Marka Hikayesi
DSQUARED2

DSQUARED2

Cesur, çağdaş ve şaşırtıcı…“Kanada’da doğdu, Londra’da yaşıyor, İtalya’da üretiliyor.”

Dean ve Dan Catenicci, 9 kardeşin en küçükleri olarak Kanada’daki Toronto şehrinin Willowdale kasabasında 1964 yılında doğdu. Dan ve Dean’in Dsquared2 için vizyonları geleneksel lüks moda markası anlayışını yıkmaya yönelikti. Dsquared2 hem şık hem de çekici bir marka olarak bu anlayışla yapılandı. Bugün markanın eşsiz karakteri hem Dean ve Dan’in Milano ve Londra arasında süren yaşamlarından hem de Kanadalı köklerinden etkilenerek oluşuyor. Dsquarred2’nin yaratıcı vizyonu Dean ve Dan’in “Kanada’da doğdu, Londra’da yaşıyor, İtalya’da üretiliyor” mottosundan besleniyor. Dean ve Dan sayısız moda ödülü ve madalyası kazanarak, 2010’daki Vancouver Olimpiyatları’nın açılış ve kapanış törenlerinin resmi tasarımcısı oldular. İkiz kardeşler 2009’da Toronto’daki Şöhret Yürüyüşü’nde (Walk of Fame) yıldız kazandılar. Ayrıca 2014 yılında Kanada Sanat ve Moda Ödülleri’nde Üstün Başarı Ödülü ile ödüllendirildiler. Kardeşlerin Kanada’dan ayrılmasının üstünden 20 yıl geçse de, doğdukları ülke markaları için güçlü bir ilham kaynağı olmaya devam ediyor. Onurlu birer Kanadalı olan Dean ve Dan, kariyerlerinin her şeyin mümkün olacağına inanmaları sonucu ilerlediğine inanıyorlar.

BAŞLANGIÇ

İkiz kardeşler Dean ve Dan Caten moda hayatlarına 1984’te New York’taki Parson’s Tasarım Okulu’na giderek başladılar. 8 yıl sonra markalarını oluşturmak için İtalya’ya taşınan kardeşler, İtalya’daki en ünlü moda evleriyle işbirliği yaptılar. Tasarımcılar 1995’e gelindiğinde Dsquared2 adı altında ilk erkek koleksiyonlarını beğenilere sundu. Markanın ekstra avangart olan ilk defilesi dünya çapında ilgi topladı. Dsquared2’nin felsefesi Kanada ikonografisi ile rafine İtalyan terziliği ve tutkusunun karışımıyla yerleşmeye başladı. Koleksiyonlardaki sportif ve ışıltılı, maskülen ve feminen gibi iç içe geçen zıtlıklar alternatif bir lüks seçeneği oluşturdu.

