Röportaj
AYÇA OPTİK

AYÇA OPTİK

YABANCI ZİNCİRLER KALİTEYİ DÜŞÜRÜYOR

Merhaba Ebru Irga. Kendinizi biraz tanıtıp, optik sektörüne nasıl ve ne zaman girdiğinizden bahsedebilir misiniz?

1974 İstanbul doğumluyum. Sektöre 1990 yılında çırak olarak başladım. 2012 yılında eşim ile birlikte Ayça Optik’i açtım. Sektörde edindiğim tecrübe ve bilgi birikimini kendi işletmemde Bursalılara ve çevre illerden gelenlere sunuyoruz.

Bildiğimiz kadarıyla tek mağazanız var. Yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz? 

Yeni şube açma hedefimiz tabii ki var. Süreci değerlendiriyoruz. Bursa’da iyi ve yeni neler yapabileceğimizi hep gündemimizde tutuyoruz. En uygun zamanda, en uygun lokasyonu bulduğumuzda yeni şubelerimiz gelecektir.

Ayça Optik’in Avm’de değil de cadde üstünde olduğunu biliyoruz. Bu durumun müşteri potansiyeliniz açısından avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bugüne kadar cadde üzerinde olmanın bir dezavantajını görmedik diyebilirim. Aksine caddede butik bir mağaza olmak müşterilerimize çok daha kaliteli, ilgili bir hizmet vermemizi sağlıyor. Bu da müşteri potansiyelimiz açısından avantajlı bir durum. Gözlük seçimi sırasında mağazada içilen kahvelerimiz sonrasında sohbetimiz mağaza önünde devam eder ki bu da caddede olmanın avantajı. Bu durum da sonra Ayça Optik’e gidip bir kahve içelim denilen türde bir dostluğa dönüşüyor.

Mağazanızda butik markalara yer veriyorsunuz. Satışa sunacağınız marka ve ürünleri seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?

Ülkemizdeki ve dünyadaki değişimi, yenilikleri ve modayı sürekli takip ediyoruz. Müşterilerimize kendilerini özel ve ayrıcalıklı hissettirecek marka ve modelleri seçmeye özen gösteriyoruz. Satışa sunacağımız ürünleri tek tek inceleyip seçiyor ve vitrinimize koyuyoruz.

Mağazanızda yeni satışa sunacağınız marka ya da ürünler hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Bunun için sosyal medyadan yararlanıyor musunuz?

Sosyal medyanın önemi tartışılamaz bir noktaya geldi. Tanıtım ve bilgilendirme için özellikle Instagram ve Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyoruz. Yeri geldiği zamanlarda sms ve e-mail aracılığı ile bilgilendirmeler yapıyoruz.

 

Müşterilerinize satış sonrası sunduğunuz hizmetlerden bahsedebilir misiniz? 

Ayça Optik olarak en değer verdiğimiz nokta, satış ve satış sonrası hizmetle müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Satış sonrası geçen zamana bakmadan ister üründen ister müşterimizden kaynaklı sıkıntılar olsun hepsini gidermek ilk önceliğimizdir. Bunun için çalıştığımız firmaları da özen ile seçiyoruz.

Bursa’daki diğer optik mağazalarından Ayça Optik’i ayıran başlıca özellikler ve temel değerler nelerdir?

Ayça Optik için bir aile işletmesi diyebiliriz. Eşim aynı zamanda Mesul Müdürümüz ve yeğenim de bizimle birlikte çalışıyor. Müşterilerimizi ailemizin bir parçası olarak görüyoruz. Aynı zaman da onlara verdiğimiz hizmet kalitesine ve güven duygusuna önem veriyoruz. Bu da bizi diğer optik mağazalarından ayıran en büyük özelliğimiz.

Sizce yabancı perakende zincirleri optik sektörünü nasıl etkiliyor?

Yabancı perakende zincirlerin gerek ürün gerek personel yeterliliği açısından sektördeki kalitenin düşmesine sebep olduğunu düşünüyorum. Bizler optik mağazalar olarak insanların görme kusurlarını giderici ürünlerden onlara en iyi verimi verecek olanları seçmek durumundayız. Bunun için de gerekli bilgi birikimine sahip olmamız gerekir. Zincirlerinin amaçlarının sadece satış yapıp kar etme olduğunu düşünüyorum.

30 Kasım-03 Aralık 2017’de gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?

Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın etkisi tartışılamaz. Bu sene fuarı gezerken birçok yabancı müşteri gördüm. Ülkemizin tanıtımı ve ekonomisi açısından sevindirici bir gelişme. Bizler yurt dışı Silmo Fuarlarına giderek gelişmeleri yenilikleri takip etmeye çalışıyoruz. Aynı şekilde yabancıların da ülkemizde fuara katılması çok güzel bir gelişme bence. Fuar sektördeki gelişmeleri ve yenilikleri görmemize de katkı sağlıyor.

10 yıldır optik sektörüne hizmet eden 4 your eyes Optik Magazin Dergisi’ni nasıl değerlendiriyorsunuz?

Derginiz 4 your eyes’in her sayısını dikkatle inceliyorum. Sektördeki gelişmeleri takip eden ve bize aktaran güzel bir dergi. Bunun için emeği geçen herkese teşekkürler ve başarılar. Bu sayınızda da bize yer verdiğiniz için Ayça Optik olarak teşekkür ederiz.

 

Şubat 2018