Röportaj
SAFILO GROUP TURKEY

SAFILO GROUP TURKEY

“Silmo İstanbul Fuarı, optik sektör için önemli bir buluşma noktasıdır.”

Merhaba Çiler Yıldız. Safilo Group ile yolunuz nasıl birleşti? Siz ve ekibiniz sahip olduğunuz deneyim ve birikimle Türkiye optik sektörüne neler katmayı hedefliyorsunuz?

Otuz yılı aşkın bir süredir iş hayatının içerisindeyim. Bunun çok uzun bir kısmını, yaklaşık yirmi iki yılını Procter&Gamble şirketinde çeşitli görevlerde çalışarak geçirdim. Sonrasında Hürriyet Gazetesi’nin satın almış olduğu Trader Media East şirketinde Başkan Yardımcısı olarak devam ettim. Bir süre kendi şirketimde yönetim danışmanlığı yaptıktan sonra İstanbul Modern Sanat Müzesi’nin Genel Müdürlüğü’nü, daha sonra da Clear Channel Açıkhava Reklam şirketinin CEO’luğunu üstlendim. Şu anda Safilo Group Türkiye & Orta ve Doğu Avrupa Bölge Başkanı olarak profesyonel hayatımı sürdürüyorum. Finans departmanında başlayan kariyerime, satış, insan kaynakları, pazarlama departmanlarının ardından Genel müdürlük kademelerinde devam ettim. Bu süreçte yaklaşık on yıl kadar yurt dışında çeşitli görevlerde bulundum, Viyana ve Moskova’da yaşadım. Safilo’daki görevim sorumlu olduğum bölgede iş hedeflerine ulaşacak stratejik planların şirket öncelikleri doğrultusunda yapılması ve bu planların doğru ekipler kurarak yerine getirilmesi. En basit hali ile yaptığım şey bu. Safilo gözlük sektöründe dünya devi bir şirket. 30 markamız var. Bu markalar arasında hepimizin yakından tanıdığı dünyaca ünlü moda evleri bulunuyor. Dior, Fendi, Elie Saab, Givenchy, Jimmy Choo, Marc Jacobs, Hugo Boss, Max Mara, Tommy Hilfiger gibi modaya yön veren önemli markaların gözlük koleksiyonlarının dizayn, üretim ve satışını tüm dünyada Safilo gerçekleştiriyor.  Buna ek olarak, Polaroid, Safilo, Oxydo ve Carrera gibi Safilo’nun kendi yarattığı gözlük markaları da bulunuyor.

Optik sektöründe dünya lideri şirketlerden biri olan Safilo’nun bir parçası olmak ne gibi sorumluluklar yüklüyor?

Kökeni, İtalya’nın Cadore bölgesinde 1878 yılında mercek ve çerçeveler üreten en eski İtalyan sanayi kompleksinin kuruluşuna dayanan Safilo’nun bir parçası olmak elbette ben ve ekibim için her şeyden önce gurur kaynağı. 7 yüksek hacimli üretim tesisine ek olarak Milano, Padova, New York, Hong Kong ve Portland’daki inovasyon odaklı tasarım stüdyoları ile fark yaratan bir yapının parçası olmak tabii beraberinde büyük sorumlulukları da getiriyor. Safilo’nun 2015’de Türkiye pazarına giriş kararı, yepyeni bir oluşumu beraberinde getirdi. Bu benim için de çok ayrı ve unutulmaz bir süreç oldu. Bir dünya devinin ülkeye girişini yönetmek ve bunun bir parçası olmak anlatılmaz zorlukları ve mutlulukları beraberinde getirdi. Bu süreçte en önemli konu doğru ekibi kurmak ve birlikte yürüyeceğimiz yol arkadaşları ile Safilo Türkiye organizasyonunu şekillendirmek oldu. Grubun temel değerleri olan bütünlük, saygınlık, sorumluluk, sadelik, dayanışma ve sürdürülebilirlik Safilo Türkiye’nin de yol haritasını oluşturuyor.

Safilo Group Türkiye, Safilo Group’un içinde bulunduğu büyüme ve dönüşüm projesinden nasıl etkileniyor?