LİSANS ANLAŞMALARI

2002 Sonbahar/ Kış Homeless koleksiyonuyla birlikte imzalanan lisans anlaşmasıyla tüm Dsquared2 imzalı erkek ve kadın giyim koleksiyonlarının dünya çapında üretimi ve dağıtımını Staff International üstlendi. Bu anlaşma sonrası marka ufkunu genişleterek ürün çeşitliliğine gitti ve aksesuar, ayakkabı ve parfüm üretimine başladı. 2010 yılının Eylül ayında Staff International ve Dsquared2 arasında 2012 yaz döneminde bitmesi gereken lisans anlaşması yenilendi. Yenilenen anlaşmanın süresi 2027 İlkbahar/Yaz koleksiyonuna kadar uzatıldı. Dsquared2’nin Galizio Torresi tarafından ilk koleksiyonlarından beri üretilen erkek ayakkabı serisini 2004 Sonbahar/Kış koleksiyonlarıyla beğeniye sundukları kadın ayakkabıları koleksiyonu takip etti. Bu koleksiyon uluslararası düzeyde ilgi çekti ve dünyanın en iyi butiklerinde lüks segmentten satışa sunuldu. 2006’nın Mart ayında Dsquarred2 koku ve kozmetik ürünlerinin üretimi ve uluslararası dağıtımı için Icr-Itf Group ile lisans anlaşması yaptı. 2007 yılının Eylül ayında Dsquared2 He Wood”isimli ilk erkek parfümünü, bir yıl sonra da She Wood” simli ilk kadın parfümünü beğenilere sundu. He Wood ve She Wood’dan sonra tasarımcılar Nature adı altında parfüm serisini piyasaya sunmaya başladı. “Supercollection” isimli koleksiyonları He Wood, Rocky Mountain Wood ve He Wood Ocean erkek parfümlerinden esinlenerek oluşturuldu. Kanadalı tasarımcılar 2011 Eylül ayında Potion isimli erkek parfümünü, 2012 Eylül ayında ise Potion for Women’i beğenilere sundu. 2014’ün Eylül ayında erkek parfümü Wild piyasaya çıktı. Ekim 2016’da Dsquared2 yeni kadın parfümü Want’ı Hollandalı güzel model Rianne Ten Haken ile beğenilere sundu. 2008 yılının Mart ayında Dsquared2, Marcolin Group ile imzaladığı lisans anlaşmasıyla gözlük sektörüne giriş yaptı. Bu anlaşmaya göre Dsquared2’nin optik ve güneş gözlüklerinin üretimini ve dünya çapında dağıtımını 5 yıl boyunca Marcolin Group üstlenecekti. Her tasarladıkları üründe olduğu gibi gözlük sektörünün de oldukça başarılı olan Dsquared2’nun gözlükleri halen Marcolin Group tarafından dağıtılmaktadır. Ekim 2012’de Dsquared2 iç çamaşırı ve yüzme kıyafetlerinin üretimi ve dağıtımı için Isa ile lisans anlaşması imzaladıklarını duyurdu. 2013 yılının Haziran ayında marka Floransa’daki Pitti Bimbo’da ilk çocuk koleksiyonunu sundu.

