Röportaj
ARVEN OPTİK GRUP

ARVEN OPTİK GRUP

“Biz Silmoİstanbul Optik Fuarını mevcut ve muhtemel iş ortaklarımızla hasret giderebileceğimiz, kucaklaşabileceğimiz ve karşılıklı iş hacmimizi arttırabileceğimiz bir alan olarak görüyoruz…”

Sayın Sezai Aris, renkli ve farklı kişiliğinizi, uzun yıllardır optik sektörüne hizmet verdiğinizi biliyoruz. Okurlarımıza biraz kendinizden, ortaklarınızdan ve optik sektörüne girişinizden bahsedebilir misiniz?

İnanın uzun bir süre önce doğmuşum, tarihini anımsamıyorum ama optik sektörüne 1989 yılında girdiğimi daha dünmüş gibi anımsıyorum. Güzel yıllardı ve mesleğin saygın olduğu efendi bir dönemdi. Değerli ve bilgili meslektaşların bol olduğu o zamanlarda öğrenme iştahı onların sayesinde kabarırdı. Çalıştığım firmanın muhtelif kademelerinde görev yaptım. Dış ticaret, gözlük ve uzun bir süre göz doktoru bilgilendirmeleri diyebilirim. Firma Türkiye faaliyetlerini durdurunca, haliyle başka gözlük camı üretici firmalarında uzun yıllar görev aldım. 2015 yılında da mevcut ortaklarımla birlikte Arven Optik Grup’un temelini attık. Yani ben, Ertan Koç, Veysel Aydın ve Nejat Onural’den oluşan, ortaklıktan önce de dostlukları çok uzun zaman önceye dayanan dört kader birliği etmiş arkadaş grubu. Hepsi bu sektöre uzun yıllardır emek veren uzmanlaşmış kişiler. Her birimiz uzun süre aynı firma bünyesinde çalıştık ve aynı firmanın farklı birimlerinin başlarındaydık. Birbirimizi çok iyi tanıyoruz bu anlamda.

Arven Optik’in yapısı, markaları, çalışma biçimi, vizyonu ve gelecek için planlarından bahsedebilir misiniz?

Arven Optik’in kuruluşundan bu yana iki yılı geride bıraktık. Kurumsal yapımız, ben ve ortaklarımın iş deneyimlerini buraya taşımamızla kendiliğinden oluştu. Yani şunu demek istiyorum. Kurumsal kimlik şirketin kuruluşuyla bir anda oluşmaz. Bu kimliği şirkete taşıyabilecek kurumsal mantıkta ve deneyimde olabilmek asıl olan. İşte biz şirketin 4 ortağı olarak 20 yılı aşkın deneyimimiz ve kurumsal tecrübemiz ile bu kurumu oluşturduğumuz için işimiz bu anlamda kolaydı. Daha da açayım; grubumuz sahip olduğu bilgi birikimi, iş-organizasyon yapısı ve uzman ekibiyle ülkesine katma değer oluşturan bir yapı içerisinde geleceğe emin adımlarla ilerlemekte. Neden? Çünkü kurumsallığın ne olduğunu bizler çok iyi biliyoruz ve başarıya giden yol da profesyonel ve kurumsal birikimden geçiyor. Bildiğiniz gibi günümüzde gözlük, bir sağlık gereci olmanın üstüne çıkıp aksesuarlaşma yolunda ilerlemekte.  Biz de Arven Optik Grup olarak hem dünya trendini yakından takip ediyor ve hem de bu trendi kendimize özgün çizgimizle harmanlayıp sahip olduğumuz markalarımızla iş ortaklarımıza sunmaya gayret ediyoruz. Çünkü Arven Optik Grup, “Müşterilerine Hizmet Veren” bir şirket değil, “Müşterilerinin Başarısı ve Memnuniyeti” için faaliyetlerini sürdüren bir iş ortağı konumunda. Grubumuz şu an için Sween, Vue Paris, FrontOne ve Mikido Kids markalarından oluşan geniş ürün yelpazesini müşterilerinin beğenisine sunuyor. Bizler yarınlardan gerçekten umutluyuz. Çünkü sektörümüzde hala yapılması gereken çok şey olduğunu bilmekteyiz ve dinamik yapımızla da bunları gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz. 

Siz ve ortaklarınız uzun yıllar boyunca cam üzerine uzmanlaştıktan sonra ana tema olarak çerçeveler üzerine yoğunlaşmanızın sebepleri nelerdir? Cam için ileri vadede düşünceleriniz var mı?

