Röportaj
MIC

MIC

Mic’in lansmanı Mido 2018 Optik Fuarı’nda yapıldı. Mic, İtalya’nın Cadore bölgesinden bir grup girişimcinin arzusu sonucu ortaya çıktı. Mic ile amaçlanan geleneklere uygun tipik İtalyan ustalığını, tasarım ve araştırmadaki yeniliklerle birleştirmekti. Mic’in oluşum sürecini Immagine98’in Yönetici Direktörü Susi Tabacchi, projenin öncüsü olarak bizlerle paylaşıyor.

Mic markası nasıl ortaya çıktı?

Mic Cadore bölgesinden bir grup şirket ve profesyonelin bir araya gelerek oluşturdukları vizyonun ürünüdür. Projenin fikri Tiziano Tabacchi’ye aittir ve bu fikri Immagine98’in Ceo’su Giovanni Torossi ile bana getirmiştir. Projenin dağıtımı kadar üretimi de Cadore’deki bazı üretici şirketlerle yapılmıştır. Reklam ve pazarlama Mise isimli ajansla hayata geçirildi. (Bu ajansın sahibi Cadore’den olmasa da bölgeye tutkun biridir.) Amacımız köklerinden ilham alarak İtalyan gözlük endüstrisini yorumlayacak bir markayla koleksiyonlar piyasaya sürmektir.

O halde Mic sadece bir marka değil…

Kesinlikle değil. Mic köklerinde yer alan sadeliği ve güzelliği unutulmuş yolları yeniden keşfetmeye odaklanan azim ve kararlılık projesidir. İtalya’nın Cadore bölgesine ait bir gözlük markası olma misyonuyla hareket eden proje çeşitli uzmanlık alanlarını büyük bir tutkuyu paylaşarak birleştiriyor. Dolomit Dağları’nın eteklerinde el ustalığı ile oluşturulmuş gözlükler yaratma tutkusu...

Mic’in lansmanını neden Mido’da yapma kararı aldınız?

Sektörün başlıca ve prestijli uluslararası fuarı olması bir yana, Mido ilk ve en önemli geleneksel İtalyan fuarıdır. Mido bir grup vizyoner ve ileri görüşlü İtalyan girişimci tarafından ülkemizin harikulade aksesuarlarından olan gözlüğe itibar kazandırmak amacıyla 70’lerde organize edilmiştir. Biz kendi yolumuzla gözlük endüstrisindeki Belluno çevresinde üretilen gözlüklerin prestijini pekiştirmek ve dünya lideri olmaya devam etmek istiyoruz. Köklerinden, ustalık değerlerinden, kalite ve stilinden başlayarak projemizi konuşturmak istiyoruz. Bunu yaparken de bu toprakların doğal güzelliklerinden ilham almaya devam edeceğiz.

İlk lansmandan beklentileriniz nelerdi?

İnsanların gözlüklerimiz aracılığıyla projemizin değerini anlamalarını beklemiştik. Çünkü burada sadece iyi bir koleksiyondan değil, o koleksiyonun oluşmasını sağlayan mesajdan ve felsefeden de bahsediyoruz. Fuarda müşterilerimizin, ajanslarımızın ve distribütörlerimizin reaksiyonlarını merakla bekliyorduk. Bu reaksiyonlar kadar fuarda karşılaştığımız müşterilerimizin kendimizi adadığımız bu proje için harcadığımız enerjiyi de inanmalarını istiyorduk. Bunu da başardığımızı düşünüyorum.

Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?

Mic 30’nu aşmış sofistike tüketicileri hedef alıyor. Ne satın aldıkları konusunda bilgi sahibi olan ve eleştirel bakan kadın ve erkeklere yönelik olduğumuzu söyleyebilirim. Ayrıca Mic gözlüklerini tercih eden insanlar sadece estetik ve kalitesinden ötürü değil, arkasında yatan anlamdan ötürü de bu gözlükleri seçiyorlar. Çünkü biliyorlar ki bir Mic tercih ederek ülkemizi onurlandıran tam bir İtalyan geleneği başyapıtı kullanmış oluyorlar.

İlk koleksiyon nelerden oluşuyor?

Koleksiyon 8’i optik, 4’ü güneş gözlüğü olmak üzere toplam 12 modelden oluşuyor. Koleksiyondaki modellerin en ayırt edici özelliği menteşeye yakın yerde bulunun saplardaki metal detaydır. Bu metal detay Dolomit Dağları’nın profilini temsil eden ikonik bir unsur olarak sunuluyor. Koleksiyondaki modellerin renk seçimlerinde ve tasarımlarında Dolomit Dağları’nın ilham kaynağı olarak kullanıldığını söyleyebiliriz. Modellerde kullanılan asetatın renkleri dağların peyzajından esinlenerek tasarlanırken, yeşil ve sarı renklerin daha çok ön plana çıktığını görüyoruz. Ayrıca koleksiyondaki tüm modellerin isimleri olarak Cadore bölgesinden faydalanıldı.

Mic gözlüklerinin dağıtımını ilk olarak hangi pazarda ve nasıl yapmayı planlıyorsunuz?

Yılsonuna kadar amacımız İtalya, Fransa, Almanya ve Hollanda’da direkt dağıtım yapmaktır. Bir iki ay içinde distribütörümüz aracılığıyla Kanada pazarında olmayı planlıyoruz. Nihai tüketiciyle sadece gözlük değil aynı zamanda felsefemizi ve bakış açımızı da paylaşmak istediğimizden tüm seçkin optik mağazalarında yer almaya çalışacağız.

Kaynak: www.wmido.com

Mayıs 2018