MÜZİK

Dsquared2 için moda ve müzik birbirinden ayrılmaz konulardır. Marka başlangıcından itibaren Lenny Kravitz, Justin Timberlake, Ricky Martin, Nelly Furtado, Simon Webbe, ve Robbie Williams gibi dünya çapında isim yapmış ünlülerce sevilip, onlardan ilham alıyor. Ancak ikiz tasarımcıların dünya çapındaki şov dünyasına hızlı girişi, Madonna ile çalışmalarıyla birlikte gelişiyor. Dsquared2, Madonna’nın 2002 Drowned Dünya Turu için 150’den fazla kostümü ve “Don’t Tell Me” şarkısının videosundaki kostümleri de hazırlayarak şov dünyasında tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Madonna ile yakaladıkları başarı sonrası 2003-2004 Sonbahar/Kış kadın koleksiyonu büyük yankı uyandırdı. Bu koleksiyonun kampanyasında Naomi Campbell, Eva Herzigova, Karolina Kurkova ve Fernanda Tavares gibi ünlü top modeller şeker pembesi bir özel jetteki rock yıldızları olarak yer aldı. Ertesi gün prestijli WWD, Dsquared2’ye manşetten yer verdi ve Dan Caten ile yaptığı 2 tam sayfa röportajı yayınladı. Bu röportajda Dan “Dsquared2 kadını kendine güvenen, enerjik ve çekicidir. Bu da erkek duruşu sergileyen imzamıza kusursuz bir iltifattır” dedi. Markanın müzik dünyası ile olan ortaklıkları ilerleyen yıllarda da devam etti. Meşhur pop şarkıcısı Christina Aguilera Dsquared2’nin stiline hayran kaldı ve 2003 Stripped Dünya Turu’nda kendisinin ve dansçılarının tüm kostümleri için markayla çalıştı. Bu çalışma sonrası Christina Aguilera ile yakın arkadaş olan ikiz tasarımcılar, şarkıcıyı Milano’daki 2005 İlkbahar/Yaz erkek giyim defilesinde onur konuğu olarak ağırladılar. Dean ve Dan bir diğer müzik ortaklığını İtalyan şarkıcı Laura Pausini’yi 3 Haziran 2007’de San Sira Stadyumu’ndaki konseri için giydirerek yaptılar. Sanatçı 70.000 insanın karşısında performans sergilemişti.  2007’nin Eylül ayında 19 yaşındaki süper star Rihanna 2008 İlkbahar/Yaz kadın koleksiyonunun defilesinde ikiz tasarımcıların oyuncak bebek stili kostümü ile “Umbrella” isimli hit şarkısını söyledi.  Pop yıldızı Fergie ile de “Clumsy” isimli videosu için birlikte çalıştılar. Dean ve Dan’ın çok konuşulan bir diğer müzik ortaklığı ise Britney Spears ile oldu. Sanatçının 3 Mart 2009’da Los Angeles’ta başlayan “The Circus Starring Britney Spears” isimli dünya turu için tüm sahne kostümlerini Dsquared2 hazırladı. Britney Spears ve dansçıları konserlerinde 1. sınıf Dsquared2 imzasını taşıdı.  Alman rock grubu Tokio Hotel, ikiz tasarımcılarla 2010 yılında işbirliği yaparak “Welcome to Humanoid City Tour” isimli uluslararası turnede Dsquared2 kostümlerini taşıdı. Grubun solisti Bill Kaulitz ayrıca Dsquared2’nun 2010-2011 Sonbahar/Kış erkek koleksiyonun defilesinde yer aldı. Tasarımcılar, Kanadalı şarkıcı Michael Bublé ile de uzun soluklu olarak çalışma yürüttüler. Şarkıcının Haziran 2013’te biten dünya turundaki kostümlerini Dsquared2 tasarladı. Dsquared2 2016 yılında Beyonce, Cold Play ve Bruno Mars ile çalıştı. Justin Bieber 2016 Brit Ödülleri’nde “Uluslararası Solo Erkek Sanatçı” ödülünü alırken üzerinde Dsquared2’in 2016 Sonbahar/Kış koleksiyonundan manga ceketi taşıyordu. 27 Nisan 2016’da Miami’de Formation dünya turu kapsamında Beyonce ve 20 dansçısı Dsquared2 tarafından giydirilmişti. Yine 2016’da Haziran’dan Eylül’e kadar süren Amerikan Future Now isimli turda Nick Jonas’ı ikiz tasarımcılar giydirdi. 2017’de ise Ricky Martin ve dansçılarının Las Vegas’daki performansları için hazırlanan kostümler Dsquared2 imzalıydı.

SPOR

2006 yılının sonunda Dean ve Dan Caten, Torinolu futbol kulübü Juventus’un yeni resmi üniformalarını tasarlamaya karar verdi. Juventus ile yapılan ortaklık 4 yıl boyunca devam edecekti. İkiz tasarımcılar bu ortaklık ile ilgili olarak “Böylesine tarihi bir takımla çalışmak bizim için büyük bir keyifti. Bugün dünya futbolu bir gerçeklik hatta moda: futbol oyuncuları sağlık ve gerçekçiliği yeni bir tür güzellik anlayışıyla temsil ediyor” dedi. Dean ve Dan dünya futbolu macerasına 2009-2010 Sonbahar/Kış döneminde dünyanın en çok tanınan ve sevilen takımlarından Barselona Futbol Kulübü’nün üniformalarını tasarlayarak devam etti. 2009’un sonunda 2010 Vancouver Kış Olimpiyat Oyunları’nın açılış ve kapanış törenlerinin baş tasarımcısı oldular. Rio’da düzenlenen 2016 Olimpiyat ve Paraolimpik Oyunlarında Kanada takımının üniformalarını tasarladılar.  Ekim 2016’da Manchester City ile işbirliği yaparak, takımın resmi üniformalarını tasarladılar. 2017’nin başlarında Dean ve Dan, basketbol oyuncusu Dwyane Wadeon ile işbirliği yaparak 2017 ilkbaharından itibaren New York’taki Saks 5. Caddedeki mağazalarında erkek giyim kapsül koleksiyonunu beğenilere sundu.

