Röportaj
OPTİK DÜNYASI KONTAKT LENS VE OPTİK ÜRÜNLERİ

OPTİK DÜNYASI KONTAKT LENS VE OPTİK ÜRÜNLERİ

ULUSLARARASI SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI HER GEÇEN SENE DAHA HAREKETLİ VE DAHA HACİMLİ GERİ DÖNÜŞÜMLER ALMAMIZI SAĞLIYOR.

Sayın Serhan Yanık, kendinizi okurlarımıza tanıttıktan sonra optik sektörüne nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?

1975 doğumlu, Karadenizli bir ailenin çocuğuyum, evli ve iki çocuk babasıyım. 1998 yılında göz hekimlerine göz cihazları ve sarf malzemeleri alanında hizmet veren bir firmada tıbbi mümessil olarak sektöre ilk adımımı attım. Akabinde yine göz ürünleri ve kontakt lens alanında çalışan bir firmada çalışma hayatıma devam ettim. Bu firmalarda biriktirdiğim bilgi ve tecrübelerimi 2002 yılında kendi firmamı kurarak optik sektörü hizmet alanında değerlendirdim.

Optik Dünyası’nın yapısı, çalışma biçimi, vizyonu ve gelecek için planlarından bahsedebilir misiniz?

Optik Dünyası, sektörde her zaman daha iyiyi hedefleyen bir anlayış ile kurulan ve bu hedefler doğrultusunda ekonomik faaliyetler gösteren bir yapıdadır. Türkiye’deki tüm optik mağazalara ve nihai tüketiciye en sağlıklı ve en hızlı bir biçimde ulaşırken kalite ve değerlerimizden ödün vermemeye özen gösteriyoruz. Müşterilerimize ve çalışanlarımıza, kattığımız değeri sürekli ve belirgin bir biçimde arttırmayı hedefleyen misyonu ile daha fazla kişiye renkli kontakt lens ulaştırmaya çalışan bir firma olma vizyonuna sahibiz.

Optik Dünyası olarak Brezilyalı kontakt lens markası Solotica’yı Türkiye’ye kazandırdınız. Solotica’nin karakteristik özelliklerinden ve ürün yelpazesinden bahsedebilir misiniz?

Brezilya’nın en büyük kontakt lens üreticisi olan Solotica firması 1949 yılından beri göz ürünleri alanında üretimini devam ettirmektedir. Solotica marka renkli lensler; hareli ve haresiz iki seri ile yıllık ve aylık kullanım süreli olarak müşterilerinin beğenisine sunulmuştur. Sürekli kendini yenileyen üretim teknolojisi ile beraber ürettiği lenslerin renklerini de yenileyerek sektörde hep takip edilen marka olmayı başarabilen Solotica, en doğal yapılı ve konforlu renkli lens markası olmaya devam etmektedir.

Solotica’nın yanında yeni markaları bünyenize katmayı ya da uzun vadede kendi markalarınızı oluşturmayı düşünüyor musunuz?

Şuan İtalya’da Omisan firmasının üretmiş olduğu Opti Fresh (Sodium Hyaluronate) ve Bio Fresh (bitkisel) içerikli, gözyaşı ile uyumlu lens solüsyonlarımızı bünyemizde bulundurmaktayız. Sektörde farklılık oluşturabilecek kaliteli yeni ürünleri bünyemize katmak için araştırmalarımıza da devam etmekteyiz.

Optik Dünyası ile ilgili olarak önümüzdeki süreçte bizleri ne gibi sürprizler bekliyor?

Kuruluşundan itibaren yeniliklere ve değişime açık firma yapısı ile Solotica Türkiye kurumsal web sitemiz üzerinden toptan olarak satış yaptığımız, bayilerimizin online olarak sipariş vermelerini sağlayacak altyapıyı hazırlamış bulunmaktayız. En kısa zamanda bu sistemi aktif ederek bayilerimize çok rahat ve hızlı bir şekilde sipariş verebilmesini sağlamış olacağız. Aynı zamanda Solotica lenslerine 5 yeni renk daha katıldı. 4 farklı seçenekte çok yakında renklerimizin arasında olacaktır. Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda lansmanını yaptığımız Opti Fresh ve Bio Fresh marka lens solüsyonu ile iyi kaliteyi uygun fiyatlara sunarak, sektörde bir farklılık oluşturmak istiyoruz. En büyük sürprizimiz ise farklı tasarım anlayışı ile doğru kalite ve fiyat oranını sağlayarak, geniş ürün yelpazesi ile tüketici beklentilerini en üst düzeyde karşılayacak metal gözlük üretim fabrikamızı açmış bulunuyoruz.

Optik Dünyası’nın marka bilinirliğini sağlamak için hangi reklam ve tanıtım platformlarını kullanıyorsunuz? Sosyal medya sizin için bu platformlardan biri mi?

