Röportaj
SILMOİSTANBUL

SILMOİSTANBUL

2013 yılında İstanbul Optik Fuarı ismi ile uzun soluklu yolculuğuna başlayan ve bu yıl 30 Kasım-03 Aralık tarihleri arasında 5. düzenlenecek olan Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı, uluslararası arenada ki başarılarına bir yenisini daha eklemeye hazırlanıyor. Silmoİstanbul Optik Fuarı ve 24 Saat Fuarcılık yetkilileri Banu Baran ve Gökhan Şahinler, Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın başlangıcından bu güne geliş süreci içerisinde ki hedefleri ve amaçlarından bahsettiler.

Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı ve 24 Saat Fuarcılık hakkında bilgi verebilir misiniz?

Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde ülkemiz ve sektörümüz adına gerçekleşen birçok gelişme, yabancı sermaye akışına bağlı olarak büyüyen iş hacmi ve optik sektörü için yapılan düzenleme ve yönetmelikler, Türkiye’de hızla büyümekte olan optik sektörü için sürekli olacak bir ihtisas fuarı ihtiyacını da doğurmuştur. Bizler de sektöre uzun yıllar her konuda hizmet veren bir ajans ve 4 Your Eyes Optik Magazin dergisinin sahipleri olarak, sektörün bu önemli ihtiyacını gidermekle alakalı 2013 yılında 4 Your Eyes Optik Magazin dergisi ana sponsorluğunda İstanbul Optik Fuarı-İSOF’u, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirdik. 2013’te gerçekleşen fuar, başarısıyla, hem Türkiye’de hem de Orta Doğu’da sektör adına bir boşluğu tamamladı. Bu durum tabii ki sektörle ilgili birçok yatırımcının ilgilisini çekti. Ajans çalışmalarımız ve 4 Your Eyes vesilesiyle uzun yıllardır ortak çalışmalar yaptığımız Silmo Paris ile ortaklığımızda bu şekilde başladı. 2014 yılında Silmo Paris, 24 Saat Fuarcılık ve 4 Your Eyes ekibi olarak ticaret ve turizmin kalbi, Avrupa ve Asya arasında köprü oluşturan İstanbul’da, bölgenin en önemli fuarını yapmak için yola çıktık.

Türkiye optik endüstrisi içerisindeki yerli üretim, fabrikalar, markalaşma ve optik pazar hakkında genel bilgiler alabilir miyiz?

Türkiye’de optik endüstrisi, başlangıcından itibaren uzun yıllarca ithalata bağlı olarak gelişimini sürdürdü. Son 25 yıl içerisinde de değişen kanunlar ve verilen desteklerin de yardımı ile oldukça hızlı bir gelişim gösterdi ve yabancı yatırımcının da ilgisini çekmeyi başardı. Hızla artan bir sayıda kendi markalarımız oluştu, özellikle asetat ve metal çerçeve ve tabii ki cam üretimi yapan fabrika sayısı çoğalmaya başladı. Türkiye bugün dünyanın birçok ülkesine hem kendi markalarını hem de özel üretim ürünler ihraç eden bir ülke konumuna gelmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaşanan siyasi ve ekonomik olumsuzluklara rağmen yabancı firmaların yatırımları da devam etmiştir. Son 10 yıldır yeni zincir perakende mağazaları ve üretim tesisleri ile optik endüstrisindeki büyüme yüzde olarak çift haneli rakamların altına hiç düşmemiştir. Eğitim ve sağlık alanında devrimsel nitelikte birçok çalışma yapılmıştır. 2013 yılında “Göz Sağlığı Muayene ve Tanı Projesi” adlı bir kampanya ile 43 ilde 30 milyon Türk vatandaşına refraksiyon testleri uygulanmıştır. Ebeveynler bilinçlendirilerek, okul öncesi göz muayenelerinin artırılması için çalışmalar yapılmaktadır. Birçok üniversite de Optisyenlik bölümleri açılarak, gelecekte sektörde meslek sahibi olacak gençler yetiştirilmektedir. En son verilere göre kayıtlı 6.000’nin üzerinde perakende mağaza bulunmaktadır. Türk insanının satın alma (gelir) seviyesi yükseldikçe, gümrük ve ithalat koşulları daha uygun hale geldikçe, tüketimde cazip seviyelerde artmıştır. Ülkemizde devletin ve özel sektörün optik endüstrisine yatırımları hızla devam etmektedir. Türkiye’de genç nüfusun yüksek olması, kadınlarda artan eğitim oranı ve gelir seviyesi, Sosyal Güvenlik kapsamında verilen destekler, global uyum ve birçok etken optik endüstrinin ve optik pazarının büyümesine, gelişmesine yol açmaktadır. Bu engellenemez ve beklenen bir gelişmedir. Özellikle, son yıllarda Türkiye optik pazarının dinamik ve inovasyona dayalı bir bakış açısı geliştirmesinde, Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın payı ise tartışılmazdır.

Şehir olarak neden İstanbul? Yabancı ziyaretçi ve katılımcıları Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı’na ve büyüleyici bir şehir olan İstanbul’a geldiklerinde neler bekliyor?

