Röportaj
UĞUR OPTİK

UĞUR OPTİK

Uluslararası Silmoİstanbul Optik  Fuarı’nın  sektöre olumlu etkisi tartışılmayacak bir gerçek. Yerli üreticilerin dünyadaki tanınırlığının artması ve ihracatın gelişmesi, ülkemiz ekonomisi adına sevindirici gelişmeler.

Merhaba Uğur Çamurcu. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
15 yıl önce çırak olarak başladığım sektörde bugün hayalim olan mağazaya sahibim. Zorlu, yoğun ve yorucu geçen 15 yılın sonunda hayalime kavuşmuş bulunmaktayım. Hedeflerimize ulaşmış olmanın verdiği mutluluk yanında sorumluluklarımızın da bir o kadar arttığını söyleyebilirim. Artık daha yoğun daha zorlu bir süreç bizi bekliyor. Önemli olan zirveye çıkmak değil zirvede kalıcı olabilmektir. Bu bilinçle daha disiplinli bir çalışma hayatı bizleri bekliyor.

Nazilli’de 2 şubeniz olduğunu biliyoruz. Şubelerinize yenilerini eklemeyi düşünüyor musunuz?
Tabii ki yeni şubeler açma hedeflerimiz var ama bu süreçte önemli olan birden büyümek yerine, kontrollü ve bilinçli davranmaktır. İlk önceliğimiz müşteri memnuniyeti sağlamak ve aynı memnuniyetle büyümeye devam etmektir.

600 m2 gibi geniş bir alanda optik mağaza işletirken görsel olarak ne gibi avantajlar ve dezavantajlarla karşılaşıyorsunuz?
Sektörde alışılmış 40-50 metrekare optik müesselerinin aksine şuan 600 metrekare mağazamızda hizmet veriyoruz. Bu da tabii ki görsel ve çeşitlilik anlamında daha fazla maddi yatırım gerektiriyor. Bu durum da bizim müşterilerimizin tercih sebepleri arasında ilk sıraya yerleşmemizi sağlıyor.

Bulunduğunuz şehirdeki diğer optik mağazalarından Uğur Optik’i ayıran başlıca özellikler ve temel değerler nelerdir?
Öncelikle en önemli değerimiz, satış sonrası müşterilerimizin bütün sıkıntılarına destek olabilmek aldığı ürünle ilgili kafalarında oluşan en ufak soru işaretlerini bizimle paylaşmalarını sağlamaktır. Gözlükte oluşacak hasarlarda direkt olarak bize haber vermeleri ve gerekli bütün desteği hiç aksatmadan kendilerine vereceğimizi bilmeleri bizim için vazgeçilmez değerlerdir. Bizi tercih eden bütün müşterilerimiz bilir, hedefimiz sadece satış yapmak değil, satış sonrası da desteği de verebilmektir.

Mağazanızda satışa sunacağınız marka ve ürünleri seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Ürün çeşitliliği sizin için önemli mi?
Mağazamızda her türlü müşteri talebini karşılayabilecek ürün çeşidini bulundurmaya özen gösteriyoruz. Mağazamızı ziyarete gelen bütün müşterilerimizin istediklerini bulabileceği ürün çeşitliliğini sunabilmek bizim için önemli.

Şubelerinizin Avm’de değil de cadde üstünde olduğunu biliyoruz. Bu durum sizce müşteri potansiyelinizi etkiliyor mu?
Bulunduğumuz konum itibarı ile bölgemizde Avm’lerden ziyade daha kolay ulaşılabilecek bir noktadayız. Bu yüzden de bizce müşteri potansiyeli açısından daha avantajlıyız.

Mağazanızda yeni satışa sunacağınız marka ya da ürünler hakkında müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Bunun için sosyal medya sizce etkili bir mecra mı?
Günümüzde sosyal medyanın etkisi tartışılmaz bir noktada ama sadece sosyal medya ürün satışı ve tercih edilebilmek için yeterli mi? Bence değil. Sonuçta hizmet verdiğimiz sektör, çoğu insanın yabancı olduğu ve bilinçlendirme gerektiren bir sektör. Bunun için hem sosyal medya hem de mağazalarımızdaki satış görevlisi arkadaşların ürünleri bizzat tanıtmaları gerekmektedir. Kısaca evet sosyal medya etkili bir mecra ama tek başına yeterli değil tarafımızca desteklenmesi gerekiyor. 

Büyük şehirlere göre Aydın’da mağaza sahibi olmak hakkında neler söylemek istersiniz?
Aslına bakarsanız büyük şehirlere nazaran küçük şehirlerde hizmet vermek daha fazla dikkat ve titizlik gerektiriyor. Çünkü burada yapacağınız en ufak bir hata direkt duyulur. Telafisi de çok zor olur. Bunun için her zaman dikkatli her zaman titiz olmak zorundayız.

Sektör içerisindeki rekabetten olumlu etkilenmek için ne gibi yöntemler kullanıyorsunuz?
Rekabet her zaman iyidir. Sürekli olarak kendinizi yenilemek ve yeniliklere açık olmak zorunda bırakır. Bu da bizim rehavete kapılmamızı önler ve sürekli olarak dikkatli ve titiz olmaya zorlar. Sürekli olarak iyi iş yapmamıza destek olur. 

2013’ten beri gerçekleşen Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı hakkında düşünceleriniz ve yorumlarınız nelerdir?
Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın sektöre olumlu etkisi tartışılmayacak bir gerçek. Özellikle yabancı ziyaretçilerin de bu fuara son yıllarda artan ilgisi sektör açısından çok sevindirici ve umut verici. Özellikle yerli üreticilerin dünyadaki tanınırlığının artması ve ihracatın gelişmesi hem yerli üreticiler hem de ülkemiz ekonomisi adına sevindirici gelişmeler.  

Optik dünyasına hizmet eden dergimiz “4 your eyes” ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir?
“4 your eyes” sektörün nabzını tutan, bütün gelişmeleri bütün yenilikleri takip eden sektörün göz bebeği dergimizdir. Bu konuda verdiğiniz emekler ve çalışmalar için sizlere çok teşekkür eder,  başarılarınızın devamını dilerim. 

Kasım 2017