Röportaj
OPTİSER

OPTİSER

“Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın gelecek yıllarda daha da önemli bir yere sahip olacağına inanmaktayız.”

Merhaba Burak Bey. Öncelikle biraz sizi tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden söz edelim…
1986 İstanbul doğumluyum. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümünü bitirdim. Optik sektörün önde gelen firmalarından Ser optik’in sahibi Nurhan Ütücü’nün kuzenim olmasından dolayı sektör hakkında bilgi sahibiydim. Nurhan Bey’den edindiğim bilgi ve tecrübelerinden istifade ederek sektöre giriş yaptım ve ardından Optiser adlı firmayı kurduk. Aslında bu beraberlik sektöre girişimin ilk adımlarıydı diyebiliriz. Ortağım olan Can Pehlivan ve Nurhan Ütücü ile beraber hem toptan hem de perakende mağazalarında birlikte çalışmaya başladık.

• Optiser’in kuruluş aşamasından ve bünyesinde bulunan markalardan bahseder misiniz?

Adidas Eyewear’ın 2014 yılında ithalatçı firmasının değişimi, zaten kurmayı düşündüğümüz yeni şirketin ilk adımıydı. Ser optik’in ithalatını yaptığı Adidas optik ve güneş gözlüklerinin pazarlaması yeni kurduğumuz Optiser firması üzerinden yapılmaya başlandı. Çok kısa bir süre sonra halen distribütörlüğünü yaptığımız Spektre markasını da bünyemize aldık. 2015 yılının ortalarına doğru bütün dünyada çok hızlı bir yükselişi olan Yohji Yamamoto markası ile daha da büyüdük.

• Son yıllarda ünlüler tarafından da en çok tercih edilen markaların başında Spektre geliyor. Spektre ürün yelpazelerinden bahsedebilir miyiz?

Spektre, gözlük dünyasının kalbi olan İtalya’da üretilen bir marka. Henüz yeni bir firma olmasına rağmen tüm dünyada yapmış olduğu dizaynlar ile hızlı bir yükseliş sergileyen çok renkli, aynalı modern modellerin yanında sade, şık ve klasik çizgisi ile de göz dolduran bir koleksiyona sahip bir marka.

• Dünyaca ünlü spor markası olan Adidas’ın gözlük koleksiyonu gördüğüm kadarı ile oldukça renkli ve kullanışlı. Günlük kullanıma uygun modelleri ile de oldukça revaçta. Sizce Adidas’ın bu denli tercih edilmesinin sebepleri nelerdir?

Global bir dünya markası olan Adidas gözlükleri tamamen son kullanıcının konforu düşünülerek imal edilen bir gözlük ve bu imalat sürecinin arkasında ileri teknoloji ve sürekli güncel modeller baz alınarak üretiliyor. Bu da Adidas’ın son kullanıcıları için tercih sebebi oluyor.

• Son dönemlerde büyük markalardan ziyade tasarım markalar çok ön planda. 2015 yılında Türkiye temsilciliğini aldığınız Yohji Yamamoto tasarımları ile şimdiden fazlası ile adından söz ettirmeye başladı. Marka ile ilgili 2016 yılında yapmayı planladığınız çalışmalar var mı?

Sizin de ifade ettiğiniz gibi son tüketiciler artık bir hikayesi olan kullandıklarında kendilerini daha farklı hissettirecek tasarım markalara yöneliyor. İşte tam bu noktada Yohji Yamamoto markamız son tüketiciye bu hissiyatın yanında kaliteyi, sağlamlığı ve kişiye özel hissi doğuruyor. Bu da markamızın adından söz ettirmeyi ve hızlı bir büyümeyi sağlıyor.

• Ürünlerinizi her mağazada bulmak mümkün mü? Özel ve tasarım markalar olduğundan üretim adedi ve fiyat skalası da çok önemli. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

Tabi ki ürünlerimizi Türkiye’nin dört bir tarafındaki seçkin mağazalarda bulunmakta. Fiyat skalasına gelince ürünlerimizin yurtdışı perakende fiyatları ile Türkiye’deki fiyatlar aynı. Buda optik mağazaların bu ürünleri daha kolay satmasını sağlamaktadır.

• 2016’da Optiser’in bünyesine yeni markalar eklemeyi düşünüyor musunuz?

Optiser hızlı fakat güvenilir adımlarla büyümeyi hedefleyen bir firma. Görüştüğümüz markalar var. Yakın zamanda sizlere ve bayilerimize duyuracağız.

• Sektörümüzde gerçekleştirilen bayii toplantılarından bahsedelim biraz. Bayi toplantılarının olumlu ve olumsuz yanları nelerdir?

Biz sektörde yapılan her türlü toplantının faydalı olduğuna inanmaktayız. Bayi toplantıları kişiye özel sunum hizmeti vermekte.

• Geçtiğimiz günlerde gerçeklemiş olan Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın katılımcıları arasındaydınız. Silmoİstanbul Optik Fuarı ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Silmoİstanbul Optik Fuarı’nın gelecek yıllarda daha da önemli bir yere sahip olacağına inanmaktayız. Fuar tarihinden çok yakın bir zaman önce bayi toplantısı yapmış olmamıza rağmen şirketimiz adına çok başarılı bir organizasyon geçirdik. Bayilerimiz ile yeniden buluştuk, bize ulaşmak isteyen firmalar ile tanıştık. Her sektörde olduğu gibi fuarlar sektörü ayakta tutan çok önemli bir faaliyettir. 

• Son olarak dergimiz 4 your eyes Optik Magazin Dergisi ile değerlendirmeleriniz nelerdir?

Bizce sektörü bir arada tutan en önemli unsurlardan birisi 4 your eyes dergisidir. Severek takip ediyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum.

Ocak 2016