Öncelikle bizlere “cam konusunda uzman” payesi verdiğiniz için sizlere teşekkür etmek isterim. Ancak bununla beraber bir eksikliği de belirtme ihtiyacı duyduğumu da söylemeden geçemeyeceğim. Bizler 20 yılı aşkın tecrübe ve birikime sahip bir ekibiz ve bu süreç içerisinde çerçeve konusunda da uzmanlığımız söz konusu. Uzun yıllar boyunca hem cam hem çerçeve ile ciddi anlamda ilgilendik. Bu da bizi optik sektörünün iki temel bileşeni olan optik cam ve çerçevenin her ikisinde de birikim sahibi olmamıza imkan tanıdı. Arven Optik Grup olarak her iki alanda da sahip olduğumuz birikimle iş ortaklarımızın ihtiyaçlarını karşılayacak en uygun kreasyonları dizayn ediyoruz. Gözlük camı ile neden yolumuza devam etmedik? Aslında bu sorunun net bir cevabı yok. Çünkü her ikisinde de deneyimimiz var söylediğim gibi. Yani hem gözlük camı ve hem de gözlük olarak. Biz tercihimizi gözlükten yana kullandık şimdilik. Sektörde yapılması gerekenlerin önemli bir bölümünün gözlük çerçevesinde olması gerektiğini düşündüğümüz için biraz da. Ama gözlük camı da olabilir gelecekte. Neden olmasın.

Arven Optik bünyesindeki markaları biraz mercek altına alırsak, optik sektöründe markalarınızı nasıl konumlandırırsınız ve piyasa şartlarına göre hedef kitlelerinizi kimler oluşturuyor? Bizlere markalarınızdan bahsedebilir misiniz?

Öncelikle markalarımızın nasıl konumlandırıldığını açıklamak için hepimizin bildiği talep ve arz dengesi doğrultusunda oluşan segmentasyondan bahsetmemiz gerekir diye düşünüyorum. Eğer bu segmentasyona A+, A, B, C… gibi bir sınıflandırma mantığı ile yaklaşacak olursak – ki sektörümüzde birçok firma bu bağlamda yaklaşıyor – her bir markamız bir sınıflandırma altında konumlanmıştır diyebilirim. Arven Optik Grup, dünya markalarından seçilmiş kreasyon FrontOne (Güneş), Avrupa markalarının esintisi Vue Paris (Optik/Güneş), yerli malı Sween ( TR90/Metal), ve çocuk kreasyonu Mikido Kids (Optik/Güneş) markalarından oluşan geniş ürün yelpazesi sayesinde her bir markasını bir segmentte iş ortakları ile buluşturuyor. Hedef kitlemize gelince biz Arven Optik Grup olarak bir nokta, bir kişi ya da bir yeri hedef olarak belirlemiyoruz. Amacımız sektörümüzde faaliyet gösteren her bir meslektaşımıza bir şekilde ulaşarak kendilerine tecrübeli, donanımlı, uzun soluklu, çözüm odaklı bir iş ortağı olabilmek. 

Koleksiyon modellerinizi belirlerken yurtdışı trendleri ve fuarları takip ediyor musunuz? Koleksiyon modellerini ve renklerini belirlerken dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?

Bu soruyu sorduğunuz için teşekkür ediyorum. Aslında işimizin en önemli kısmı trendleri takip etmek ve bir sonraki sezon için gerekli hazırlıkları yaparak sektörde ilkleri gerçekleştirmek. Bizler Arven Optik Grup olarak yıllara dayanan tecrübemizi ve bilgi birikimimizi dünya trendleri ile harmanlıyor ve kendimize özgün tasarımlar oluşturuyoruz. Tabi ki bunları da gerçekleştirebilmek için hem yurt dışı fuarlarını hem de global tasarımları yakinen takip ediyoruz. Koleksyion modellerimizi belirlerken cam tecrübemizden kaynaklanan farklılığımız ön plana çıkıyor. Bizler cam konusundaki tecrübemizi kreasyon modellerimizi oluştururken azami ölçüde kullanmaya gayret ediyoruz. Şöyle ki kreasyonumuzdaki modellerin dizaynını belirlerken, optik çerçevelerin bir sağlık gereci de olduğu gerçeğinden de hareketle, çerçevelerimizin kullanıcı yüzü ile buluştuğunda alacağı açı, olması gereken min/max sap/gövde ölçü değerleri, gibi teknik konulara azami dikkat edilerek modellerimiz oluşturuluyor. Modellerimizin renklerini ise bir sonraki sezon için yurtdışı takipçimizin, yurtiçinde iş ortaklarımızın ve sahadaki ekip arkadaşlarımızın yönlendirmeleri ile belirliyoruz.   

2018 yılı için gözlük çerçevelerinde beklediğiniz trendler, renkler ve yönelimler nedir?

2017 yılında saha içi araştırma ve gözlemlerimiz neticesinde vardığımız sonuç, 2018 yılında kreasyon yapısının ultem ve TR90 gibi plastik gözlüklerden metal gözlüklere yeniden bir dönüş olacağını gösteriyor. 2018 yılında her ne kadar ana renkler yine yerini korusa da mavi, pembe, lila gibi canlı ve extreme renklerin çok daha revaçta olacağını düşünüyoruz.