Günümüz teknolojisinde en uygun ve en aktif reklam kanallarının dijital ve sosyal medya tarafında olduğunu düşünmekteyiz ve bu alanda kendimizi her geçen gün yenilemekteyiz. Dijital platformlar ve sosyal medya kanallarında tüketicilerimizin bilinçlendirilmesine yönelik gözlük ve lens ile ilgili makale, video ve fotoğraf paylaşımlarında bulunmaktayız. Dijital ortamların dışında bayiliğimizi yapan optik mağazalar için de görsel çalışmalar yapmaktayız.

Optik sektöründeki rekabetten olumlu etkilenmek adına neler yapıyorsunuz?

Bu soruya birkaç maddede cevap vermek mümkün; öncelikle pazarlama alanındaki faaliyetlerimizi arttırmak için kullanabileceğimiz tüm mecralardan tüketicilerimize ulaşmaya çalışmaktayız. Tüketicilerimize daha doğru ve kaliteli bilgilendirmeler yapabilmesi için tüm çalışanlarımıza kendilerini sürekli geliştirecek refresh eğitimleri veriyoruz. İthalat yapan bir firma olarak döviz kurundaki hareketlilik, yakın sınırlarımızda yaşanan savaşlar gibi nedenler diğer firmalar gibi bizleri de olumsuz etkiliyor. Ancak Optik Dünyası olarak çok iyi organize edilmiş şirket şemasına sahibiz. Operasyonlarımız konusunda deneyimli ve sorumluluk sahibi çalışanlarımız bulunuyor. Doğru ve yerinde kararlar ile yönetilen finansal yapımız ve müşteri memnuniyetini karlılıktan daha üstün tutan kurumsal bakış açımız ile rakiplerimize nazaran müşterilerimiz nezdinde fark oluşturuyoruz.

Optik Dünyası’nı diğer firmalardan ayıran temel özellikler ve değerlerden bahsedebilir misiniz?

Öncelikle bizi diğer firmalardan ayıran en büyük özellik satışını yapmakta olduğumuz Solotica Lensleri, Opti Fresh, Bio Fresh Solüsyon markalarına, çalışanlarımıza ve müşterilerimize olan güvenimizdir. Solotica gibi gerçekten çok konforlu ve boyama teknolojisinden dolayı çok daha doğal görünümlü renklere sahip bir marka olmak, Opti Fresh’in gözyaşına uyumlu, Bio Fresh solüsyonlarının bitkisel ürünler olması ve bu ürünlerin piyasadaki bilinirliği, satış grafiklerimiz vs. bizim bu güvenimizin boşa olmadığını desteklemektedir. Ürünün tedarikçisi ve satıcısı olmanın dışında bizlerde birer tüketici olarak baktığımızda; kendimizde, ailemizde ve sosyal çevremizde iç rahatlığımızla kullanıp önerebileceğimiz ürünler olması ürünlerimize ve kendimize olan güvenimizi arttırmaktadır. Bu güven bizi ticari anlamda da olumlu yönde desteklemektedir.

Optik sektöründeki gelişim ve değişimleri, sektörün yakın geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Çok zorlu bir sürecin bizi beklediğinin farkındayız. Teknolojik yenilikleri yakın takipte olan, ürün gamını sürekli olarak yenileme konusunda kabiliyetli, sürekli değişen piyasa şartlarına kolaylıkla adapte olabilen mağazalar ve firmalar pazar paylarını koruyabilecekler. 

Optik Dünyası olarak, 30 Kasım-03 Aralık tarihleri arasında gerçekleşen Uluslararası Silmo İstanbul 2017 Optik Fuarı hakkındaki değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Avrupa ülkelerinde katıldığımız fuarlara bakarsak; bu fuarlara katılım oranı her geçen gün düşmekte buna nazaran Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı her geçen sene daha hareketli ve daha hacimli geri dönüşümler almamızı sağlıyor. Yurtdışı ve yurtiçi yeni müşterilere ulaşmak, sektördeki yenilikleri takip etmek, çalışmakta olduğumuz birçok firma ile yüz yüze iletişim kurmak gibi birçok imkanı bize bir arada sunan Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’na her sene katılıyor olmayı çok verimli ve heyecanlı buluyoruz.

Optik sektörüne 10 yıldır hizmet veren “4 your eyes” dergisiyle ilgili düşünce ve yorumlarınız nelerdir?

Çok samimi, içten ve aynı zamanda profesyonel bulduğumuz iş anlayışınız ile sektörde çok önemli bir boşluğu doldurduğunuz kanaatindeyiz.  Böylelikle kendimizi sektörde tanıtma ve diğer firmalar hakkında bilgi alma şansını bizlere sunmuş oluyorsunuz. Çalışmalarınızı tebrik ediyor ve başarılarınızın katlanarak devamı diliyoruz. 

Mayıs 2018