DSQUARED2'NİN ÇANTA KOLEKSİYONU

Dsquared2 çanta koleksiyonu ilk olarak 2012/2013 Sonbahar/Kış erkek defilesinde beğenilere sunuldu. Markanın başarılı ve iyi organize edilmiş ayakkabı üretiminden sonra bir diğer adım ise markanın stiliyle uyumlu çanta koleksiyonu hazırlamaktı. Bu amaçla yola çıkan Dean ve Dan, Dsquared2’nin marka kimliğine yakışan, detaylara verilen özenle dikkat çeken çanta koleksiyonlarını sundu.

CERESIO2 GYM&SPA

Dean ve Dan Caten 2017’nin Şubat ayında Dsquared2’nin Milano’daki merkez binasında Ceresio7 Gym&Spa merkezinin açılışını yaptı. Bu merkez Gym ve Fitness, Beauty Spa& Wellness, Metabolizma-Beslenme ve Sağlık olmak üzere 4 bölümden oluşuyor. Ceresio7 Gym&Spa’da yüz ve vücut bakımı ünlü uzman André Malbert tarafından gerçekleştiriliyor. Dean ve Dan, Ceresio’nin mimari tasarımı için Storage Studio ile iş birliği yaptı.

REKLAM KAMPANYALARI

Dean ve Dan Caten, Dsquared2’nin reklam kampanyaları için dünyanın en çok tanınan fotoğrafçılarıyla işbirliği yaptı. Dsquared2’nin reklam imajını uzun yıllar Steven Klein yönetti. Klein, Homeless, Cottage Country, Star24-7, Dean&Dan’s Dinner, Great White North ve Bachelor’s Party gibi son yılların en orijinal ve yenilikçi reklam kampanyalarını çekti. Ancak Dsquared2’nin imajı zaman içinde daha sofistike bir duruşa büründü. Gisele Bündchen tarafından çekilen 2005-2006 Sonbahar/Kış kampanyası kadar Mikael Jansson tarafından çekilen Carmen Kass’ın modellik yaptığı 2006 İlkbahar/Yaz kampanyası ile de dikkatleri üzerine çekti. Marka 2007 İlkbahar/Yaz’dan 2009 İlkbahar/Yaz’a kadar ünlü fotoğrafçı Steven Meisel ile hem giyim ve ayakkabı koleksiyonlarının hem de He Wood ve She Wood parfümlerinin reklam kampanyalarında çalıştı. 2009-2010 Sonbahar/Kış koleksiyonunda Dean ve Dan, Mert Alas ve Marcus Piggot ile işbirliği yaptı. Sonrasında erkek parfümü Wild’ın reklam çekimleri Steven Klein tarafından gerçekleştirilirken kadın parfümü Want’ın çekimleri ise Inez ve Vinhood tarafından yapıldı. Hollandalı fotoğrafçılar Inez ve Vinhood ayrıca markanın 2017-2018 Sonbahar/Kış koleksiyonunun kampanyasını da yönetti.

