Röportaj
OPTİC OPTİK

OPTİC OPTİK

SILMO İSTANBUL BENİM MESLEĞİM İÇİN ÇOK AMA ÇOK ÖNEMLİ BİR ORGANİZASYON...

Merhaba Ferhat Bey… Uzun yılları kapsayan bir sektör deneyimine sahipsiniz. Biraz kendinizden ve sektöre nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?

Merhaba, ben Ferhat Arpacı. 03 Kasım 1984 doğumluyum. Aslen Erzincanlıyım ancak doğma büyüme İstanbulluyum. Sektöre babamın yanında çıraklık yaparak başladım. 1993 yılında Pangaaltı’nda daha sonra Beşiktaş, Sirkeci ve Etiler gibi farklı yerlerde meslektaşlarımızın yanında okul aralarında çalıştım.

Bildiğimiz kadarıyla iki mağazanız bulunuyor. Mağazalarınızın lokasyonunu hangi unsurlara dikkat ederek belirlediniz?

Evet şu an Nişantaşı ve Bebek’te olmak üzere iki mağazamız bulunuyor. Şahsen uzun yıllar bu bölgede yaşamış biri olarak Nişantaşı’nın her zaman ciddi anlamda bir çekim merkezi olduğunu söyleyebilirim. Biz de gerek mesleki bilgimiz gerek konseptimiz ve hizmet anlayışımızla burada ciddi bir boşluğu doldurmak istedik. Bizim önceliğimiz mesleğimizin temeli olan sağlığa odaklanmaktır ve bu konuda çok ciddi adımlarımız var. Bu bölgedeki insanlar dünyanın her yerinden alışveriş yapabiliyorlar ama asıl sahip olmaları gereken gözlük ve göz ile ilgili sağlık bilgisini alamıyorlar. Tüm ekip arkadaşlarımla biz bunu bu bölgelerde en üst seviyeye çıkarıyoruz.

Sektördeki tecrübeniz doğrultusunda yakın zamanda yeni mağazalar açmayı hedefliyor musunuz?

Öncelikle şuan ki mevcut şartlar doğrultusunda emin adımlarla ilerlemek istiyorum ancak 2018 yılı içerisinde 2 mağaza hedefimiz var ve umarım onlar da aynı kalitede olacaktır.

Mağazalarınızda bulunan markaları seçerken özellikle dikkat ettiğiniz unsurlar nelerdir? Marka çeşitliliği sizin için önemli mi?

Ben öncelikle markadan daha çok ürünün kaliteli olmasıyla ilgileniyorum. Müşterilerimizin ürünlere baktığında bu kaliteyi anlamasından yanayım. Özellikle markalar ciddi anlamda yeni farklı trend modeller üretiyorlar. Modeller markalara göre değil markalar modellere göre oluyor artık biraz. O yüzden ayrıcalıklı markalar ve ürünler olmasında özellikle hassas oldum. Markalar koleksiyonu hazırlarken artık kişiye özel modeller daha ön planda olacak diye düşünüyorum ve biz bunu en iyi şekilde sağlıyoruz.

Mağazalarınızda yaptığınız yenilikler ve kampanyalar hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?

Öncelikle biz çok hareketli ama bir o kadarda birbirini tanıyan insanların olduğu lokasyonlarda hizmet veriyoruz. Yine de özel kampanyalarımızı gerek sosyal medya olsun gerekse özel programlarımızla tüm müşteri kitlemize ulaştırmaya özen gösteriyoruz.

Mağazalarınız İstanbul’un gözde semtlerinde bulunuyor. Optic Optik’i bulunduğu bölgedeki diğer optik mağazalardan ayıran temel özellikler nelerdir?

Mevcut bölgelerimizde sektörümüzün en eski ve köklü firmaları bulunuyor. O yüzden diğer optik mağazalarından bizi ayıran en temel özellik servistir.  Ben bir gözlüğün market tarzı raftan alınıp satılmasına karşıyım. Müşteri servis almalı. Doğru yüze doğru gözlüğü ancak bu şekilde tespit edebiliriz. Bu da bilgi tecrübe ve servisle olur ve biz bu servisi en iyi şekilde veriyoruz bu da bizim farkımızı yansıtıyor.

İstanbul gibi metropol bir şehirde optik mağazası sahibi olmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Avantaj mı bilemem ama İstanbul gibi bir metropolde olunca en güncel modelleri ilk siz görüyorsunuz. Dezavantaj olarak da rekabet çok yüksek seviyede oluyor diyebilirim.

Sektördeki rekabetten zarar görmemek adına ne gibi yöntemler kullanıyorsunuz?

Öncelikle çok ciddi bir hizmet anlayışı uyguluyoruz ve çözüm odaklı oluyoruz. Bu rekabette en önemli farklılığımız. Yöntem olarak gördüğümüzden değil işimizi sevdiğimiz için ve kesinlikle uzun yıllar aynı insanlara hizmet etmekten keyif aldığımız için böyle. Bu da rekabeti benim gözümde sıfıra indiriyor.

2018 sezonu gözlük trendleri hakkında neler söylemek istersiniz?

Kesinlikle ayrıcalıklı markalar ve modeller yılı olacak. Farklı tarzlar ve kişiye özel modeller olacak. Evet bu yıl yine retro modeller var ama büyük modeller tekrar yavaş yavaş yine ortaya çıkıyor. Büyük modellerde kemik koleksiyonlar oldukça iyi derecede talep görüyor. Metal modellerde ise ufak modeller, retro tarzlar oldukça aktif renkli camlar çok popüler ve kemik modellerde minik çekik modeller bu yıl dikkat çekecek tarzda tutulacak. Ayrıca bu yıl güneş gözlüğü ya da optik gözlük ayrımı kalkacak. Bence bu sezon herkes birçok farklı modelde gözlük takacak.

30 Kasım-03 Aralık tarihleri arasında beşincisi gerçekleşen Silmo İstanbul 2017 Optik Fuarı ile ilgili düşünce ve yorumlarınız nelerdir?

Öncelikle katılan tüm firmalara teşekkür ederim. Ülkemizin bu kadar hassas olduğu dönemlerde bu tarz buluşmalar ve yatırımlar ciddi önem taşıyor. Ancak daha önceki fuar dönemleri bence daha verimliydi çünkü özel otel fuarları yoktu ve tüm sektör kendini göstermek için daha ciddi katılım içinde oluyordu. Tüm markalar tek çatı altında oluyordu umarım yine aynı birliktelik olur ve rekabetten ziyade mesleki önemi daha ön planda tutarız. Silmo İstanbul benim mesleğim için çok ama çok önemli bir organizasyon...

10 yıldır optik sektörünün lokomotifi olmayı sürdüren 4 your eyes Optik Magazin Dergisi hakkında neler söylemek istersiniz?

Bence çok iyi bir iş çıkarıyorsunuz ve keşke daha önceki yıllarda da olsaydınız. 4 your eyes optik dergisi sadece gözlüğü değil göz sağlığını da en hassas noktasına kadar ön planda tutuyor. kaliteli ürünler sayfasında değil sadece içeriğinde oluyor o yüzden Zor olan bir işi başarılı şekilde yapıyor ve sektörümüz içinde her zaman var olmasını diliyorum.

 

Mart 2018