İstanbul sizlerin de bildiği gibi, 4. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar on altı yüzyıl boyunca dünyanın en büyük ve en önemli metropolleri arasında yer almış. Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarının kesiştiği geniş bir bölgenin tartışmasız tek hakimi olmuş ve bu süreçte de dünya tarihini önemli derecede etkilemeyi başarmıştır. İstanbul kesintisiz bin altı yüz yıl boyunca, 4 imparatorluğa başkentlik yapmış ve bu süreçte ticaret merkezi olması sebebiyle, imparatorlukların güç ve iktidar merkezi olmuştur. İstanbul başkent olmamasına rağmen hem Türkiye’nin hem de Orta Asya, Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Balkanlar, Rusya, Arap ülkeleri ve Kuzey Afrika ülkelerinin halen ticaret merkezi olma özelliğini sürdürmektedir. Bugün İstanbul sadece bölgedeki başarılı ticaret girişimleriyle değil aynı zamanda yüzlerce yıllık birbirinden doyumsuz tarihi eserleri, eşsiz mutfağı, 24 saat yaşanan gece hayatı ve tabii ki eşsiz boğazıyla ziyaretçilerini kendine hayran bırakıyor. Bizler de tüm bunları ve sektörel yoğunluğu da göz önünde bulundurarak fuarı İstanbul’da organize etmeye karar verdik. Çeşitli kültürlerin buluştuğu İstanbul’un birleştirici gücüyle Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın, optik sektörünün Orta Doğu’daki ticaret merkezi olacağına emindik. Herkesi İstanbul’a ve fuarımıza davet ediyoruz.

Silmoİstanbul’un Yakın-Orta Doğu, Uzak Doğu, Avrasya ve Afrika bölgeleri üzerindeki etkileri nelerdir ve gelecekteki hedefi neler olacaktır?

Silmoİstanbul’un en önemli hedefi Türkiye, Yakın-Ortadoğu, Orta Asya, Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Balkanlar, Rusya, Arap ülkeleri ve Kuzey Afrika ülkeleri optik sektöründeki (hem katılımcılar hem de ziyaretçiler için) tüm teknolojik gelişmeleri, yenilikleri, değişimleri, markalarını ve tasarımlarını yakından tanıtabilecekleri ortak bir platform oluşturmaktır. Silmoİstanbul Optik Fuarı birçok açıdan gelişiyor ve uluslararası boyutta da büyük başarılara ulaşacak. Kapsama alanımız içerisindeki tüm bölgelerde vazgeçilmez bir buluşma noktası halini almakla ilgili birçok çalışma yapıyoruz. Bunun için İstanbul, Paris ve Silmo Paris’e bağlı dünyanın birçok ülkesinde bulunan ajansımız olan PromoSalon’larla birlikte koordineli bir çalışma yürütüyoruz. Bütün bu çalışmalar ve sırası ile SilmoAcademy İstanbul ve SilmoD’or İstanbul gibi Silmo’nun ruhunu yansıtan oluşumların da Silmoİstanbul’da yer alması ile fuarımızın giderek daha da güçleneceğine inanıyoruz. Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın yabancı ziyaretçi sayısı, başlangıcından 2016 yılına kadar %457, 2015 yılına oranla ise % 82.6 artarak 1032’ye ulaşmıştır. Silmoİstanbul Optik Fuarı, yabancı bölge ve ülkelerdeki ziyaretçi sayısının artması ile katılımcıların, yerli yatırımcıların ve markaların uluslararası platformda tanıtımına ve Türkiye’nin ticaret hacminin büyümesine de yardımcı olarak misyonuna uygun bir başarı elde etmiştir ve bunu daha da büyüterek devam edecektir.

Uluslararası Silmoİstanbul’un gelişim ve büyüme süreci istatiksel verilere nasıl yansımıştır?

Uluslararası Silmoİstanbul Optik Fuarı daha önce de kısaca değindiğimiz gibi başlangıcından (2013) bu güne (2016) kadar gerçekleştirilen dört fuarda toplam ziyaretçi (yurtiçi ve yurtdışı) sayısını % 43.1 artırarak 9903’e ve toplam katılımcı sayısını (yurtiçi ve yurtdışı) % 34.7 artırarak 124’e ulaştırarak, yükselen başarılı grafiklerini devam ettirmiştir. 2016 yılında fuar alanı, katılımcıların yoğun talebi üzerine 1.500 m2’lik ek hizmet alanı ile daha da büyümüştür. Toplamda 124 katılımcı ile 500’ü aşkın yerli ve dünya markalarını ziyaretçileri ile buluşturmuştur. 2013 yılında 6.732 olan yurtiçi ziyaretçi sayımızı %31.7 artırarak 8871’e, 185 kişi olan yurtdışı ziyaretçi sayımız ise %457 artarak 1032’e, 92 katılımcı firma sayımız, yıllar içerisinde gerçekleşen başarılı organizasyonlar ile % 34.7 artarak 124’e ulaşmıştır. Bunlar çok güzel rakamlar ve Silmo Paris ile yaptığımız güçlü ortaklık ile bu başarının daha da yükseleceğine inancımız sonsuz.

Tüm optik sektörünü önce Silmo Paris’e ve arkasından 30 Kasım-03 Aralık tarihleri arasında büyüleyici şehrimiz İstanbul’a ve Silmoİstanbul Optik Fuarı’na davet ediyoruz.

 

Ekim 2017