MAĞAZALAR

Dsquared2, 2007’de Milano’nun moda merkezi Via Verri’de 5400m2 alana sahip mağazalarının açtılar. Dean ve Dan Caten bu mağazanın dekorasyonu için birçok önemli mağazaya imzasını atmış İtalyan stüdyo Storage ile işbirliği yaptı. Tasarımcılar özellikle mağaza konseptlerini Storage’ye teslim edip, Milano’daki ana merkezleri için de İtalyan mimari şirketi ile çalıştılar. Dean ve Dan Via Verri’deki mağazaları için “Kanada ahşaplarının İtalyan tasarımıyla buluştuğu yuva tadında bir yer” dedi. Tasarımcılar GH Mumm ile işbirliği yaparak yeni mağazalarına sıra dışı bir şampanya barı eklediler. Yaşam stili ve modayı bir araya getiren bu yenilikçi proje büyük ilgi gördü. Dean and Dan Milona’daki mağazalarından sonra 2008’de Capri, İstanbul ve Kievand’da (Hong Kong) tek markalı butikler açtı. 2009’da markanın Kan, Dubai, Singapur ve Kowloon (Hong Kong) mağazalarının ve 2010’da Atina, Selanik, Monte-Carlo ve Şangay mağazalarının açılışları yapıldı. Dsquared2’nin mağaza açılışları 2011 ve 2012’de devam etti. Nisan 2011’de Pekin’deki butiğin ardından, aynı yıl Eylül’de Paris’teki mağazalarını açtılar. 2012’de ise Tokyo’daki ilk mağazalarının açılışını Nanjing ve Kıbrıs Nicosia’daki açılışlar takip etti. Dean ve Dan 2013’te Abu Dabi, Hangzhou, Şangay ve St. Moritz’de, 2014 ise Moskova, Chongqing, Mikonos, Porto Cervo, Selanik, Los Angeles, Bakü ve New York’ta mağaza açtı. Dsquared2 yeni mağaza açılışları ile dünyanın farklı yerlerinde adından söz ettirmeye devam etti. 2015’te Milano’daki ikinci büyük mağazalarının açılışı gerçekleşti. Cesur, çağdaş, şaşırtıcı konseptiyle dikkat çeken yeni mağazada Dsquared2’nin 20 yıl önceki ilk koleksiyonu yeniden beğenilere sunuldu. 2015’in Şubatına gelindiğinde ilk Miami butiği, aynı yılın Mart ayında da Londra’daki butik açıldı. Marka sonrasında Panama, Doha ve Kuveyt’teki büyük mağaza açılışları ile 2015 yılını bitirdi. 2016’ya gelindiğinde ikiz tasarımcılar markalarına ait Roma ve Madrid mağazalarının yanı sıra, İstanbul, Viyana, Ho Chi Minh, Vietnam ve Paris’te mağaza açtı. 2017’de ise Las Vegas butiğinin açılışını, Hollanda’daki Amsterdam ve Roterdam butikleri takip etti.

ÖDÜLLER

Dsquared2, 2003’te İtalyan moda dünyasının Oscarı sayılan “La Kore” ödülünü “En Orijinal Tasarımcı” kategorisinde kazandı. Ekim 2003’de Dean ve Dan Caten GQ Dergisi tarafından “Yılın Adamı” ödülüne layık görüldü. 2006’da prestijli İspanyol ödülü “Aguja de Oro”yu kazanan ikiz tasarımcılar 2007’de ikinci kez GQ Dergisi tarafından “Yılın Adamı” seçildi. 17 Nisan 2008’de uluslararası organizasyon Fashion Group International “Yıldızlar Gecesi” isimli galada Dean ve Dan Caten’ın da aralarında bulunduğu başarılı ve Kanada kökenli 4 kişiyi ödüllendirdi. 13 Kasım 2008’de “Yılın En İyi Tasarımcı” ödülünü Almanya’da aldılar. Tasarımcılar 2009’da Canada Honour tarafından ödüle layık görüldü. Mayıs 2013’te Portekiz’de GQ ödülü olan “Yılın Moda İkonu” ödülünü, 1 Şubat 2014’te ise Yılın Uluslararası Kanadalı Tasarımcısı ödülünü kazandılar. Ekim 2015’te Dean ve Dan İspanyol dergisi Icon tarafından “Icon a la mode” ile Nisan 2016’da amfaR Sao paolo tarafından onurlandırılırdı. İkiz tasarımcılar Haziran 2016’da ise mesleklerine duydukları tutku ve yıllardır süren yaratıcı çalışmaları için Taormina Sanat Ödülü’nün sahibi oldu.

Ocak 2018