Safilo’nun geleceğini şekillendiren 2020 Stratejik Planı ile altyapıya yapılan 60 milyon dolarlık bir yatırımla tüm tesislerimiz modernize ediliyor ve imalat ağı yeniden keşfediliyor. İnsan kaynağına ve teknolojiye yapılan yatırımlar yani en yeni teknolojik donanıma sahip yeni ekipman bu geniş dönüşüm planının başlangıç noktasını oluşturuyor. Bu stratejik yol haritası kapsamında, 2015 yılında yüzde 30 olan iç gözlük üretimini 2020 yılına kadar %70’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu devrimci hedef, üstün esneklik ve kaliteye sahip hızlı, senkronize, fakat bir o kadar da kapsamlı ve titizlikle işlenen bir tedarik ağını da beraberinde getiriyor. Uzun yıllardır Türkiye’de distribütörümüz kanalıyla sürdürdüğümüz varlığımızı, 2015’de pazara direkt giriş yapma kararımız ile bir adım ileriye götürerek daha da genişlettik. Bu genişleme, Safilo’nun 2020 Stratejik Plan’ının bir parçası olarak hayata geçti. Bu adım sayesinde, çok segmentli portföyümüzde bulunan yüksek kaliteli koleksiyonlarımızı Türkiye’deki müşterilerimize direkt olarak sunabiliyoruz. Türkiye’yi, Safilo’nun geniş portföyünü tam anlamıyla sunabileceği hızlı büyüyen benzersiz bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Türkiye’yi Orta ve Doğu Avrupa bölgemizin merkezi olarak konumladık. Türkiye, büyüme potansiyeli içeren pek çok iş fırsatını barındırıyor. Bu sebeple Safilo için de Türkiye uzun soluklu bir proje diyebilirim.  Safilo’da Türkiye’nin potansiyeline inanç ve güven çok yüksek.

Safilo Group lisanslı markalarına ve housebrand’lerine yenilerini eklemeyi düşünüyor mu? Safilo Group Türkiye’nin yaklaşan 2018 yılında sunmayı planladığı yenilikler, öne çıkaracağı ve ağırlık vereceği marka ya da markaları var mı?

Portföyümüze katılan Elie Saab, Rag&Bone, Havaianas’dan sonra Moschino markasının da gözlük koleksiyonlarının tasarım, üretim ve tüm dünyada dağıtımı Safilo tarafından gerçekleştirilecek. Önümüzdeki sezon kendine has tarzı ile Carrera, herkese uygun ulaşılabilir kaliteyi temsil eden Polaroid, ayrıcalıklı Atelier segmentinde yer alan benzersiz 3D Oxydo tasarımları ve Safilo’nun üstün kaliteli optik koleksiyonları ön planda olacak diyebilirim. Orijinal polarize lenslerin mucidi ve mass cool gözlük segmentinin trend belirleyici ikonik markası Polaroid’in bu yıl, 80. Yıldönümünü kutluyoruz. Arşivden gelen vintage görünümler markanın yenilenen dinamik DNA’sı ile tekrar yorumlandı. Önümüzdeki yıl da Polaroid’in yenilikçi sürpriz tasarımları ile fark yaratmayı hedefliyoruz. Buna ek olarak, Dior’un Kreatif Direktörü Maria Grazia Chiuri’nin benzersiz ve feminen tasarım anlayışına özel üretim 3 yeni ikonik gözlük modelinde şahit olduk. Dior’a getirilen ilk kadın tasarımcı olan Chiuri’nin tasarımlarında ortaya koyduğu masalsı yaklaşımı Dior gözlük koleksiyonlarındaki yansıması da heyecan verici. Ayrıca geçmişten esintiler barındıran Safilo marka optik gözlük koleksiyonumuz günümüze uyarlanan tasarımlar ile yüksek kalite arayışına kusursuz şekilde cevap veriyor. Safilo optik koleksiyonunda, ultra esnek ve minimalist bir yapının yanı sıra titanyum ve asetat modellerdeki usta işçilik göze çarpıyor. Önümüzdeki yıl, daha da güçlenen optik koleksiyonlarımız da ön plana çıkaracağımız unsurlardan.

150’den fazla tasarımcıdan oluşan bir ekiple 3.000 kadar yeni model piyasaya sunan Safilo Group’un, söz konusu tasarım ve üretim olduğunda en çok dikkat ettiği unsurlar nelerdir?

