Röportaj
ÖZLEM OPTİK

ÖZLEM OPTİK

“Silmoİstanbul, sektöre ait tüm gelişmeleri yakından takip etme fırsatı yakalamamıza vesile oluyor.”

Merhaba Özlem Hanım. Kendinizi biraz tanıtıp, optik sektörüne nasıl ve ne zaman girdiğinizden bahsedebilir misiniz?

1981 yılında Kırıkkale’de dünyaya geldim. Sağlık sektöründe çalışırken üniversitede optisyenlik bölümü okumaya karar verdim. Eğitimin ardından 2005 yılında ilk optik dükkanımı Kırıkkale’de açtım. 14 yıldır optik sektöründe aktif olarak yer alıyorum.

Özlem Optik’in hali hazırda kaç mağazası var? Yeni şubeler açmayı düşünüyor musunuz?

Kırıkkale’de ve Ankara’da olmak üzere 2 optik mağazamız var. Önümüzdeki yıllarda şube sayımızı arttırmayı ve markalaşmayı hedefliyoruz.

Şubeleriniz hem Avm içerisinde hem de cadde üstünde yer alıyor. Bu lokasyonlarda optik mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Kırıkkale’deki şubelerimiz cadde üzerinde yer alıyor. Metropol olmayan şehirlerde belli caddeler üzerinde mağazanız varsa, görünürlük ve bilinirlik kavramları sizin için avantaja dönüşüyor. Bu sayede müşteri kitlemiz daha geniş ve sirkülasyon daha fazla olabiliyor. Kendi adıma cadde üzerinde yer almanın önemli bir dezavantajının olduğunu düşünmüyorum. Belki de işimizi çok severek yaptığımız için yaşadığımız zorlukları kafamda büyütmüyorum. Mesela Ankara’da yer alan şubemiz ise şehrin en gözde muhitinde yani Bilkent’te bir Avm içerisinde yer alıyor. Başkentte iyi bir muhitte mağazanız varsa şehrin kalburüstü olarak tanımlayabileceğimiz bir kesimi de sizin müşteriniz oluyor. Bu sayede dünya modasını yakından takip etmek ve en gözde ürünleri şubemde en hızlı şekilde sergilemek benim için avantaj haline dönüşüyor.

Mağazanızda satışa sunacağınız markaları ve ürünleri seçerken dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?

Az önce bahsettiğim gibi optik sektörünün hem ülkemizdeki hem de dünyadaki gelişimini an be an takip ediyoruz. Bizim için müşterilerimize en kaliteli ve sağlık açısından en güvenilir ürünleri satmak önceliğimizdir. Bu sektörde uzun yıllardır varız ve yerimizi sağlamlaştırmak güvenilir bir marka olmak önceliğimizdir. Şubelerimizde yüksek gelirli müşterilerimize de düşük gelirli müşterilerimize de hitap eden markaları (veya ürünleri)  bulmak mümkündür.

Özlem Optik’in tanıtım ve kampanyalarıyla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz? Sosyal medyadan bu anlamda faydalanıyor musunuz?

Müşterilerimize e-mail ve sms aracılığıyla bilgilendirdiğimiz gibi özellikle bu anlamda sosyal medyayı çok fazla kullanıyoruz. Reklam tanıtım anlamında asıl önceliğimiz Facebook, Instagram gibi sosyal medya araçlarını düzenli ve doğru bir şekilde kullanmak diyebilirim. Bunun yanı sıra 2017 sezonunda Color Sky 5k Renkli Koşularında sponsor olarak yer aldık.

Müşterilerinize satış sonrası sunduğunuz hizmetlerden bahsedebilir misiniz?

Satışta uzun yıllar var olmanın sırrı, satış sonrası sunduğunuz iyi hizmet olduğuna inanıyorum. Müşterilerin problemlerini çözerek yarı yolda bırakmıyorsunuz, o yüzden size daha çok güven duyuyorlar. Çalıştığım firmalarda da ürünün tedariği, garantisi ve servisine dikkat ediyorum.

Sizce yabancı perakende zincirleri optik sektörünü nasıl etkiliyor?

Yabancı perakende zincirleri, müşteri memnuniyetini ileriye dönük değil anlık kazanç olarak düşündükleri için, gözlük sektörünü etkilediği gibi insanların bu mesleğe bakışını da olumsuz yönde etkiliyor ve itibarsızlaştırıyor…

Avm’lerde bildiğiniz gibi büyük zincir mağazalar daha fazla bulunuyor. Siz fiyat politikalarıyla ilgili olarak bu rekabeti nasıl yönetiyorsunuz?

En iyi markaları en uygun fiyatlara satmak gibi bir strateji uyguluyorum. Mağazalarımda çok fazla çeşit bulabilirsiniz. Her ekonomik kesimden olan müşterim ürünü aldıktan sonra en iyi kaliteliyi en iyi fiyata aldığına emin olmalı... O sayede hem o müşteriyi kazanırım hem de çevresini. Büyük markalarla bu şekilde rekabet edebileceğimi düşünüyorum.

2018 gözlük trendleriyle ilgili öngörüleriniz nelerdir?

Geçen yılın modası olan yuvarlak, açık renk camlı gözlükler, flat kaplamalı gözlükler yine olacak ama  cat-eye tarzın daha çok ön plana çıkacağını düşünüyorum..

30 Kasım-03 Aralık 2017’de gerçekleşecek olan “Silmoİstanbul” Optik Fuarı ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?

Uluslararası anlamda her yıl kendini daha da geliştiriyor. Sektöre ait tüm gelişmeleri yakından takip etme fırsatı yakalamamıza vesile oluyor. Bildiğim kadarıyla bu sene dördüncüsü düzenlenecek. Türkiye’nin sektördeki tanıtımı açısından da büyük rol oynadığını düşünüyorum.

10 yıldır optik sektörüne hizmet eden “4youreyes” Optik Magazin Dergisi’ni nasıl değerlendiriyorsunuz?

Derginiz “4youreyes”ı çok başarılı buluyorum. Sizin sayenizde sektördeki yenilikleri çok yakından takip edebilme imkanına sahip olduk. Sayınızda bize de yer verdiğiniz için teşekkür ederim.

 

Ekim 2017