markaların piyasaya sunularak tüketici tercihlerinin yönlendirilmeye çalışması marka yönetiminin önemini arttırmıştır. Bulunduğumuz bölgede satışı olmayan markaların distribütörlüğünü alıyoruz. Büyük işletmelerin girmek istemediği ya da yapamadığı teleskopik ürünlerin Ege bölge bayiliğini yapmaktayız. Bu niş pazarda ayrıca diğer meslektaşlarımıza da uzun yıllardır ücretsiz danışmanlık ve eğitim hizmeti vermekteyiz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Müşterilerinizi bu markalara çeken etkenler nelerdir?

Her yıl gerçekleşmekte olan ulusal ve uluslararası fuarlara katılarak dünyadaki değişimi ve moda trendlerini takip ederek, bulunduğumuz lokasyonda satışı olmayan marka ve modelleri sipariş ediyoruz. Müşterilerimizi bu markalara çeken en önemli etkenlerin başında bizlere duymuş oldukları güveni rahatlıkla söyleyebiliriz.

Müşterilerinize satış sonrasında ne gibi hizmetler sunuyorsunuz?

Bizi en farklı kılan konulardan bir tanesi de satış sonrası sunduğumuz hizmettir. Ottica bünyesinde sadece bu işler için kurulmuş birimimiz var. Dönen arızalı gözlüklerin takibi, yapılması gerekenler ve bu süreci en iyi şekilde yönlendiren bir ekibimiz var. Müşteri memnuniyeti bizim için sadece satışla değil, satış sonrası da çok önemli.

Opticool Optik’le ilgili yenilikler ve kampanyalar için nasıl bir tanıtım stratejisi uyguluyorsunuz? Örneğin sosyal medya sizin için etkili bir tanıtım platformu mu?

Koşullar ve zamanlama göz önünde bulundurularak yurt içinde gerçekleştirilen Honda Goldwing Motor Festivali, TMF’nin düzenlediği İzmir Ülkü yarış pistinde gerçekleştirilen 1000cc grup A’da yarışan motorcu arkadaşlarımıza, Alaçatı’da bulunan sörf okullarının içerisinde bulunan sörfçü arkadaşlarımıza, corner tarzı yenilikler gibi birçok faaliyet içerisinde yer almaktayız. Bu sene Türkiye’nin en büyük organizasyonlarından biri olan 40. Vodafone İstanbul Maratonu için de görüşmelerimiz devam etmektedir. Sosyal medya günümüz teknolojileri kullanılarak üretilmiş en popüler iletişim aracıdır. Bizim gibi satış odaklı 

şirketlerin pazarlama ve tanıtımı adına oldukça önemli bir yer almaktadır. Bu yönde şirketimiz sosyal medya yönetimi konusunda profesyonellerden danışmanlık hizmeti almaktadır.

Opticool Optik’i bölgedeki diğer mağazalardan ayıran özellikleri nelerdir?

Her zaman değerlerimize bağlı kalarak müşterilerimize bir gözlükten daha fazlasını sunmamız. Kısaca “to be cool, Opticool” diyoruz.

Sizce yabancı perakende zincirleri optik sektörünü nasıl etkiliyor?

Konunun sadece yabancı perakende zincir sorunu olmadığını maalesef yerli perakende zincir ve kooperatiflerinde rekabet adı altında yeni oluşumlar içerisine girmiş olduklarını gözlemlemekteyiz. Bu durumun sadece sektörümüzün değil, insanların bu mesleğe olan saygısını da itibarsızlaştırdığını düşünüyoruz. İnancımız rekabetin elimizden gelenin en iyisini yapmamız konusunda bizi daima teşvik etmesidir. Ancak durumun ülkemizde böyle gelişmediğini görmekteyiz. Çözüm olarak “Türk Optisyen Gözlükçüler Birliği ve Odaları” kurulması ve bu kanuna tabi meslek mensuplarının yönetmelik ile faaliyetlerinin denetim altına alınmasını düşünmekteyiz.

2018 İlkbahar/Yaz sezonundaki gözlük trendleri hakkında neler söylemek istersiniz?

Geçtiğimiz sezonlarda dörtgen, altıgen gibi farklı kesimlerde, çerçevesiz renkli gözlükler moda olmuştur. 2018 İlkbahar/Yaz sezonunda dikkatimizi çeken ilk nokta kedigözlerinin tekrar moda olduğudur. Renkli, özellikle mavi ve yeşil camların da bu yıl bol bol göreceğimizi, ancak hepsinin ortak noktasının çerçeveli olarak piyasada bulunacağını söyleyebiliriz. 50’li ve 60’lı yılların hippi hareketinin de sembollerinden olan ayrıca John Lenon ile özdeşleşen yuvarlak çerçeveli gözlüklerin, gösterişli ve son derece tarz bir görünüm vereceğini düşünüyoruz.

30 Kasım-03 Aralık 2017 tarihleri arasında beşincisi gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Uluslararası ünvanını 2017 yılında elde eden Silmo İstanbul Optik fuarı içerik olarak katma değeri yüksek, renkli ve eğlenceli atmosfere sahip profesyonel düzeyde gerçekleşen güçlü bir fuar konumuna ulaşmıştır. Her yıl artan katılımcı ve ziyaretçi sayısı ile optik sektörüne ve ülke ekonomisine önemli hizmetlerinin bulunduğunu düşünmekteyiz.

Optik sektörüne 10 yıldır hizmet eden dergimiz “4 your eyes” ile ilgili neler söylemek istersiniz?

4 your eyes, içeriğindeki dünyadan haberler, ünlülerin tercihi, sektörden haberler gibi köşeleri ile güncel gelişmeleri takip ettiğimiz en önemli dergi diyebiliriz. Sizleri uzun yıllardır süregelen başarılarınızdan dolayı tebrik ederiz.

 

Mayıs 2018