Burada tamamı ürün odaklı ve 200 farklı prosesten oluşan bir süreçten bahsediyoruz. Safilo olarak, ilk çizimlerden el yapımı prototiplere ve üretim adımlarına kadar her şeyi çatısında barındıran kapsamlı bir üretim döngüsü sunuyoruz. Temel tasarım unsurlarının dikkatli ve stratejik analizi, üretim sürecinin ve gereksinimlerinin kusursuz şekilde yürütülmesini sağlıyor. Biz herbir üründe aynı nitelik ve estetik mükemmellik ölçütlerini uyguluyoruz. Bu hammadelerin titizlikle incelenmesiyle başlayan detaylı bir süreç. Çatımız altında Dior, Fendi, Givenchy, Jimmy Choo, Max Mara, Hugo Boss, Marc Jacobs gibi pek çok moda evinin gözlük koleksiyonlarını barındırıyoruz. Lüks gözlük üretiminde lider durumdayız. Bugün, uzun yıllara dayanan deneyimimiz, teknik altyapımız ve dünya geneline yayılan güvenilirliğimiz ile en yüksek kalitede ve yaratıcı tasarım anlayışı ile hizmet veriyoruz. Büyüme stratejimizi, hızlı değişen global trendlere bağlı olarak kurduğumuz tasarımcı network’ümüz ile destekliyoruz. Üçü İtalya, diğerleri ise Slovenya, İskoçya, ABD ve Çin’de olmak üsere toplamda 7 fabrikaya sahibiz. Üretimdeki her aşama büyük bir titizlikle gerçekleştirilip kapsamlı kontrollerden geçiriliyor. Alanında uzman çalışanlarımız, her bir çerçeveyi tek tek inceleyerek, en ufak bir hatanın olmamasını garantiliyor. Üretim aşamasından önce Safilo kreatif departmanı herbir çerçeveye özel konsept geliştiriyor. Padova (Lüks/Moda), Portland (Spor/Outdoor), Milano (Mass/Cool), New York (Lifestyle) ve Shanghai’de bulunan toplamda 6 tasarım stüdyomuzda dünyanın farklı noktalarındaki tüketici eğilimlerini titizlikle işliyor, global trendlere yön veriyoruz. Yüksek kalite anlayışımızın garantisi marka mirasımızın yanı sıra trendlere yön veren tasarım anlayışımızda tercih edilme sebeplerimiz arasında yer alıyor. Sizin de belirttiğiniz gibi 150’den fazla tasarımcıdan oluşan kreatif ekibimiz ile yılda 3 bin kadar yeni model piyasaya kazandırıyoruz. Dünya genelindeki tüketici trendlerindeki hızlı değişim ve sektörel büyüme gibi faktörleri göz önünde bulundurarak tasarım ekibimizde uluslararası bir yapıya yöneldik. Farklı pazarların ihtiyaçlarının kapsamlı analizini sağlayan bu yapı, tasarımda da bize benzersiz bir bakış açısı kazandırıyor. Safilo’nun tasarımda yenilikçi malzemeler ve şekil denemeleri trendleri de belirlemede önemli rol oynuyor.

Orta ve Doğu Avrupa’da 24 ülkeyi temsil ediyorsunuz. Safilo Group’un vizyonu ve felsefesi bu ülkelere birebir yansıyor mu, yoksa daha mı özerk yapıdalar?

Başkanı olduğum CEE bölgesi büyüme potansiyeli çok yüksek bir bölge. Safilo için Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi global büyüme motoru diyebilirim. Farklı ülkelerde farklı iş modelleri uyguluyoruz. CEE bölgesi kapsamında kendi kuruşlarımızın yanı sıra distribütör aracılığıyla hizmet verdiğimiz ülkeler de bulunuyor. Global Partner Network olarak adlandırdığımız bu ülkelerin arasında Polonya, Romanya, Hırvatistan, Ukrayna, Bulgaristan yer alıyor. Slovakya, Slovenya, Macaristan ve Çek Cumhuriyeti’nde ise kendi organizasyonlarımız ile direkt hizmet sağlıyoruz. Türkiye’de de 2015 itibariyle bu yapıya geçtik. Rusya’da ise hem kendi organizasyonumuz hem de distribitör kanalıyla hizmet sunduğumuz hibrid sistem uyguluyoruz. Mevcut pazarlara ek olarak merkezi Moskova’da olan Kazakistan ve Belarus gibi yeni marketler ile bölgeyi daha da genişletiyoruz. Orta ve Doğru Avrupa Bölgesi ülkelerinin ortak özelliği dikkat çekici büyüme potansiyelleri. Safilo standartlarını ve yüksek kalite anlayışını doğru iş modeli ile bölgeye taşırken aynı zamanda lokal ihtiyaçların kapsamlı analizini yaparak, bunların hızlı ve eksiksiz karşılanmasına büyük önem veriyoruz.

Beşincisi gerçekleşecek olan 2017 “Silmoİstanbul” Optik Fuarı hakkında görüş ve değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Sektörün gelişmesine büyük katkı sağlayan bu organizasyonda geçtiğimiz sene Safilo Türkiye olarak yer aldık. Bu sene de yerimizi alıyoruz.

Optik sektörünün bir dinamiği olan “4youreyes” Optik Magazin Dergisi ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Safilo olarak optik sektörüne yenilikçi yaklaşımlar kazandırılması ve büyüme sağlanması adına atılan her adıma destek vermek öncelikli hedeflerimizden. “4youreyes” dergisi, sektöre ait haberler için en güvenilir kaynaklardan biri.

 

Ekim 2017