Röportaj
ENTOURAGE OF 7

ENTOURAGE OF 7

KALİFORNİYA TARZI İLE İSKANDİNAV İŞÇİLİĞİNİN BULUŞMASI

Jakob, öncelikle yoğun programına rağmen bize vakit ayırdığın için teşekkür ederiz. Öncelikle nelerden ilham aldığını ve seni harekete geçirenin ne olduğunu öğrenmek istiyoruz?

İlham genelde sıradan günlük hayatımı devam ettirirken karşılaştığım ufak şeylerden geliyor. LA trafiğinde motorumla giderken, işten sonra sahilde soğuk biramı yudumlayıp günbatımını seyrederken ya da Venice Beach’de yürüyüş yaparken.

Bu kulağa değişik geliyor. Peki sizin hayat felsefeniz nedir, işiniz ve hayatınızda kendinize yüklediğiniz bir misyon var mı?

Hayatım ve işim aslında aynı şey. Benim için bir ya da diğeri yok ve ben böyle olmasından mutluyum. Benim felsefem başarısızlık korkusuna sahip olmamak. Ben her zaman kendime sorarım, ben başarısız olduğumda başıma gelebilecek en kötü şey nedir? Hayatımızın %99, başarısız sonuçlarla dolu, bu korkunç birşey değil. Bana farklı perspektifler katmakta ve hem iş hem de özel hayatımda beni daha önce gitmediğim yollara teşvik etmektedir.

Sizi gözlük sektörüne çeken neydi? Neden Gözlük?

Ben gözlük sektörüne tamamen tesadüfen girdim. Bir gözlük firmasının satış sorumlusu aradığına dair bir ilan okumuştum, yıllarımı askeriye ve organizasyon sektörlerinde geçirdikten sonra bu fikir kulağıma ilginç geldi. Bu sektörle ilgili hi bir fikrim yoktu ama sektörün en iyilerinden biri olan Lindberg ile başladım. Yaklaşık on yıl onlar için çalıştıktan sonra kendi firmamı kurmaya karar verdim.

Entourage of 7’ın ardında yer alan temel isimler kimler, onların geçmişi nereye dayanıyor?

Bugün orijinal ekipteki üç kişiden kalan sadece ben varım. Herkes farklı hayallerinin ve yeni deneyimlerin peşinden gitmeyi tercih ettim ama birlikte oldukça başarılı ve iyi yol almıştık.

Yani Entourage of 7’ın üç farklı kurucusu vardı. Peki, Entourage of 7’ın ilham kaynağı şanslı 7’ye inanmanız mı?

Hem evet hem de hayır. Biz markayı yaratırken herkes gibi tasarımcıların adından yola çıkmak istemedik. Bu arada kimsenin sayıları kullanmadığını fark ettik ve tüm dünyada bilinen ve uğurlu sayı olan 7’yi kullanmayalım dedik? Ayrıca, en başında sadece yedi kişiydik yani bizim için tam anlamıyla Entourage of 7 oldu.

Ürünlerinizi sadece sınırlı sayıda ürettiğinizi biliyoruz böyle uluslararası müşteri portföyü olan bir firma için oldukça zor olmalı. Pazarda bu şekilde yer almanızın zorlukları nelerdir?

Bir örnek vermem gerekirse, ilk koleksiyonumuz güneş gözlüklerinden oluşmaktaydı ve saplarında egzotik deri ve farklı kaplamalar bulunmaktaydı. En inanılmaz derileri bulduk ama Amerikan Doğa ve Yaban Hayatı Koruma Vakfı ile saatlerce süren toplantılar yapmak zorunda kaldık. Böyle olması gerektiğini bilmiyordum. Vakfın temsilcileri her bir parça için birçok belge düzenledi. Bu bizim için  oldukça zorlu bir süreçti. Bu süreçte bizde küçücük ofisimizde her şeyi nasıl bir araya getirebiliriz diyerek tutkal ve yapıştırıcılar ile düşünüyorduk. Her bir çerçeveyi üretmek 30 dakikamızı alıyor günümüzün büyük bir kısmını ayırıyorduk bunun büyük siparişler için ne kadar zorlu olduğunu düşünebiliyor musunuz? Bu anılar bize çok şey öğretti ve hala her düşündüğümde gülerek hatırlıyorum.

Peki sizin müşterileriniz kim ya da bir başka deyişle; yeni bir gözlük tasarlarken kimi hedef alıyorsunuz ne hayal ediyorsunuz?

Kendime bakıyorum ve düşünüyorum “ Eğer her gün takmak zorunda olduğum sadece bir çerçevem olsaydı ne takmak isterdim?” bu soru benim en büyük yardımcım oluyor işleri yoluna koymamda ve çok aşırı uçlara kaymamda benim en büyük yardımcım oluyor.

Sizin gözlüklerinizi dünyanın geri kalanından ayıran nedir?

Bunlar oldukça ufak şeyler.. Ama ürettiğimiz her çerçeveye tutku, stil, kalite ve biraz da LA katıyoruz. Eğer insanlar bunu hissedebiliyorlarsa bizim misyonumuz tamamlamış oluyor.

Bellinger House’un bir parçası olmanın avantajları neler?

Birlikte daha güçlüyüz! Birbirimizin avantajlarını kullanıyoruz; özellikle müşteriler, satışlar, pazarlama ve özellikle organizasyon konularında. Birlikte olduğumuzda sektörün devleriyle baş etmek çok daha kolay oluyor.

Biraz daha Los Angeles’dan özellikle Hollywood’dan bahsedecek olursak. Bu aralar Entourage of 7 ile görebileceğimiz ünlüler kimler?

LA firması olmamız dışında aslında bu konuda özel bir çabamız yok. Ama evet Christina Hendricks, Sasha Baron Cohen, Tom Hanks, Samuel L. Jackson ve Gary Oldman gibi ünlü simalara bizim gözlüklerimizle sıklıkla rastlamanız mümkün.

Peki, E7’ni gelecekte nerede görüyorsunuz?

Bugün olduğumuzla aynı yerde olacağız ama klasik asetat ve güneş gözlükleri üretmeye çok daha fazla odaklanmış bir biçimde.  Bu aynı zamanda Bellinger House’un büyüme stratejisi ile de doğru orantılı.

Jakob bize vakit ayırdığın için çok teşekkürler.

Aralık 2015