Markalarınızın bilinirliğini ve satışları arttırmak için nasıl bir tanıtım ve pazarlama stratejisi uyguluyorsunuz?

Öncelikle şunu söylemem gerekir.  Arven Optik Grup olarak sektöre girdiğimizden bu yana iş ortaklarımızın bize ve markalarımıza olan teveccühü ile güveni her daim yanımızda oldu. Markalarımızın bilinirliğini arttırmak için geleneksel yolların yanı sıra yeni yaklaşımları da göz önünde bulunduruyoruz. Bu anlamda 3 aşamada hareket etmeyi planlıyoruz. Öncelikle sahadaki ekibimizle, sonrasında yazılı-görsel ve sosyal medyayla ve akabinde dijital kanallar aracılığı ile bunu gerçekleştirmek niyetindeyiz. Bu aşamalardan ilkini sahada yer alan güçlü ekibimizle ve markalarımızın fiziksel görünümlerini ortaya koyan renk, logo, ambalaj gibi tabiri caizse bunların “Genetik Kodları”nı sektörde duyurmaya çalıştık ve başarılı olduğumuza da inancımız tam. Diğer aşamaları da hayata geçirmeye başladık diyebilirim. Arven Optik Grup olarak ilk yazımız, derginizin Ağustos sayısıyla değerli meslektaşlarımıza ulaştı. Bundan sonra yapacağımız faaliyetleri ise sizler aracılığı tekrar paylaşıyor olacağız. Biz iş ortakları olarak gördüğümüz müşterilerimize en iyiyi sunmayı gelenekselleştirdiğimiz için satışlarımızın da buna bağlı olarak daha da iyi seviyelere ulaşacağını düşünüyoruz.

Optik sektörümüze, 01 Haziran 2017 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan 2017/10310 sayılı “İthalat Rejimi” (Ek) Kararı ile gözlük çerçeveleri ve her türlü gözlük aksamına %29,8 oranında Ek Vergi uygulaması getirildi. Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nelerdir ve nasıl önlemler almayı düşünüyorsunuz?

İlgili makamların almış olduğu bu kararın sonuçları elbette ki sektörümüzdeki diğer meslektaşlarımızı etkilediği gibi Arven Optik Grup olarak bizlere de yansıdı. Süreç içerisinde artısıyla ve eksisiyle nelerle karşılaşacağımızı hep birlikte gözlemleyeceğiz. Ancak şunu da belirtmekte fayda olduğunu düşünüyoruz ki bu durum imalatçıyı, ithalatçıyı ve gözlükçüyü etkileyeceği gibi en çok da nihai tüketiciyi etkileyecektir.

Optik sektöründe uzun yıllar boyunca hizmet vermiş biri olarak yurtiçi ve yurtdışı sektörel gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Optik sektörünün geleceği ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

Optisyenlik okullarının her geçen gün artması sektörümüzde alaylı bir yapıdan mektepli bir yapıya geçişin olduğunu ve bu sayede sektörümüzün geçmişe nazaran daha da profesyonelleştiğini gösteriyor. Yerli üretimin de yine nispeten daha iyi yerlere gelmiş olduğunu bizlere sundukları ürünler vasıtasıyla gözlemliyoruz. Bunun yanı sıra çeşitli ülkelere yerli malı olarak ihraç edilen ürünlere gösterilen ilgi ve alaka sektörümüzün iyi yerlere doğru yol aldığını göstermektedir. Peki bunların yanında olumsuz olarak görülen bir şey yok mu diye soracak olursanız ise beklentilerimizden biri olan derneğimizin odalaşması gerektiğini söyleyebiliriz.

Bu yıl sizlerin de katılımcı olarak yer alacağı Silmoİstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?

Arven Optik Grup olarak Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın sektör temsilcileri için oldukça güzel bir platform olduğunu düşünüyoruz. Sektörde yeni sezon modellerin, kreasyonların, renklerin ve moda esintilerinin doyasıya yaşanacağı bu platformda bizim de yer almamız gerektiğinin bilinciyle hareket ediyoruz. Biz Silmoistanbul Optik Fuarını mevcut ve muhtemel iş ortaklarımızla hasret giderebileceğimiz, kucaklaşabileceğimiz ve karşılıklı iş hacmimizi arttırabileceğimiz bir alan olarak görüyoruz…

Optik sektörümüze 10 yılı aşkın bir süredir kesintisiz hizmet veren “4youreyes” Optik Magazin dergimiz ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?

İlk günlerinizden bu yana geçen süreç içerisinde sektörümüzdeki gelişmeleri bize sunma gayretinizi yürekten tebrik ediyorum. Tıpkı Arven Optik Grup gibi işine yürekten bağlı bir ekip gibi görüyorum sizleri de. Ekip ruhu,  güzel işlerin çıkması için çok önemli bir argüman. Başarılarınız daim olsun 4youreyes ekibi.

 

Eylül 2017